SkyscraperCity banner

1 - 20 of 110 Posts

·
Registered
851 Posts
Discussion Starter #1
Dit is toch wel het vermelden waard. 3 nieuwe (voor zover ik weet) witte Haagse villawijken. Veel is er nog niet bekend alleen dat Den Haag hiermee zeker villa stad (en dorp) nummer 1 van Nederland is. Zelf ga ik misschien investeren in Vroondaal en m'n eigen witte villa samenstellen.

Meer informatie:

www.vroondaal.nl
www.de-seizoenen.nl
www.degroenehaeg.nl

·
Registered
851 Posts
Discussion Starter #2

Ten zuiden van de stad, in het groene gebied dat grenst aan de zee en het Westland, werkt de gemeente Den Haag aan een nieuwe woonomgeving: de Groene Haeg. Twee villawijken met een unieke uitstraling en klasse.

De nieuwe villawijken komen te liggen in Madestein en aan de Uithofslaan. Deze gebieden liggen in de Westlandse Zoom, een uitgestrekte ecologische en recreatieve zone van de Noordzeekust tot Midden-Delfland. In deze zone zullen op diverse locaties in Den Haag en de gemeente Westland dure woningbouw-projecten met een lage dichtheid worden gerealiseerd. Hiervoor is op 19 juni 2002 tussen de betrokken gemeenten, de provincie Zuid- Holland en het stadsgewest Haaglanden een convenant getekend.

Huidige situatie:

In de Haagse gebieden Madestein en Uithofslaan, die samen ca. 120 ha beslaan, kunnen op kavels variërend van 600 tot meer dan 1.000 m2 tussen de 1.000 en 1.500 duurdere woningen worden gebouwd. Naar het zich laat aanzien worden op Westlands gebied daar in de toekomst (in de periode tot 2020) nog eens 3.000 villa’s aan toegevoegd, waardoor het totaal op ongeveer 4.500 komt. Daarmee worden de nieuwe villawijken de grootste van Nederland en krijgt de Westlandse Zoom een uitstraling van internationale allure.

De bouw van de nieuwe wijken past in het gemeentelijk beleid om meer woningen te bouwen voor de hogere inkomensgroepen, waardoor ook het internationaal vestigingsklimaat van Den Haag wordt versterkt. Tevens wordt voorzien in de behoefte om luxueus buiten te wonen met de faciliteiten van de grote stad in de directe nabijheid.

Meer informatie over de nieuwe villawijken in Madestein en Uithofslaan kunt u vinden op deze site door te kijken bij de stadsdelen Loosduinen en Escamp.

Voor meer uitgebreide informatie over de ontwikkeling van de gehele Westlandse Zoom kunt u kijken op www.dewestlandsezoom.nl

·
Registered
2,152 Posts
Je zal wel rijke ouders hebben dan...

Hoe kom je eigenlijk bij "witte Haagse villawijken"? Ik zie dat nergens vermeld op de websites.

·
Registered
851 Posts
Discussion Starter #4
De Seizoenen wordt compleet wit, Vroondaal ook (alhoewel je dat zelf kan bepalen) en van De Groene Haeg weet ik het niet zeker maar volgens mij wordt die ook compleet wit, ik zal de informatieboekjes er eens bij halen. Heb dit ook van een adviseur vernomen dus ik loop niet compleet slap te lullen. 1 rijke ouder ja die je waarschijnlijk nog kent ook, maar ook weer niet overdreven rijk hoor, zodra ik aan het werk ga kan ik mezelf wel vorstelijk in leven houden alleen duurt dat nog wel ff :)

·
Registered
851 Posts
Discussion Starter #5
In de Oostduinen worden ook 19 villas gerealiseerd. Alle woningen zijn al verkocht en de eerste worden opgeleverd begin 2005.

·
Registered
2,152 Posts
Gambini said:
1 rijke ouder ja die je waarschijnlijk nog kent ook, maar ook weer niet overdreven rijk hoor, zodra ik aan het werk ga kan ik mezelf wel vorstelijk in leven houden alleen duurt dat nog wel ff :)
Nu heb je mijn nieuwsgierigheid gewekt. :) Wie is die bekende Nederlander?
Het is toch niet je moeder die in haar eentje de bouw van de ministerietorens tegenhoudt? ;)

Waar studeer je voor of waar ga je voor studeren?

·
Registered
851 Posts
Discussion Starter #7
Haha nee, ik woon toch niet met m'n moeder samen :) blijf maar lekker nieuwsgierig. Ik studeer momenteel Communication & Multimedia Design, ik weet niet of ik daar door mee ga though.

·
Registered
52 Posts
"Witte" haagse villawijken...voor "witte" mensen natuurlijk. Nergens anders in nederland is het verschill tussen witte wijken zoals benoordenhout en vogelwijk en "gekleurde" wijken zoals schilderwijk en transvaal zo goed te zien als in den haag. Dus zeg dan ook waar het op staat gambini.Witte wijken voor de rijke witte mensen. Schaam je niet om racist te zijn :bash:
En gosh wat leuk voor je dat je moeder rijk is en beroemd,de mijne trouwens ook.Koop een taart en ga het vieren.
Jij klinkt echt als een VCL/ KZ type..(alleen mensen uit den haag weten wat hiermee bedoeld wordt) en ik heb maar weinig respect voor zulke mensen..zo schijnheilig..

·
Registered
851 Posts
Discussion Starter #10
decepticon said:
"Witte" haagse villawijken...voor "witte" mensen natuurlijk. Nergens anders in nederland is het verschill tussen witte wijken zoals benoordenhout en vogelwijk en "gekleurde" wijken zoals schilderwijk en transvaal zo goed te zien als in den haag. Dus zeg dan ook waar het op staat gambini.Witte wijken voor de rijke witte mensen. Schaam je niet om racist te zijn :bash:
En gosh wat leuk voor je dat je moeder rijk is en beroemd,de mijne trouwens ook.Koop een taart en ga het vieren.
Jij klinkt echt als een VCL/ KZ type..(alleen mensen uit den haag weten wat hiermee bedoeld wordt) en ik heb maar weinig respect voor zulke mensen..zo schijnheilig..
???

Heb ik iets gemist? Someone?

·
Registered
851 Posts
Discussion Starter #11
Ik zal het ff duidelijk uitleggen Deception. Met 'witte' Haagse villawijken bedoel ik wijken die wit van kleur zijn, de HUIZEN dus, niet de mensen nerd. Ik ben GEEN racist en mijn moeder is niet rijk en beroemd, leer alsjeblieft lezen. Verder heb ik nergens gezegd dat je blij voor me moet zijn omdat mijn financiele situatie beter is dan gemiddeld en mijn vader beroemd is, ben ik niet schijnheilig en heb ik geen flauw idee wat een VCL/KZ-type is. Ik wacht met smart op uw reactie...

·
Registered
2,003 Posts
Folly van Haagse artiest
Door EVELYNE LAMMERDING, ARJEN VAN DEN OEVER

DEN HAAG - Een consequente stijl heeft het huis van Peter Laurier niet bepaald. Toch kan hij in de nieuwe villawijk Vroondaal het grotendeels laten bouwen zoals hij het wil. De commissie esthetiek, die speciaal voor de wijk is aangesteld en de welstandscommissie vervangt, is vol lof. ‘Een folly’ wordt het genoemd, een gekke uitzondering die moet kunnen om de wijk glans te geven.

Laurier heeft zijn eigen woning bij elkaar gedroomd, zegt hij lachend. De 52-jarige Hagenaar is zich ervan bewust dat zijn opzienbarende verblijf zelfs in onvoltooide staat al veel aandacht trekt. Het huis doet denken aan een combinatie van een bos-, berg- en een sprookjeshut, staat naast een villa in neoclassisitische stijl en is geheel door hem zelf bedacht en ontworpen.

Ooit is het af, maar wanneer vindt de producent van ornamentale plafonds niet belangrijk. Wel dat het iets van hemzelf moet worden. Hij droomt er zelfs tijdens de bouw nog verdiepingen en kamers bij.

„Mijn atelier waar ik beelden maak, ligt aan de Prinsegracht hier in de stad. Daar lig ik vaak ’s nachts naar het plafond te staren, dat ik er zelf heb gemaakt. Opeens komt een beeld in me op en weet ik dat ik dat wil maken. Ik schets ze ook direct, om het idee niet te vergeten.’’

Zelfs in zijn toekomstige luxueuze hut in Vroondaal is al zo’n droomplek, al ontbreekt er in de gehele nieuwe woning nog een inspirerend interieur. „Hier in de kelder doe ik dat,’’ zegt hij terwijl hij naar een afdruk van een menselijk lichaam in een berg zaagsel wijst.

Overal in het hoofdzakelijk houten huis wordt druk getimmerd, gezaagd en gebeeldhouwd. „Niets is machinaal bewerkt. Alles gebeurt met zagen, bijlen en hamers. De werklieden komen uit Canada, die weten hoe ze dit handwerk moeten aanpakken. Ik ben ermee bekend via familie in dat land en via mijn werk.’’

Vooral aan de buitenkant beleeft Laurier plezier aan zijn woning. „Het hout is Canadees, de deuren Tsjechisch, het beslag Pools, de beelden van mij… Alles komt ergens anders vandaan. Het natuursteen is geweldig. Het straalt uit dat het door een opaatje uit de bergen is gehaald. Zo zie ik het voor me, tenminste.’’

REACTIES
een folly heeft geen functie.
dit is een woning en daarom geen folly.
Wel leuk.
Els - Den Haag - 21/08/06 - 10:07:49

Miniplaatje: niet echt wit...
Uit het AD van 18 augustus

·
Registered
2,003 Posts
De Seizoenen

De kavels zijn wel klein...

...maar liggen echt in het groen.

Vroondaal

Riet en water gaan goed samen.

De 'Folly' uit post 12:

De bebouwde kom blijft op afstand.

Modern, kitsch en halve kitsch; ieder z'n smaak...

·
Gouda's Glorie
7,823 Posts
Ik vind het niet mooi. Dit soort huizen horen niet zo dicht op elkaar te staan want naast elkaar zien al die verschillende stijlen er niet uit. Het is gewoon te druk. Dit soort huizen horen verscholen tussen de bossen op een grote lap grond in Wassenaar of Driebergen.

·
Registered
969 Posts
De stijlen in de laatste foto vloeken wel heel erg. Inderdaad, voor dit soort variaties qua uiterlijk van de woning staan de villa's echt te dicht op elkaar. Ze hadden beter allemaal kitsch of halve kitsch kunnen zijn dan. Die moderne valt echt uit de toom in dat rijtje.

·
Gouda's Glorie
7,823 Posts
Doet me een beetje denken aan die buurten die je krijgt als bij The Sims. Allemaal verschillende kitschvilla's...

1 - 20 of 110 Posts