SkyscraperCity banner

1341 - 1360 of 1403 Posts

·
Registered Abuser
5,431 Posts
Er was vanavond een presentatie over de plannen voor Laakhaven als onderdeel van het CID. De plannen zijn nog vaag, ze zijn pas net begonnen met het bedenken van de uitgangspunten.

De punten die naar voren kwamen die ik interessant vond waren:
  • Van grote, lange blokken naar veel kleinere: de Megastores gaat in bijna alle schetsen 'in stukjes gehakt worden' (behalve in de gene die het meest lijkt op de plannen die we nu kennen)
  • Meer groen en water
  • Hoogbouw langs de randen (Waldorpstraat en Laakkanaal), lagere bouw en veel groen in het midden.
En dan nog een paar screenshots die ik heb gemaakt:

·
Registered
2,837 Posts
Ik heb ook zitten kijken, die schetsen zijn leuk. Waren volgens mij om aan te tonen hoe ze het getekend zouden hebben als een blanco canvas zouden hebben gehad. Volgens mij is dit niet hoe het er echt uit zou moeten gaan zien ^

·
Registered Abuser
5,431 Posts
Dat zal wel mee vallen, de meeste schetsen geven inderdaad weer wat ze gedaan hadden met een blanco canvas. Maar ik hoop dat de vergroening van het centrum en de opknipping/sloop van de Megastores wel door gaat.

·
the double dude!
1,947 Posts
DH , neem op dit moment qua gebiedsontwikkeling maar een voorbeeld aan 010 ( oa codrico/rijnhaven) gewoon een compleet uitgewerkt plan incl. Brochure, film , maquette etc .
Hier alleen maar oeverloos gekanker, gekonkel en eindeloos gezever over elke te bebouwen m2 .
En als er dan al een kogel door de kerk is , komt er van wat eens op de renders een topper was in werkelijkheid een vies aan alle kanten van moois ontdaan strontgebouw uit de koker.
Bah , zo klaar mee , voel op me klompen aan dat ook de laak van kolhof om zeep gaat .
Hoop zo dat ik mis zit...........ik vrees zolang we met lulhannesen in de gemeente te maken hebben.

·
Registered
332 Posts
Nou ik had laakhaven nooit op mijn vizier wat betreft hoogbouw. Dus ik ben aangenaam verrast wat de laatste jaren voor plannen aan 100+ (en zelfs het hoogste gebouw van DH en wellicht NL).

Dus in die zin is voor mij het glas half vol in plaats van half leeg. Zeker ook met HS-kwartier in het verlengde en het upgraden van de MS naar meer deze tijd en de toekomst van het gebied. Dan volgt daarbij de openbare ruimte vanzelf en kan dit echt wel van een verlaten junken- en straathoerenbuurt transformeren naar in mijn beleving iets verrassends en levendig.

·
Registered
2,069 Posts
Zal ongetwijfeld een modelletje zijn uit het tram museum wat daar vlakbij zit.

Edit, of het is een overgespoten GTL..

1341 - 1360 of 1403 Posts