SkyscraperCity banner

1361 - 1380 of 1403 Posts

·
the double dude!
1,947 Posts
DH , durf nou gvd is.........
Optyften met die megastores alle komende verbouwingen ten spijt , wordt toch niks .
Allemaal zo goedkoop mogelijk, nou dan weet je het wel...........
Plat , weg , moven ermee en leg een park aan met daaromheen mooi iig indrukwekkend hoog spul.
Met in de plinten al het nodige voor de buurtbewoners.
Kap met aan dat dooie paard te trekken, maak nu de harde keuze , hak die lastige knoop door en je krijgt er als DH wat moois voor !!
DURF , DURF , DURF , LEF , LEF , LEF !!!!!!
P.s onbegrijpelijk dat het ooit gebouwd is, niet te geloven, hoe naief kan je zijn.

·
Registered
135 Posts
'goed' wat bedoel je daarmee? ruimtevormen? programma begane grond? notie spoordijk? verticaliteit? uitzicht en bewoning in relatie tot de straat?
Ik had niet verwacht dat je een leuk pand kon bouwen op een postzegel die is ingeklemd tussen spoor en een weg. Dat lijkt nu wel te lukken, dus dat overtreft mijn verwachting.

Weet je, ik ben geen architect. Ik werk niet in de bouwwereld. De helft van de vaktermen die hier op het forum gebruikt worden, zeggen me niks.

Ik ben wel iemand die erg kan genieten van architectuur (van mooi historische panden tot futuristische hoogbouw) en iemand die gek is op Den Haag.

En als ik ergens een pand zie dat in mijn ogen deze mooie stad nog iets mooier maakt, dan krijgt ie het stempel ‘goed’. Heerlijk amateuristisch en totaal niet onderbouwd.

En ik zie iets al snel als een verbetering, mijn glas is al snel half vol. Volgens mij verschillen we daarin. Maar dat maakt dit forum zo leuk: heel veel enthousiaste amateurs die ouwehoeren over den haag en gebouwen, afgewisseld met een paar mensen die er echt verstand van hebben.

Overigens krijgen bijna alle Scala projecten van mij ook het stempel ‘goed’. Maar zoals ik zei: dat is een oordeel waar je niet al te veel waarde aan moet hechten

·
the double dude!
1,947 Posts
Ik had niet verwacht dat je een leuk pand kon bouwen op een postzegel die is ingeklemd tussen spoor en een weg. Dat lijkt nu wel te lukken, dus dat overtreft mijn verwachting.

Weet je, ik ben geen architect. Ik werk niet in de bouwwereld. De helft van de vaktermen die hier op het forum gebruikt worden, zeggen me niks.

Ik ben wel iemand die erg kan genieten van architectuur (van mooi historische panden tot futuristische hoogbouw) en iemand die gek is op Den Haag.

En als ik ergens een pand zie dat in mijn ogen deze mooie stad nog iets mooier maakt, dan krijgt ie het stempel ‘goed’. Heerlijk amateuristisch en totaal niet onderbouwd.

En ik zie iets al snel als een verbetering, mijn glas is al snel half vol. Volgens mij verschillen we daarin. Maar dat maakt dit forum zo leuk: heel veel enthousiaste amateurs die ouwehoeren over den haag en gebouwen, afgewisseld met een paar mensen die er echt verstand van hebben.

Overigens krijgen bijna alle Scala projecten van mij ook het stempel ‘goed’. Maar zoals ik zei: dat is een oordeel waar je niet al te veel waarde aan moet hechten
Daar gaat t ook om !!!!
Al dat zg architectonische slappe nikszeggende gezwam.
Wat hebben die z.g. architecten nou laten zien dan ????
Fucking niks , kan elke Jan lul verzinnen wat er afgelopen jaren is gebouwd.
Je kan eigenlijk niet eens van ontwerpen spreken, wat een ubereenvoudige meuk zeg.
Dat noemt zich architect, bah .
...pieeeeeeep.......troep
SCHANDE!

En de beste wensen.

·
Registered
541 Posts

Ben wel benieuwd naar wat je dan juist zo leuk/mooi vindt aan het pand. Zou je dat wel kunnen onderbouwen? Niet bedoeld als een sneer maar persoonlijk heb ik helemaal niets met dit pand dus ik ben wel benieuwd naar wat degene die m mooi vinden er nou zo goed aan vinden.

·
Registered
135 Posts
Het is ook geen top architectuur, dont get me wrong. Maar voor mij hangt de kwaliteit van een gebouw toch samen met de plek. Iets wat voor Laak een aanwinst is, hoeft dat niet te zijn voor centrum. Ik had dit pand in Beatrixkwartier weer heel teleurstellend gevonden.

Wat in hier goed vindt is dat ze dat verloren stukje grond tussen weg en spoor invulling geven. En de combi van dat metselwerk met die witte elementen vind ik leuk uitpakken.

Als er meer van dit soort panden komen tussen waldorpstraat en spoor (waldorp 4) gaat het gebied er enorm van opknappen denk ik. Dat desolate grasveldje naast het spoor is zo deprimerend.

1361 - 1380 of 1403 Posts