SkyscraperCity banner

1 - 20 of 1503 Posts

·
Registered
1,035 Posts
nu in aanbouw

Monarch III
In het centrum van het Beatrixkwartier in Den Haag ontwikkelt Provast 248 huurappartementen in het populaire middensegment. Monarch III zal zowel de woonfunctie als kantoorfunctie in het Beatrixkwartier verder versterken. Het plan aan de Prinses Beatrixlaan heeft een totaal volume van ruim 32.000 m² BVO. Het omvat twee woontorens met in totaal 248 vrije sector huurappartementen. Op de begane grond is 350 m² voor horeca beschikbaar en er worden 146 parkeerplaatsen gerealiseerd.

De appartementen sluiten goed aan op de vraag naar betaalbare hoogwaardige woningen op een toplocatie. De bouw is gestart in het tweede kwartaal van 2017. Het project wordt het derde kwartaal van 2019 opgeleverd. Monarch III is het vijfde project van Provast in deze gebiedsontwikkeling en heeft een investeringswaarde van 65 miljoen euro.

Architect: Powerhouse Company

Aannemer: Smit’s Bouwbedrijf uit Beverwijk
https://provast.nl/projecten/monarch-iii/

hoogte: 2x 72m

oude plannen

De Monarch

Hoogte: 74 Meter
verdiepingen: 20
Architect: Mario Botta
Start bouw: medio 2003

Kantoren: 73.000 m2
Parkeerplaatsen: 680
Andere functies: winkels, diensten, Restaurants, bars en andere horeca.

Impressie:

Maquette: (foto = van www.hooghaags.nl)

Foto van huidige situatie:

·
My train goes everywhere!
2,758 Posts
Shit... nu zie ik pas dat alle 4 de torens even hoog zijn! Dat is wel minder... ik dacht altijd dat ze zouden verschillen in hoogte :( .... Dit is wel een beetje een domper hoor!

34,525 Posts
Ik vind het toch wel een cool ding. Dat ze dezelfde hoogte hebbenmaakt niet zoveel uit, dat heeft de architect verholpen door de massa's te laten verspringen.

Wordt wel een indrukwekkend ding, hopen dat ze snel beginnen.

·
Banned
1,307 Posts
Word weer een massale toren voor DH.Maar ver zijn ze nog niet gekomen met bouwen :)

·
Registered
6,377 Posts
Groot is het zeker doch wat meer varieteit qua kleur was best aangenaam geweest én waarom zetten ze die 2 middenste gewoon niet op elkaar dwarsgericht tegen de 2 buitenste ?

·
SYKO!
954 Posts
SYKO ! om het maar ff in 6fran stijl te houden:D;) Dit ding is echt enorm ! volgens mij is het ook vooral mooi op straatniveau, een grootstedelijke muur, maar ze moeten oppassen dat ze die niet te veel maken in Den Haag, variatie is altijd goed.

34,525 Posts
Het is geen muur, het zijn heel veel massa's aan elkaar, maar zo te zien zijn er heel wat passages door het gebouw heen! En ik vind pasages heel wat stedelijker dan straten met gebouwen ernaast. Erg cool dus dit.

·
Registered
334 Posts
<table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by AppetjoekII </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>

</td></tr>
</table>
Gaat die netkous van Randstad Rail ook door? Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat ie was wegbezuinigd (ik hoop dat ik ongelijk heb).

·
Registered
519 Posts
@ Egramsbergen:

Vooralsnog gaat randstadrail door.
In Pijnacker zijn ze al begonnen met de werkzaamheden
voor het station.

De 'Netkous' zal ws. ook doorgaan.

·
Your royal highness
1,474 Posts
Start bouw: medio 2003. Dat is het nu... Is er al activiteit daarzo?

·
visit the world
7,861 Posts
dit wordt werkelijk een gedrocht...een blok basteen zonder veel variatie.. veel te breed en geen verschil in hoogte. Waarschijnlijk had ik het met verschillende hoogtes al stukken beter gevonden!!

·
Registered
3,090 Posts
Het past wel perfect in het Beatrixkwartier, hoger mag er toch niet gebouwd worden.

Iets meer glas in het ontwerp had idd wel wat gemogen.

·
Registered
3,090 Posts
Volgens mij niet, ik zie trouwens vaak mensen in en uit het bestaande gebouw lopen. Of vrachtauto's met containers...

Maar helemaal niets dat op sloop of bouw activiteiten lijkt. Dat bouwbord mag straks ook wel een opknapbeurt gebruiken als het nog langer duurt.:D

·
Registered
7,344 Posts
Originally posted by Wisma

Volgens mij niet, ik zie trouwens vaak mensen in en uit het bestaande gebouw lopen. Of vrachtauto's met containers...

Maar helemaal niets dat op sloop of bouw activiteiten lijkt. Dat bouwbord mag straks ook wel een opknapbeurt gebruiken als het nog langer duurt.:D
Het bestaande gebouw is verhuurd aan het Ministerie van Economische Zaken. Het wordt blijkbaar nog een beetje opgeknapt.

·
Registered
3,090 Posts
Opknappen om het later weer af te breken :? :? . Zal wel typisch Haags zijn. Geld over de balk smijten....

·
Registered
519 Posts
Ik ben bang dat het wel eens heel lang
kan duren voor
projecten als Monarch en grotiustoren daadwerkelijk van
de grond komen.

Er is nauwelijks vraag naar nieuwe kantoorruimte en het lijkt
mij sterk dat ze de bouw beginnen voor er huurders zijn.

1 - 20 of 1503 Posts