SkyscraperCity banner

421 - 440 of 471 Posts

·
Registered
Resident Residence
942 Posts
Klopt, vorige week nog m'n ogen de kost gegeven daar. Hier en daar eindigen met een daktrim staat prima maar niet voor de toren. Het is geen schuurtje in de achtertuin.

·
Registered
809 Posts
Een daktrim is op zich niet heel erg zeker niet op een hoogte van 67 meter.
Wel ontbreekt hier een robuuste dakrand van zo'n 40cm wat het gebouw meer af had gemaakt.
Die setback vanaf 3 verdiepingen van de top moeten we natuurlijk veel vaker zien dat maakt het meteen meer een toren in mijn ogen.

·
Registered
1,952 Posts
Ik vind dit dus echt een geslaagd project. Eerst was er een vlakte, nu staat er een imposante toren die je van verre al kan zien (bijvoorbeeld vanaf omgeving Appelstraat/Mient/Thorbeckelaan) en aan de andere kant een originele scheepsboeg. Er komt een flink aantal mensen met draagkracht wonen in een arme buurt die het zwaar heeft. M.i. vergelijkbaar met de Hoge Regentes, die trekt ook mijn aandacht en geeft een impuls aan een buurt met weinig draagkracht.

Naar mijn bescheiden mening kan je, in ieder geval nu nog niet (wie weet over 60 jaar als velen van ons over de eeuwige jachtvelden dartelen en DH over de miljoen inwoners wil gaan), verwachten om in buurten ver buiten het centrum boven de 100 meter te gaan bouwen of uitgebreide hoogbouwclusters te gaan bouwen, dat detoneert wat mij betreft te veel met de rest van het gebied. Bouw die hoge torens maar lekker in en direct rond het centrum en laat de buitenwijken wat menselijker en kleinschaliger zijn, dat vind ik wel een mooie tegenstelling. En dan leuk dat een aantal buurten zo zijn eigen hoger gelegen landmark hebben die je van ver kan zien, Hoge Regentes, stadsdeelkantoor Leyweg, Schoone Ley, toren knooppunt Moerwijk... die hoeven van mij ook geen 140 meter te zijn.

·
Registered
809 Posts
Misschien offtopic maar bij deze foto viel mijn oog al snel op dat enorme flatgebouw daar ergens op zee.
Hoe hoog zijn die dingen eigenlijk?

·
Registered
Resident Residence
942 Posts
Er komt een flink aantal mensen met draagkracht wonen in een arme buurt die het zwaar heeft. M.i. vergelijkbaar met de Hoge Regentes, die trekt ook mijn aandacht en geeft een impuls aan een buurt met weinig draagkracht.
Dat is verrassend nieuws voor mij in een buurt met overwegend koopwoningen / appartementen. Welke problemen zijn er dan in deze 'arme buurt' vanuit Huize Savornin vanaf je gouden toetsenbord. Laat ik de vergelijking met omg. de Hoge Regentesse nog maar achterwege. Met je 'kennis' over de stad sla je niet voor de eerste keer de plank volledig mis.

·
Registered
8,338 Posts
Transvaal gemiddeld inkomen de helft van wat ze aan de andere kant van de straat tegenover "hoge regentesse" verdienen; de op 2 na laagste van de stad.

gemiddelde woningwaarde 80k onder de overkant.

etc

·
Registered
Resident Residence
942 Posts
^ Aan de andere kant Schilderswijk die nog lager staat. 'Arm' Leyenburg, allemaal bij de voedselbank en kringloop wc papierwinkels 😋

·
Registered
Resident Residence
942 Posts
Transvaal gemiddeld inkomen de helft van wat ze aan de andere kant van de straat tegenover "hoge regentesse" verdienen; de op 2 na laagste van de stad.

gemiddelde woningwaarde 80k onder de overkant.

etc
Ik snap je verwarring maar als je de post nog eens goed terug leest wordt Leyenburg vergeleken met Transvaal, ff serieus :)

·
Registered
8,338 Posts
ow...oops ;)
Leyenburg is nog 1 van die laatste plukjes den haag man niets mis mee; als je daar plat praat word je niet met de nek aangekeken iig.. Met ook nog eens 1 van de weinig overgebleven poedelbadjes in de stad die aan de baambruggestraat altijd gezellig daar bij de speeltuin.

Deze post is goedgekeurd door: Wijkberaad Leyenburg.

·
Registered
Resident Residence
942 Posts
Hahaha en door de vereniging hou de vreugdevuren in stand :) Ik heb daar paar jaartjes vlakbij in de buurt gewoond, meer weg dan thuis eigenlijk. Leuke buurt maar ja hoe lang nog het rukt flink op via de Escamplaan, vanaf globaal de Zuiderparklaan, en niet ten goede.

421 - 440 of 471 Posts