SkyscraperCity banner

161 - 180 of 201 Posts

·
Registered
809 Posts
Mocht dit leuke complex doorgang vinden samen met het Kolhoff gebeuren, Is dit het nieuwe hoogbouwcluster van Nederland.

·
Registered
The Hague High-Rise
509 Posts
Rondje Laakhavens
Fakton is zelf gedelegeerd ontwikkelaar van De Tuinen van Laak aan de Verheeskade. Op de locatie van de huidige Praxis-bouwmarkt moet een stadswijk met 1.250 woningen en 3.500 m2 aan voorzieningen verrijzen. Investeerders zijn Lakenvelder Investment Group en Cores Investment. Ronald Daalman, ontwikkelingsmanager van Fakton Development, spreekt van een complete gebiedstransformatie. ‘Het huidige versteende gebied wordt een aantrekkelijke woonwijk met een groene long. We realiseren woontorens op een stedelijke plint van 25 meter met commerciële ruimtes. Tussen de torens van 50 tot 120 meter hoog komen daktuinen. Auto’s worden over de centrale daktuin of ondergronds weggewerkt.’

Door corona hebben de investeerders hun ambities juist verhoogd, stelt Daalman. ‘De coronacrisis onderstreept het belang van een groen, gezond en dynamisch leefklimaat. Daarom creëren we hier niet alleen woningen, maar een hele stadswijk met een gezondheidscentrum, een incubator met kantoren, horeca en verswinkels als een bakker en groentezaak. Het woningprogramma wordt een mix van sociale, middeldure en dure huur én koop. Met dubbele appartementen kunnen we hier ook gezinnen een plek geven. Den Haag wil de leefbaarheid in heel Laakhavens-Centraal verbeteren. Daarom zullen we een aantrekkelijke verbinding leggen met Megastores en het naastgelegen project The Stage. In 2022 hopen we met de bouw te beginnen.’

·
Registered
809 Posts
Ja dat is inderdaad The Stage.
Mooie nieuwe opbouw in hoogte richting de Laak / Verheesblok.
Voor het mooie had die roze toren van The Stage een metertje of 145m hoog moeten zijn zodat deze weer zo'n 20 meter hoger was dan de hoogste toren van dit blok.

·
Registered
809 Posts
Het plaatje hierboven ken ik niet, de toren links van het midden lijkt fors verhoogd. Maar gezien de afbeelding van @Life is dit alweer aangepast en worden er allemaal straatjes toegevoegd.
Ow sorry misschien had ik het er even bij moeten zetten maar heb een render gepakt en met mijn photoshop kunsten 2 torens wat opgehoogd. Wilde eigenlijk ook nog the Stage erin plakken maar de bestaande renders daarvan zijn net een ander perspectief.
Blijft staan mochten alle plannen doorgaan is misschien wel het grootste hoogbouw cluster van Nederland.

·
Registered
332 Posts
Nog even een verbeelding uit de omgevingsvergunningaanvraag van fase 1 (andere hoogtes dan eerst, hoogtes zijn vgm hoogste verdiepingsvloer);
View attachment 964951
Hier staat de hoge toren van The Stage op 111m, waar in de documenten van The Stage wordt gesproken over 116m.

Wat is nu de meest actuele situatie?

Of is die 5 meter verschil de kroon op The Stage. Dat zou het verschil mogelijk verklaren.

Met deze verdichting zou een metro langs de neherkade (in netkous als beatrixkwartier) Laakhaven en neherkade echt wat Dubai geven.

Metro ene kant doortrekken over Erasmusweg (ontsluiting Den Haag Zuidwest) en dan via lozerlaan naar Kijkdan en de ander kant bij Leeghwaterplein de grond onder via Den Haag HS naar Den Haag CS. Ik denk over die as genoeg animo voor (een snelle) railverbinding.

·
Registered
11,210 Posts
Ik vind die straat geen verbetering. Er zijn in dit gebied al genoeg doodse achterafjes en niksige straatjes. Zou niet weten waarom je er nog meer van zou willen. Minder straatjes betekent dat de levendigheid (ook van bewonersingangen) geconcenteerd zal worden op de enkele straatjes eromheen. Dat is juist goed. Ik verwacht niet bepaald leuke plinten in het binnengebied en het gaat alleen maar ten koste van het privégroen voor bewoners. Dan moeten ze wel met iets goeds komen willen ze nog voldoen aan de "Tuinen" van Laak.

·
the double dude!
1,947 Posts
Nog even een verbeelding uit de omgevingsvergunningaanvraag van fase 1 (andere hoogtes dan eerst, hoogtes zijn vgm hoogste verdiepingsvloer);
View attachment 964951
In deze render is ' de tuin ' tussen de gebouwen zoals op de renders voor deze te zien was verdwenen.
Nu is het een stratenpatroon, best een verschil..........
Maarja wat is er nou concreet ??
Heb het idee , dat ze de 'gelaagdheid ' inspringingen etc eruit knippen en voorsorteren op simpel en recht bouwen , voordeliger........
Alle fancy ontwerpen worden teruggesnoeid naar voor bouwers hapklare monotone blokken.
Ik kan er niks anders in ontdekken.

·
Registered
135 Posts
Alle fancy ontwerpen worden teruggesnoeid naar voor bouwers hapklare monotone blokken. Ik kan er niks anders in ontdekken.
Dat valt toch wel mee? Binck City Park is flink teruggesnoeid en the stage in eerste instantie ook. Maar nieuwe ontwerp van the stage is juist weer een forse verbetering. Verder vind ik de meeste plannen nog niet enorm achteruit gegaan.

·
Registered
2,837 Posts
Discussion Starter #174
De rest van Laakhavens zijn allemaal grote blokken (Megastores, de bedrijfshallen) en mist juist die fijnmazigheid die ze hier nu lijken proberen toe te voegen. Ik loop vaak in Laakhavens en ik zie dit als een grote verbetering (sowieso solitaire blokken tov van die grote blokken die het eerst waren).

·
Registered
19 Posts
In principe mee eens dat dit een doorbreking kan zijn van die grote muur in een deel van de stad waar toch vooral grote blokken staan. Ik maak me alleen wel een beetje zorgen over de invulling van die nieuwe straatjes. Het zou namelijk jammer zijn als het alleen van die tochtsteegjes worden waar eigenlijk niets te zien of te doen is.

·
HHF user
2,140 Posts
Die plint doorbraak links, oogt ongeveer net zo breed als de doorbraak rechts en zie wat daar in de vakkundig bewerkte render van DHFC070 is te zien, een groenstrook:

968537

Qua groenvoorziening valt er tegen die tijd dus wel wat te verzinnen ;)
NU zijn al die straatjes daar vaak leeg/doods omdat niemand daar -zeker niet na sluitingstijd van de shops- gezien wil worden.
Dus, met al de nieuwe bewoners, een nieuw stratenplan met ruimte voor wat groen én wat creativiteit bij de herinrichting, geef ik het een goeie kans dat de levendigheid en leefbaarheid er eindelijk terugkeert.

·
Livin' 28-high
1,908 Posts
Ik denk dat we kunnen zien hoe Laakhavens-West zich ontwikkelt de komende maanden & jaren, wat betreft kleine straatjes, plinten, winkeltjes en bedrijfjes die zich daarin vestigen etc. De grote hoeveelheid nieuwe bewoners in dit gebied zullen sowieso veel meer levendigheid met zich meebrengen t.o.v. nu. Kan eigenlijk alleen maar beter worden. En meer straatjes = meer ruimte voor woningen voor balkonnetjes & ramen. Dat kan de dynamiek ook wel versterken.

161 - 180 of 201 Posts