SkyscraperCity banner

61 - 80 of 107 Posts

·
Unregistered User
4,231 Posts
^^Ja, voor het verkrijgen van een bouwvergunning is nog altijd een positief welstandsadvies nodig.
Niet waar, het is niet meer dan een advies.

·
Registered
987 Posts
Inderdaad niet meer dan een advies, maar wel een relevant onderdeel in de wabo procedure tot het verkrijgen van een bouwvergunning. Doorgaans wordt een welstandsadvies gewoon opgevolgd door B&W.

·
the double dude!
1,944 Posts
niet alleen de naam is kut ....Frank is een binck , welke lul heeft dat verzonnen zeg .....tsonge ......pffffff

ook de materialisering is 3 x niks , wat een shit gebouw zeg ...lijkt wel een tijdelijk bouwsel in afwachting van wat er echt gebouwd gaat worden , aanfluiting van de bovenste plank .....buitenruimte zo aan dat water , haventje etc is wel aardig overigens .

de project ontwikkelaars zijn op 't moment spekkoper , met die zogenaamde industrial look trend , karwei klerezooi , oftewel goedkope plaatmaterialen tyfustroep bouwen en dan verkoopraatjes ophangen alsof het helemaal de bom is , wat een achterlijke prietpraat zeg en dan al die klootzakken die nog meegaan in die kut trend ook , zit de rest die er niks maar dan ook echt niks mee heeft straks als de trend over is met een giga gestapelde krottenwijk , gatver zeg .....
waar blijven de mooie bouwsels in godsnaam ?? i.p.v. deze gamma shit

·
Registered
809 Posts
Vind het op zich nog nieteens zo'n slecht ontwerp.
Goede onderbouw met lekker veel glas in de plint. Zo bij dat haventje zie ik dat terras in het voorjaar en de zomer er wel komen geen idee wat voor functie de plint verder heeft?
De bovenbouw vind ik de horizontale en verticale zwarte gevelkaders wel aardig al hou ik wel meer van symmetrie. Tevens de vraag van welk materiaal dit uiteindelijk gemaakt gaat worden en waar de naden komen.

Die aluminium golvende beplating in de gevel is de grote afknapper in dit ontwerp en oogt net zoals een goedkope golfplaat fietsenstalling bij elke willekeurige basisschool. In het vorige ontwerp was dit nog oranje metselwerk en zag er overigens ook niet uit. Misschien is antraciet metselwerk proberen of donkerrood? Maar dat wordt natuurlijk een te dure aangelegenheid metselwerk is niet voor niets vervangen voor golfplaat.

·
the double dude!
1,944 Posts
Vind het op zich nog nieteens zo'n slecht ontwerp.
Goede onderbouw met lekker veel glas in de plint. Zo bij dat haventje zie ik dat terras in het voorjaar en de zomer er wel komen geen idee wat voor functie de plint verder heeft?
De bovenbouw vind ik de horizontale en verticale zwarte gevelkaders wel aardig al hou ik wel meer van symmetrie. Tevens de vraag van welk materiaal dit uiteindelijk gemaakt gaat worden en waar de naden komen.

Die aluminium golvende beplating in de gevel is de grote afknapper in dit ontwerp en oogt net zoals een goedkope golfplaat fietsenstalling bij elke willekeurige basisschool. In het vorige ontwerp was dit nog oranje metselwerk en zag er overigens ook niet uit. Misschien is antraciet metselwerk proberen of donkerrood? Maar dat wordt natuurlijk een te dure aangelegenheid metselwerk is niet voor niets vervangen voor golfplaat.

dat is het nou juist , idd AFKNAPPER van heb ik jou daar , laatste tijd bij elk bouwwerk lijkt wel , baal er zo van , bouw dan maar niks , als het allemaal goedkoop ogende beplating moet worden .....ligt er zo dik bovenop ....

hou me hart vast , bij al die z.g . mooie plannen , zijn alleen mooi als de materialisering dat ook is , laat anders maar zitten ...

·
Registered
2,069 Posts
Dat Van Klingeren paviljoen aan het haventje vind ik leuk, de torens lijken door een aantal bezuinigingsrondes gegaan te zijn. Die hadden van mij juist meer industrieeel gemogen (als in meer staal en glas, meer in lijn met het Van Klingeren paviljoen).

En nu hopen dat die rommel tussen dit project en de Cabellerofabriek ook nog eens opgeknapt wordt en er over de hele lengte een leuke levendige kade onstaat.

·
Registered
2,837 Posts
Volgende week in de welstand:
12 Saturnusstraat ongenummerd hoek Melkwegstraat ongenummerd
Wcie 20200219/201923304

Bouwen: het bouwen van 205 woningen met bergingen en gedeelde fietsenstallingen, 612 m2 horeca, 4.243 m2 kantoren, parkeergarage (173 parkeerplaatsen) en een daktuin ter plaatse van Saturnusstraat ongenummerd hoek Melkwegstraat ongenummerd (Frank is een Binck).

·
Registered
2,837 Posts
12 Saturnusstraat ongenummerd hoek Melkwegstraat

ongenummerd (Frank is een Binck)

Wcie 20200219/201923304

Bouwen: het bouwen van 205 woningen met bergingen en gedeelde fietsenstallingen, 612 m2 horeca, 4.243 m2 kantoren, parkeergarage (173 parkeerplaatsen) en een daktuin ter plaatse van Saturnusstraat ongenummerd hoek Melkwegstraat ongenummerd (Frank is een Binck).

Akkoord

Het bouwplan is getoetst aan de Welstandsnota.

De commissie is enthousiast over het bouwplan, waarin hergebruik van een gebouw van architect Van Klingeren, dat oorspronkelijk naast landhuis Ockenburgh stond, samengaat met nieuwbouw.

De volumecompositie van beide gebouwen samen en van de nieuwbouw op zichzelf voegt zich goed in de omgeving, reageert als vanzelfsprekend op de locatie aan het water en aan een van de toegangswegen van de Binckhorst.

De nieuwbouw bestaat uit een sokkel met een daktuin en daarop twee bouwdelen, een laag volume en een toren. Het toegepaste gevelgrid dat af en toe subtiele verschuift, is een interessante verwijzing naar het gebouw van Van Klingeren. De consequente toepassing van het grid maakt het gevelontwerp krachtig, maar die kracht gaat verloren daar waar balkons aan de gevel gehangen worden. Door de toepassing van standaard beton voor de balkonplaten, vallen de balkons uit de toon, lijken zij geen onderdeel van de gevel. De commissie ziet een aanpassing, bijvoorbeeld van de betonkleur, graag ter nadere goedkeuring voorgelegd.

Het gebouw van Van Klingeren wordt aangepast aan de nieuwe functie en aan de huidige tijd. Dit gebeurt op een subtiele manier die het concept van het gebouw behoudt

en zichtbaar houdt. De incorporatie van een gevelkunstwerk van Pierre van Soest is een mooie toevoeging. Voor het interieur van de begane grond, in het bijzonder de vloer en het plafond, pleit de commissie voor een ontwerp in de geest van Van Klingeren, dat wil zeggen een zekere overloop van buiten naar binnen en het in het zicht laten van de constructie.

·
Registered
2,837 Posts
Ik verwacht dat als Caland Docks opgeleverd is, Stebru de keten hierheen verplaatst. Zal wel na de bouwvak worden ^^

·
Registered
2,837 Posts
Het project is verkocht aan Vesteda:
Lees hier verder

Vesteda blijft investeren en verwerft project Frank is een Binck van Stebru

Woningbelegger Vesteda en ontwikkelende aannemer Stebru ondertekenden een turnkey-overeenkomst voor de ontwikkeling en realisatie van 205 huurwoningen en ruim 4.600 m2 commerciële ruimten in de Binckhorst in Den Haag. Het bijzondere woon- en werkcomplex verdiende een bijzondere naam: “Frank is een Binck”.

·
Registered
2,837 Posts
Volgens de laatste persoon die ik erover sprak bij Stebru, dit jaar. Nog niet bekend wanneer precies!

·
Registered
987 Posts
Vesteda? Mag dit nu nog wel doorgaan?

[/QUOTE]

61 - 80 of 107 Posts