SkyscraperCity banner

21 - 40 of 1450 Posts
B

·
Guest
0 Posts
Is er al iets meer bekend? Wordt er nog steeds gegraven en is dat het begin van de bouw?

·
Registered
7,346 Posts
Ik ben bang dat de graafwerkzaamheden niets met de bouw te maken hebben. Het terrein is inmiddels voor een groot gedeelte bestraat met betonnen platen.

·
Registered
3,090 Posts
We hebben vaker gedacht dat de bouw zou aanvangen, maar telkens kwamen we bedrogen uit. Goh Goh waarom ben ik niet verbaasd?...:D

·
Registered
851 Posts
:(
Is toch wel 1 van mijn 'most-wanted torens' die ik gebouwd zou willen zien in NL

·
SYKO!
954 Posts
Originally posted by sunny boy

Helemaal mee eens , mooiste plan {project} in de nl.
KAP NÂH!

dit ken je toch nie ut mâhiste prâhject in hèl nèdeland vinde?! Kèk bv. naah een luxogtâhre.. een jungâhhanstâhre.. een vestdèktâhre.. een emmatâhre..

nâhja joe kit ma point.. tis nog nietèns ech hâhg âhk

:baaa: ;)

S

·
Guest
0 Posts
je gaat toch niet weerd over die den haag rotterdam kwestie beginnen he ???? ik heb het nou toch wel genoeg uitgelegd of niet soms , ja ik wil best nog wel meer uitleggen hoor >

·
SYKO!
954 Posts
Als je ff je eigen taaltje had gelezen, had je ontdekt dat er ook vestdijktoren (=eindhoven) en emmatoren (=groningen) instonden. plus dat ik de torens die ik heb genoemd die in rotterdam komen vele malen mooier vind, en hoger zijn als dit project, dat er zo te zien met een baksteen gevel vanaf komt. Ik zou als hagenees zijnde meer enthousiast zijn over de woontoren leidscheplein, dat is tenminste een mooi ontwerp!

·
Registered
3,090 Posts
Originally posted by Shockwave
Ik zou als hagenees zijnde meer enthousiast zijn over de woontoren leidscheplein, dat is tenminste een mooi ontwerp!
Rijswijkseplein bedoel je...:D . Ik snap het ook niet hoor die toren is toch 1000 maal mooier dan dit saaie ding. Hier had iets aparts moeten komen zoals de Hoftoren.

Maar goed voorlopig wordt ie toch niet gebouwd net als de monarch en de woontorens van het Prinsenhof....

·
Registered
851 Posts
Wacht maar tot ie er eenmaal staat, jullie kennen het gehele plan niet (dat 2 weken geleden nog te zien was in het stadhuis, nu niet meer helaas). En hoger is naar mijn mening niet beter of mooier, vaak is hoger zelfs lelijker tenzij je wat variatie in de vormen van het gebouw stopt naarmate die hoger wordt. De Hoftoren is mooi maar deze wordt zeker weten mooier...!!!

S

·
Guest
0 Posts
onhaags hoe kom je daar dan bij ????

de grotius toren onhaags , wat is er dan onhaags aan ???? Er komt nl een zeer mooie natuurstenen gevel op de toren en de onderbouw wordt met bakstenen bekleed !!!! en ja gambini heeft groot gelijk het wordt een hele aparte toren die uniek is voor nederland , vooral omdat het hele complex uit twee aan elkaar gespiegelde gebouwen bestaat en het ook nog eens boven en rond de utrechtse baan gerealiseerd wordt !!!! en de hoogte is ook goed 95 mtr ik denk als hij hoger zou worden dat dan dit bouwwerk zijn allure zou verliezen , dus ik sta vierkant achter dit plan .

S

·
Guest
0 Posts
ja inderdaad gelukkig maar , hij zou daar overigens ook niet goed passen hoor !!!! Ze hebben trouwens ook de mogelijkheid niet om wegen op zo'n manier als in den haag te overbouwen !!!! dit is misschien zelfs jammer te noemen want ik denk dat elke zichzelf respecterende stad wel zo'n weg om te overbouwen in z'n gelederen zou willen hebben !!!! Wij hebben echt geluk wat dat betreft !

·
Registered
1,352 Posts
In Amsterdam hebben ze ook een weg overbouwd een gedeelte is al klaar zijn nu bezig aan de andere kant. Dit is op de A10 Bos en Lommerplein.

·
Registered
254 Posts
Op de bouwgrond van de Grotiustoren zijn enige tijd geleden betonnen platen gelegd, sindsdien is er niets meer gebeurd:

Aangezien het bord er nog staat, lijkt men nog altijd van plan de toren te bouwen, maar het duurt wel lang.

Tot zover mijn updates van eind januari. De laatste maanden zijn er weinig updates van Den Haag geweest. Het zal wel komen doordat er weinig te melden valt :mad:

21 - 40 of 1450 Posts