SkyscraperCity banner

1321 - 1340 of 1377 Posts

·
Registered
78 Posts
Het worden vast en zeker fraaie torens. Maar naast dat de hoge toren nogal breed is, staan ze door het kleine plot zo dicht op elkaar dat ik bang ben dat het vanaf veel kijkrichtingen één groot gebouw gaat lijken. Ministerietorens staan ook dicht naast elkaar, maar die hebben contrasterende kleuren.

·
Registered
Haagse Hoogbouw
2,129 Posts

·
Registered
Haagse Hoogbouw
2,129 Posts
De bouwcycli van de twee Grotius woontorens komen langzaam op stoom. Tijdens het storten van 185m3 vloeren en wanden, wordt veilig de laatste kraan uitgeklommen naar 91m vrijstaand.Onze kraanmachinist van @MDB_TBI maakte deze mooie plaatjes. @BESIXOfficial @ProvastNL

222809

222811

·
Registered
56 Posts
Het plot wordt echt optimaal gebruikt zo te zien. Ik vindt het ook erg gaaf dat het gebouw met de Utrechtsebaan meebuigt.

·
Registered
78 Posts
Zit via Google maps de kijkrichtingen te bekijken vanaf de hofvijver. Grotius 1 staat schuin achter de hoge Babylon toren, wel ongeveer 250meter verderop. Gaat ie vanaf de vijver goed zichtbaar zijn?

·
Registered
87 Posts
Zit via Google maps de kijkrichtingen te bekijken vanaf de hofvijver. Grotius 1 staat schuin achter de hoge Babylon toren, wel ongeveer 250meter verderop. Gaat ie vanaf de vijver goed zichtbaar zijn?
Ik gok het juist wel, Babylon is ook prima te zien, de hoogste toren van Grotius zou zichtbaar moeten zijn totdat Revisplaats (aka Mordor, aka KJ plein) bebouwd wordt

·
Geregistreerd gebruiker
3,155 Posts
Vanaf de fly overs bij prins clausplein is een stukje van de 90m hoge kraan te zien.

Dus de honderd meter hoge toren zal vanuit dat oogpunt niet echt opvallen straks.

Die 120m daarentegen weer wel.

·
Registered
278 Posts
Even via Google gekeken.

Vanaf de Hofvijver is het aan de kant van de Plaats goed te zien.

Je kan de hoogste toren in de toekomst ook zien bij het NOS journaal als ze op het dak staan of de beelden van de camera op het scherm in de studio tonen. Dat zal net rechts van de Hoftoren boven de puntdaken van Castalia zijn.

Vanaf het Plein wordt de kans klein dat je de Grotius torens kunt zien. De Hoftoren staat er dan voor.

·
Registered
254 Posts
Ik zie de Grotius straks iig vanaf mijn 4 favoriete locaties..
leidschendamse weg, Hoogste duin bij Savorin Lohman pad, Fietspad Horstlaan, flyerover vanuit 020 richting 070.
Mocht iemand een betere (070) openbare plek hebben dan ben ik natuurlijk wel benieuwd
(Zoals 020 op de Brienenoordbrug)
denhaagskyline.JPG

1321 - 1340 of 1377 Posts