SkyscraperCity banner

1341 - 1360 of 1376 Posts

·
Registered
Haagse Hoogbouw
2,129 Posts

·
Livin' 28-high
1,787 Posts
Top, heel mooi. Blijf het een prachtig voorbeeld vinden van verdichting! Die Bibliotheek kan wel gaan inpakken... blijft niet veel zichtbaars meer van over :)

·
Registered
254 Posts
Mooie plaat hoor. Over een 1,5 - 2 jaar is dit wel een mooie opbouw wat betreft skyline. Grotius, de drie bij Amare. Strijkijzer blijft zichtbaar
Alleen dat plein, een gapend gat. De twee geplande torentjes bij KJ kunnen echt niet. 180-200 en dan Stichthage naar 250.
Vanaf het Zwarte pad (Links van New Babylon zie je de kranen);
_DSC4186 by Haagse Hoogbouw, on Flickr

·
Registered
78 Posts
Ik ken de plattegronden niet uit mijn hoofd. Heb het dus niet vergeleken maar ik hou me maar vast aan het feit dat de Babylon toren ook een smalle en een vrij brede kant heeft. Wel wat meer hoogte dus sowieso een betere verhouding.

·
Registered
Haagse Hoogbouw
2,129 Posts
Heb even met de hand gerekend, maar de dikke grotius toren kom ik op 51 meter breedte, vergelijkbaar met de rode JuBi toren, die is 49 meter breed op zijn dikste punt.
De lengte is van dikke grotius is 18 meter, vergelijkbaar met de dunne zijde van de rode JuBi toren (20 meter). Denk dat die vanaf de zijkant dus wel slank oogt.

De torens van New Babylon zijn beiden (als ze volledig telt) ongeveer 40 meter breed.

·
Registered
78 Posts
Volgens de plattegrond die ik uit een brochure van 7jaar geleden heb geplukt, is de volle breedte dus 6x 8.10. Tegen de 49m aan dus.

Wetende hoe breed de ministerietorens zijn, en die maken dit nog goed met 26meter extra hoogte, hoop ik maar dat het resultaat er mag zijn. Het is ook wel typerend dat op letterlijk alle renders alleen de slanke kant schuin van voren is getoond.

20200627_214318.jpg

·
Geregistreerd gebruiker
3,155 Posts
Carlton in Almere is met zijn 120 meter ook een brede toren. Ik denk dat je een goede vergelijking kunt maken. Al wordt deze naarmate hij steeds hoger wordt wel ietjes smaller.
247834

·
Livin' 28-high
1,787 Posts
Deze worden richting de top ook 'smaller' door de inspringingen. Daarnaast is de plattegrond/vorm wel iets spannender natuurlijk, en ook het lichte materiaal is m.i. een goede keus. Op het oog zal het meestal zo zijn dat een slanke toren hoger oogt, maar ze kunnen er op deze manier wel (veel) meer woningen in kwijt en dat is natuurlijk van groot belang voor de stad. Ik ben ook wel voorstander van het optimaal gebruik maken van beschikbare, schaarse grond i.p.v. rechttoe-rechtaan bouwen. Dat eerste is hier zeer zeker aan de orde.

·
the double dude!
1,493 Posts
Deze worden richting de top ook 'smaller' door de inspringingen. Daarnaast is de plattegrond/vorm wel iets spannender natuurlijk, en ook het lichte materiaal is m.i. een goede keus. Op het oog zal het meestal zo zijn dat een slanke toren hoger oogt, maar ze kunnen er op deze manier wel (veel) meer woningen in kwijt en dat is natuurlijk van groot belang voor de stad. Ik ben ook wel voorstander van het optimaal gebruik maken van beschikbare, schaarse grond i.p.v. rechttoe-rechtaan bouwen. Dat eerste is hier zeer zeker aan de orde.
Daarom juist,
meer woningen/schaarse grond
Zou zeggen mtr of 100 per toren hoger, dan kun je zowat dubbele aantal woningen kwijt.......
Schaarste , woning tekort....??????
**** it man , gelul

·
Registered
Haagse Hoogbouw
2,129 Posts
1341 - 1360 of 1376 Posts