SkyscraperCity banner

1781 - 1800 of 1857 Posts

·
Mapmaker
2,344 Posts
Gped zo! Was vanaf het begin een enorm lelijke mislukking......
Ik vond het op de tekeningen altijd machtig mooi uitzien. Ik kan mij niet herinneren waarvan die tekeningen nu waren. Dat zal wel niet een oud plan van de Grotiustoren geweest zijn 🤪
Bij een van de bruggebouwen ook niet. Ik wordt oud.

·
Unregistered User
4,231 Posts
Bij nader inzien vind ik het wel jammer dat de twee torens niet een van elkaar verschillende kleur krijgen. Omdat ze dicht op elkaar staan krijg je misschien straks het gevoel van één dikke massa. Maar ik vind het nog steeds een fraai project en ben blij dat er vlot wordt gebouwd.

• Like
Reactions: RHJ

·
Registered
541 Posts
Ik vraag me eigenlijk af hoeveel mensen van dat mini park/looppadje op de overkapping gebruik zouden maken. Het blijft nogal een snelweg aan beide wegen. Als ik telkens terugloop van school richting het station, stel ik de oversteek uit tot het kruispunt van de Theresiastraat en vanaf dat punt wil je de oversteek zo snel mogelijk achter de rug hebben. Maar misschien trekt het groen juist mensen aan om die oversteek op te delen in 2 stoplicht momenten, we'll see.

·
Unregistered User
4,231 Posts
Niet alleen teringherrie maar ook teringuitstoot.
In de overkapping komt begrijp ik geen systeem om de vervuilde lucht (gefilterd) te verversen. Dat betekent dat de mensen verderop de volle lading gaan krijgen. Daarbij vraag ik mij af hoeveel van die uitstoot van verderop weer terugstroomt naar deze plek. Vandaar vraag ik me af hoeveel schoner de lucht daar straks écht is als je zo'n relatief kort stuk overkluist. Deze twee kaartjes laten metingen van het RIVM in 2018 zien voor deze locatie:

Stikstofdioxide 2018 (NO2):
1026836

Roet (EC) 2018:
1026838

Overigens kan je ook goed zien hoe vervuild de lucht in grote delen van het Haagse Bos is! Daar een 'frisse neus' halen is een illusie. De omwonenden kunnen beter thuis veel grote luchtreinigende planten neerzetten, een ventilator op de planten richten, ogen dichtdoen en naar het geritsel van de bladeren luisteren terwijl ze een opname met vogelgeluiden afspelen. Dat lijkt mij een stuk gezonder.

Bezuidenhout lijkt het sowieso echt zwaar te hebben:
1026913

·
Livin' 28-high
1,908 Posts
Poeh mooi project dit hoor. Genieten! Benieuwd wanneer de website voor verhuur online komt, met wat meer interieurrenders enzo ook.

·
Geregistreerd gebruiker
3,216 Posts
Volgens mij nog twee of drie verdiepingen te gaan voordat de verjonging naar de top toe kan beginnen. Ook weer een spannend moment hoe dat gaat uitpakken.

1781 - 1800 of 1857 Posts