SkyscraperCity Forum banner

Den Haag: Herontwikkeling Megastores | planning

44568 Views 204 Replies 47 Participants Last post by  Nameless1
2
Ik heb hierbij alvast een thread gemaakt voor de woontoren bij de nieuwe hoofdentree van de de Megastores, het winkelcentrum dat na de verbouwing Galleria zal gaan heten.

https://architectenweb.nl/nieuws/artikel.aspx?ID=40936

Nieuwbouw

De ontwikkeling van de kavel op de hoek van het Leeghwaterplein en Van der Kunstraat maakt het mogelijk om de Megastores een stadsentree naar Laakhaven en daarmee een nieuw gezicht te geven. De nieuwe hoofdingang wordt geflankeerd door een uitbreiding van het winkel- en ontspanningsaanbod in de nieuwbouw.

Op het dakniveau begint een woontoren met maximaal 160 woningen van ongeveer 75 m2. De hoogbouw krijgt geknikte langsgevels voor een betere oriëntatie op de zon en een slanker uiterlijk. Binnen de zes gevelvlakken die zo ontstaan, liggen per verdieping zeven woningen rond een middengang.

De plint en de woontoren zijn als een synergetische compositie en als één geheel ontworpen. Aldus GROUP A. Niet alleen zal het completerende programma versterkend werken, ook is de woontoren een herkenbaar baken voor het vernieuwde winkelcentrum en markeert het de nieuwe hoofdentree.

See less See more
  • Like
Reactions: 5
1 - 6 of 205 Posts
Die plint... Een draaideur met een raam erboven.

Van een gebouw met allure naar iets wat thuishoort op een anoniem bedrijventerrein. Laat dan dat grasveld maar liggen.
  • Like
Reactions: 2
Eens met Xoem.

Verder zou ik nooit in een pand willen wonen waar met koeienletters MEGASTORES op staat. :D
Een enkele draaideur heet al een grootse ingang in dit land. Wanneer laten we het calvinisme eindelijk eens achter ons.
  • Like
Reactions: 1
Dit moest toch de nieuwe hoofdingang van de hele Megastores worden?
Fraai ding. Wel een beetje een vlag op een modderschuit, maar het is een fraai ding.
  • Like
Reactions: 2
Ik stel voor dat we een bijnaam gaan gebruiken voor 70 meter. Mijn suggesties:

Haagse Laagte
Den Hopeloos
De Durfgrens

Nog iemand?
  • Like
Reactions: 1
1 - 6 of 205 Posts