Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 1552 Posts

·
Registered
2,013 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Den Haag: Het Strijkijzer.

De 500 post waren in de vorige draad weer ruimschoots bereikt, tijd voor een nieuwe dus...

FIGURES
- functional height: 132.00 meter
- storeys: 41
- expected completion: 2007

De laatste posts met foto's:
Gisteren een pano gemaakt vanaf het parkeerdak van de Mega dinges.

Scroll ------------->>>>>> voor het strijkijzer...
Foto's van zaterdag 2 juni 2007

Foto1

Foto2

Foto3
De laatste post met nieuws:
JIPPIE!!

Volg ik die toren en het forum de hele tijd en er gebeurd maar niks. Eergister zat ik in de auto richting Den Haag en opeens zag ik het een kroon in wording!

SUPER!

Ik was toevallig onderweg naar AAArchitecten omdat ze as vrijdag bij de caballero fabriek een geurillastore openen en er nog geklust moest worden. (julie moeten eens langskomen het wordt echt heel gaaf!)

anyways, on topic, ik heb daar even gevraagt waarom het zoooo lang geduurt heeft, bleek dat de chinezen een verkeerde verf hadden gebruikt waardoor alle onderdelen in rotterdam weer kaalgeschuurd en opnieuw gespoten moesten worden,

maar dat maakt niet meer uit het gaat de lucht in en ik vind hem mooi!

om in te gaan op de kroon vs afdak discussie: ik kan me voorstellen dat de zogenoemde kroon vanaf een afstand mooier zo kunnen zijn. Maar als je bedenkt wat het doet als je in de buurt bent en naar de toren omhoog kijkt, denk ik dat dit veel mooier is. als kroon kan ik me voorstellen dat het door de zon erboven wegvalt en zo kijk je er tegen aan en maakt hij volgens mij meer indruk.

Daarom noem ik het een KROON met hoofdletters want dat is het ook gewoon.
Webcams:

Vanaf de Haagse Hogeschool.

·
Registered
54 Posts
de kroon heeft in elk geval wel een mooie glans zo.. mooie foto's Viren :)

En tjemig... alweer een nieuwe thread.. :eek:

·
efil4oremirp
1,568 Posts
Echt een prachtding, Den Haag's mooiste, azzie het mij vraagt.

·
Registered
896 Posts
Vindt het ministerie van OC&W ook wel wat hebben maar deze is zeker niet te missen :) echt een marker voor Hollandspoor en omgeving tov van Centraal waar het meeste staat.

·
Moderator
47,423 Posts

Het volgende 'grotere' stuk zit erop, van een kant is die nu al helemaal te beoordelen.

·
Wereldburger
869 Posts
De kroon maakt het gebouw echt af! Prachtig!

Wat is dat toch snel gegaan, nog een jaar geleden zeiden we dat het zo traag ging. Maar toen ze begonnen waren ging het als een rakket.

Het laatste stuk gaat wel traag, maar dat geeft niet.

Dit is echt een dikke aanwinst voor The Haque!

·
Annoying member
6,973 Posts
Dat is een flink stuk wat ze er bij hebben gezet! Ik wacht tot ik het met eigen ogen gezien heb tot ik een eindoordeel geef.

·
Registered
54 Posts
met het kroongeweld...

...wat inderdaad heel mooi lijkt te worden (eindelijk iets dat in de ramen reflecteerd, en de kroon zelf heeft ook een mooie 'sparkle' in de zon, mede dankzij de schaduwen van de 'tussenschotten' )

Zou je haast vergeten dat ze elders ook bezig zijn... Zo zitten achter er eindelijk bijna alle ramen in...

En wordt de onderkant ook steeds verder afgewerkt...

verdere foto's op http://www.pointzero.nl/dump/strijkijzer/

1 - 20 of 1552 Posts