SkyscraperCity banner

2921 - 2940 of 2995 Posts

·
Livin' 28-high
1,824 Posts
Vind het wel leuk geworden. Enige wat me tegenstaat, en dat is eigenlijk 75% van het plaatje, is de lelijke rode betegeling. Dit was tijdelijk toch? Dat werd hier een tijdje geleden gesteld iig. Mooie betegeling maakt Zo een verschil... Laat ze een voorbeeld nemen aan het stationsplein Rdam CS.
Of wat dacht je van het Beatrixkwartier? Daar is het om de één of andere reden wél gelukt om een mooie stoep neer te leggen. Of zelfs de Fred tegenwoordig. Ik snap nogsteeds niet waarom dat overal toch weer de bekende tegel wordt, en dan plots hier & daar op minder prominente plekken iets heel moois mogelijk is...?

·
Registered
143 Posts
Of wat dacht je van het Beatrixkwartier? Daar is het om de één of andere reden wél gelukt om een mooie stoep neer te leggen. Of zelfs de Fred tegenwoordig. Ik snap nogsteeds niet waarom dat overal toch weer de bekende tegel wordt, en dan plots hier & daar op minder prominente plekken iets heel moois mogelijk is...?
De Fred is best een prominente plek als je het mij vraagt

·
Registered
Forum Hadriani
5,456 Posts
Ja dat staat er😁. De gemeente wil van het gebied een centrum voor studenten maken. En het topic van het artikel is een Febo. Net of dat studenten alleen kroketten en vette patat vreten. Uh nou ja...

·
Unregistered User
3,894 Posts
Ach, op 70 meter van de hoofdingang van de HHS is een tabakszaak.

• Like
Reactions: Sky HI

·
HHF user
1,900 Posts
De werkelijkheid vind ik anders. Leuk kunstwerk, maar het leidt de aandacht af van de in mijn ogen toch zeer matige betonafwerking. Zie de bovenste foto met de kartelrand en de vele oneffenheden -niet eens gladgestreken- aan de oppervlakte. De onderste foto, zie de bovenkant van het beton, eerder ongelijk golvend dan strak...en druipt daar nu ook nog beton over de rand?

• Like
Reactions: peterdrijver

·
Registered
1,017 Posts
De ontwikkelaar van de hoogbouwplots sorteert alvast voor op duurzame warmtelevering voor als het straks allemaal gaat gebeuren

Tevens is Eteck voornemens om het systeem direct te optimaliseren door een koppeling te maken met het WKO-systeem van The Grace en worden de mogelijkheden onderzocht ook andere systemen in de directe omgeving aan te sluiten.

·
Registered
3,796 Posts
De werkelijkheid vind ik anders. Leuk kunstwerk, maar het leidt de aandacht af van de in mijn ogen toch zeer matige betonafwerking. Zie de bovenste foto met de kartelrand en de vele oneffenheden -niet eens gladgestreken- aan de oppervlakte. De onderste foto, zie de bovenkant van het beton, eerder ongelijk golvend dan strak...en druipt daar nu ook nog beton over de rand?
ziet er uit als buurtopschilderproject. dilettant en maakt het viaduct tot sloopobject. temeer omdat al deze vrolijke kleuren in het niet vallen bij de troosteloze gevel van het 'station' aan deze kant met een espressotent dominees afhaalpizzeria. hoe troosteloos wil je dat de markt het hier maakt??

·
Livin' 28-high
1,824 Posts
Ik fietste er deze week ook onderdoor en moet zeggen: na die suffe onderdoorgang van het station zelf (dáár zouden ze eens wat moeten aanpakken en een likje verf kunnen toepassen) is het best een leuke 'binnenkomst' richting Haagse Hogeschool en omgeving. Dit soort details vind ik juist goed passen bij de mix van studenten & bedrijven die zich daar bevinden.

Laten we eerlijk zijn: het was al een ratjetoe aan (lelijke) kantoren + studentencomplexen + hier en daar een horecadingetje met teveel beton en asfalt, om nog maar niet te spreken over het hele MegaStores-complex en -gebied. Dit nieuwe stationspleintje (vergeet niet: er was niets voorheen) mét een beetje groen en een rijtje nieuwe toko's straks gaat echt een verschil maken in de sfeer, gezelligheid en uitstraling. Iedereen snapt dat het hier de komende 10 jaar 1 grote bouwput is, en dit soort (tijdelijke) oplossingen maakt dat het een compleet andere vibe geeft.

·
HHF user
1,900 Posts
^ point taken, maar begin er dan gewoon niet aan. Zonde van de centen en voor die spreekwoordelijke ‘vibe’ haalt de gemiddelde omstander juist daar wel iets anders dan een Domino’s pizza.

·
Registered
Resident Residence
847 Posts
Link: Vooronderzoek en visie op het gebied Leeghwaterplein

Vaag verhaal.
De fietsenstalling onder het struikgewas moet ondergronds komen met een pand/toren er bovenop. Tramtunnel is een groot obstakel op het Leeghwaterplein maar gaan tegelijkertijd voor een tunnel onder de Waldorpstraat. "Logisch"
De visie zal in hoofdlijnen wel kloppen maar het staat geschreven alsof het allemaal al in kannen en kruiken is.

Er zal een gebouw gerealiseerd worden met twee verschillende kanten die voor verschillende doeleinden bestemd zullen zijn. Een helft van het gebouw zal als woontoren dienen de andere helft met kantoren. Hier zullen mensen die graag in het centrum van de stad willen wonen, maar toch ook opzoek zijn naar andere steden, goed terecht komen dankzij het gunstig gelegen openbaar vervoer.

De huidige fietsenstalling op het Johanna Westerdijkplein zal vervangen worden door een ondergrondse fietsenstalling. De huidige fietsenstalling is niet aantrekkelijk en zorg voor een onaangename ervaring wanneer men naar de Haagse Hogeschool marcheert. De fietsenstalling komt onder het gebouw wat gerealiseerd wordt op de locatie van de voormalige fietsenstalling.
Google maps Johanna Westerdijkplein

Spelenderwijs blowen in de blowmhut.

Een innovatief idee dat in de visie gerealiseerd zal worden is de blowmhut. Het is een boomhut waar men overdag in kan spelen en waar ’s avonds jongeren kunnen blowen.
383769

Wat een gekkigheid, minder aan de waterpijp lurken.

2921 - 2940 of 2995 Posts