SkyscraperCity banner

2941 - 2960 of 2995 Posts

·
Registered
2,449 Posts
Dit zijn visies, geschreven door studenten voor hun opleiding (RO denk ik?). Ik kom ze ook wel vaker tegen. Leuk ter inspiratie ;).

·
Registered
1,666 Posts
Ik kom net terug van een paar biertjes op het strand maar als ik hier lees over een blowmhut in de Archipelbuurt waar ik geboren en getogen ben, vraag ik me af of ik niet per ongeluk absynthe heb gedronken...

·
Registered
1,897 Posts
De huidige fietsenstalling op het Johanna Westerdijkplein zal vervangen worden door een ondergrondse fietsenstalling. De huidige fietsenstalling is niet aantrekkelijk en zorg voor een onaangename ervaring wanneer men naar de Haagse Hogeschool marcheert. De fietsenstalling komt onder het gebouw wat gerealiseerd wordt op de locatie van de voormalige fietsenstalling.
Waarom is die oude fietsenstalling dan ooit gesloten?

Het hele verhaal klinkt verder als mosterd na de maaltijd, een visie op een gebied wat de laatste jaren al praktisch is volgebouwd. Had daar eerst eens mee begonnen voor je al die gebouwen daar had neergezet zou ik zeggen..

·
Unregistered User
3,894 Posts
Zelf zou ik lekker het station en spoor ondergronds laten zakken, van het HS gebouw een Covent Gardens maken en boven de sporen buiten het station heeeel veel woningen bouwen. Maar ja, dat soort gelden zijn slechts voor Amsterdam beschikbaar.

·
HHF user
1,900 Posts
Helemaal eens, door het spoor daar ondergronds aan te leggen, zou de fysieke barrière tussen Laak en Stationsbuurt pas echt worden weggenomen.

Daardoor zou de wisselwerking tussen de Laak en Stationsbuurt / Centrum aanzienlijk worden vergroot en denk ik, zou ook de aantrekkelijkheid van de nog vol te bouwen Laakhavens verder toenemen.

Zou...

·
Unregistered User
3,894 Posts
Ik las ergens dat ze met de bouw van Post Tower al moeten beginnen vóór ingebruikname van het gerenoveerde pand. Post Tower komt zo dicht op het gerenoveerde pand, dat wanneer je die gaat bouwen de kantoren aan de achterzijde om veiligheidsredenen niet zouden kunnen worden gebruikt. Pas als de eerste lagen gereed zijn zou dat mogen. Ik hoop dus dat ze snel met een plan komen.

• Like
Reactions: marcobruls

·
Registered
7,734 Posts
Wat erg jammer zou zijn want dat vierkante ding met die rode strepen in dat glas was mijn favoriet :( Misschien iemand ff emailtje sturen en vragen of daar nog leven in zit?

·
Unregistered User
3,894 Posts
Wat let je? ;)

2941 - 2960 of 2995 Posts