SkyscraperCity banner

2961 - 2980 of 2995 Posts

·
Registered
10 Posts
"Dank voor uw medewerking!" Is wel een slechte woordkeuze in dit verband, met alle petities en kritische media-aandacht tegen het afsluiten van deze trappen.

541236

·
Registered
36 Posts
"Dank voor uw medewerking!" Is wel een slechte woordkeuze in dit verband, met alle petities en kritische media-aandacht tegen het afsluiten van deze trappen.

View attachment 541236
Waarom kunnen er geen poortjes komen op het perron? Dan kan die uitgang blijven. Ik snap echt niet dat hier niet vanuit het oogpunt van de reiziger wordt gedacht. Ik dacht dat ze bij de NS op 1, 2 en 3 stonden.

·
Registered
7,759 Posts
Waarom kunnen er geen poortjes komen op het perron? Dan kan die uitgang blijven. Ik snap echt niet dat hier niet vanuit het oogpunt van de reiziger wordt gedacht. Ik dacht dat ze bij de NS op 1, 2 en 3 stonden.
De NS heeft nul interesse in den haag, nooit gehad. Alleen in 40-45 waren ze erg ijverig.

·
Unregistered User
3,905 Posts
Gewoon commercie. Ze willen reizigers dwingen om langs hun nieuwe winkels te lopen.

• Like
Reactions: marcobruls

·
Registered
213 Posts
Die HS-tunnel met de zij-ingangen naar de perrons doet me altijd denken aan die grauwe ghetto metrostations in Queens NY, of station Muiderpoort in Amsterdam. Een grote versleten bende, in de muren en grond zitten allerlei gaten en missende tegels. Goed dat NS-reizigers en toekomstige Haagse Hogeschool studenten deze gedateerde rotzooi in het vervolg niet meer gaan zien.

·
Registered
1,024 Posts
Die HS-tunnel met de zij-ingangen naar de perrons doet me altijd denken aan die grauwe ghetto metrostations in Queens NY, of station Muiderpoort in Amsterdam. Een grote versleten bende, in de muren en grond zitten allerlei gaten en missende tegels. Goed dat NS-reizigers en toekomstige Haagse Hogeschool studenten deze gedateerde rotzooi in het vervolg niet meer gaan zien.
Idd flink verpauperd, er ligt ook vaak een plas water in de tunnel als t regent.

Maar wordt die tunnel nu ook gerenoveerd dan?

·
Registered
74 Posts
Gelukkig gaat die zooi dicht. De perrons zijn (normaal) overvol en iedere vierkante meter is welkom. Het enige is dat de tunnel wat levendigheid verliest.

Die 'kritische media-aandacht' over omlopen heb ik nooit gesnapt. Waarschijnlijk journalisten zonder veel feitelijke en/of ruimtelijke kennis en inzichten. Met een nieuwe ingang aan de achterkant is er geen omlopen aan en gaat de situatie voor studenten er een stuk op vooruit.

Zou het trouwens niet logischer zijn een extra voetgangersbrug of -tunnel aan te leggen verder naar het Zuiden? Dat is het verloren uiteinde van de perrons van HS. Als we het over omlopen hebben dan zou een voetgangersverbinding ter hoogte van het Mondriaan de afstand naar de perrons enorm verkorten en kunnen bijdragen aan de verdeling van mensen over het perron in de spits.

·
Registered
83 Posts
Gisteren via de nieuwe ingang door het station gelopen. Wat is al dat zwart ongelooflijk somber en lelijk! Waar komt die voorkeur van vele architecten voor zwart toch vandaan. Het is niet sjiek, het is somber en gewild modern! Mislukt wat mij betreft!!!

·
Registered
325 Posts
Vernieuwd station Den Haag HS opent maandag officieel de verlengde tunnel voor reizigers

Het is inderdaad jammer dat men regelmatig voor zwart of donker grijs kiest. Iets meer kleur zou de reiziger juist een nog prettiger gevoel kunnen geven en het zou ook het aantal armaturen in het plafond kunnen besparen. Bij zwart is de reflectie minder en moet er vaak een hogere lichtsterkte worden toegepast en meer armaturen.

·
Registered
3,804 Posts
veel modernistische architecten vinden zwart en antraciet sjiek. net als 'vergrijzend onbehandeld hout' dat –anders dan inzwitserland of noorwegen– hier altijd vlekkerig groen eindigt.
échte traditionele architectuur heeft zich dat honderden jaren gelede al gerealiseerd.

2961 - 2980 of 2995 Posts