SkyscraperCity banner

2981 - 3000 of 3023 Posts

·
Registered
348 Posts
Als je ziet hoe de uitstraling op andere stations in Nederland is, denk ik van waarom houdt ProRail de hand op de knip bij de Haagse stations. Dit is zo zonde en had met iets meer geld een veel betere uitstraling gehad. Voor de reiziger zal deze doorgang benauwd over komen. Dan vind ik die andere tunnel toch wel wat prettiger en lichter.

·
Registered
3,855 Posts
Als je ziet hoe de uitstraling op andere stations in Nederland is, denk ik van waarom houdt ProRail de hand op de knip bij de Haagse stations. Dit is zo zonde en had met iets meer geld een veel betere uitstraling gehad. Voor de reiziger zal deze doorgang benauwd over komen. Dan vind ik die andere tunnel toch wel wat prettiger en lichter.
geheel afhankelijk van hoe de stad zich bij ProRail en NS stations meldt...
tekenend weer hoe slap dit welstandsbeleid wordt uitgevoerd.

·
Registered
Forum Hadriani
5,663 Posts
Ja lijkt mij ook dat de gemeente een Pakket van Eisen (PvE) opstelt. Ik weet niet hoe het met de verrekening zit. Prorail heeft neem ik aan eigen budgetten, maar mogelijk is er ook (extra) verrekening met gemeenten.
Als ik naar de CS-en van Rotterdam en Utrecht (en bij velen provinciesteden) kijk, zie ik dat binnen een redelijke tijd goede nieuwe stations zijn neergezet, en dan is het ook echt klaar. Bij Den Haag en Amsterdam snap ik er niets van. Als leek denk je dan wat zijn ze toch aan het klooien, decennia lang he. Maar Peter jij impliceert dus dat dat ook aan de gemeenten zelf ligt. En dan snap ik het wel:)

·
Registered
348 Posts
geheel afhankelijk van hoe de stad zich bij ProRail en NS stations meldt...
tekenend weer hoe slap dit welstandsbeleid wordt uitgevoerd.
Niet alleen de nieuwe doorgang vind ik een misser. Het sluiten van de toegangen via de trappen vanuit de voetgangs-/fietstunnel is niet vriendelijk tegenover de reizigers. Nu moeten mensen die in de buurt van de Parallelweg en in Laakhaven wonen een heel stuk omlopen. Wat betreft extra tijd is het 5 minuten kostbare tijd, wat toch wel een groot verschil kan zijn of je een trein wel of niet haalt. Dat Gemeente Den Haag is gezwicht voor de belangen van ProRail tegenover de uitbaters van de winkels, slaat echt nergens op. Als iemand honger of dorst heeft, dan gaat men uiteindelijk toch wel daar wat te eten halen. Dat deed ik zelf ook geregeld.

·
Registered
2,553 Posts
"Een heel stuk"

Lees (in het meest negatieve geval):
561715

Zelfs met een lage gemiddelde loopsnelheid van 4 km/u ben je er binnen 2,5 minuten. Iedereen die met de fiets komt parkeert in de nieuwe fietsenstalling, waardoor je nog sneller in je trein zit.

·
Hoogvlieger
1,705 Posts
Zelfs met een lage gemiddelde loopsnelheid van 4 km/u ben je er binnen 2,5 minuten. Iedereen die met de fiets komt parkeert in de nieuwe fietsenstalling, waardoor je nog sneller in je trein zit.
Er worden in Nederland miljarden geïnvesteerd om treinen een paar minuten sneller te laten rijden. En dan ga je dat uit dit soort calvinistisch-kneuterige krenterigheid weer teniet doen. Dat is toch niet uit te leggen. Bovendien roept NS al jaren dat de reiziger op 1, 2 en 3 staat. Dit soort acties laat wel zien dat dat niks meer is dan holle marketingtaal. En de gemeente moet zich kapot schamen dat ze hier ooit mee akkoord is gegaan.

·
Registered
2,553 Posts
Er is een beginselaanvraag ingediend voor de transformatie van het oude grote belastingkantoor, nu voor short stay ipv normaal hotel, nieuwe belegger dus! Omgevingsvergunning was al verleend dus opzich zou het zomaar opeens kunnen verdergaan hier.

Het veranderen en vergroten van het pand Stationsweg 135 door het maken van 2 bouwlagen en het uitbreiden aan de achterzijde ten behoeve van een Short Stay Hotel

Voor zover bekend is het nog steeds dit ontwerp

732989

2981 - 3000 of 3023 Posts