SkyscraperCity banner

3021 - 3038 of 3038 Posts

·
Registered
10 Posts
NS Stations (de BV) is in wezen een commercieel bedrijf dat geacht wordt winst te maken en dus puur commerciële deals sluit en besluiten neemt (investeringen moeten nou eenmaal winstgevend zijn). Dit is een gevolg van de eerdere splitsing tussen NS Stations en ProRail, waarbij NS Stations de marktgedreven taak toebedeeld kreeg. Dit gaat soms ten koste van publieke belangen, maar dat krijg je nou eenmaal met VVD-beleid..

·
Registered
10,254 Posts
is dat contract privaatrechtelijk door het college gesloten? valt het onder het colitieaccoord of niet?
is er een besluit van de gemeenteraad? huilen de gemeenteraadsleden nadat ze al te lui en gemakzuchtig iets voor accoord hebben afgehamerd? wat voor democratie is dit?
wat zou de gemeente daar mee te maken hebben. dit is prive-terrein.

·
Unregistered User
4,129 Posts
wat zou de gemeente daar mee te maken hebben. dit is prive-terrein.
Ze hebben toch een samenwerkingsovereenkomst gesloten en NS vastgoed is vergunningsplichting. Ze hebben volgens mij ook niet het recht om naar eigen inzicht verkeersstromen af te wikkelen op eigen terrein.

·
Registered
10,254 Posts
Misschien dat je de overeenkomst kunt wobben (denk et niet), maar gezien de ontwikkelingen, lijkt het erop dat de NS hier aan het langste eind trekt,

·
Unregistered User
4,129 Posts
^^ De gemeente Den Haag heeft ook korte armpjes, in tegenstelling tot de lange poten van de ooievaar.

·
Registered
1,827 Posts
Voor het eerst de achterzijde van HS gezien. Hele verbetering! Wel een rare knik in de doorgangstunnel die vanaf de achterzijde het zicht op de tunnel ontneemt. En flauw dat de opgangen bij de fietstunnel zijn gesloten. Nu nog snel dat viaduct bij de achterzijde slopen, zoals is gepland. Ben dus van HS achterzijde naar Caland Docks gelopen via de Waldopstraat. Heel desolaat en deprimerend, nul sfeer. Ze moeten hier heeeel veel in de verblijfsruimte op straatniveau gaan investeren, dat is wel duidelijk.

·
the double dude!
1,862 Posts
Discussion Starter #3,031
Laak en Binckhorst worden alleen kippenhokken gebouwd..............
Grandeur, sfeer ho maar , heeft totaal geen prioriteit.........levert niks op

·
Registered
2,741 Posts
Voor het eerst de achterzijde van HS gezien. Hele verbetering! Wel een rare knik in de doorgangstunnel die vanaf de achterzijde het zicht op de tunnel ontneemt. En flauw dat de opgangen bij de fietstunnel zijn gesloten. Nu nog snel dat viaduct bij de achterzijde slopen, zoals is gepland. Ben dus van HS achterzijde naar Caland Docks gelopen via de Waldopstraat. Heel desolaat en deprimerend, nul sfeer. Ze moeten hier heeeel veel in de verblijfsruimte op straatniveau gaan investeren, dat is wel duidelijk.
Op dit moment is het overal desolaat en deprimerend, zelfs in het centrum.

·
HHF user
2,068 Posts
Wat een bende...
Heb jaren lang aan het spoor gewerkt, hoe verder ik naar het westen ging, hoe groter de rotzooi op en rond het spoor....
Na oud en nieuw zijn er vast weer voldoende HALT sukkeltjes om ook hier proppies te komen prikken...

Hoe verder naar het Westen, hoe meer volk per km2 en daaronder dus ook weer relatief meer achteloze, onverschillige leeghoofden, die er geen enkel, laat staan moreel bezwaar tegen hebben hun zooi simpelweg op straat te pleuren. Maar laten we vooral ook niet vergeten wat er vanuit het ‘niet Westen’ gedurende de zomer op ‘onze’ stranden wordt achtergelaten .

PS op deze locatie is het overigens al decennialang vaak een kolere bende wat zwerfvuil betreft. Nog wat langer geleden was het er zelfs nog kleurrijker, het afval ook een stuk gevarieerder (spuiten etc.).

·
Registered
386 Posts
De gemeente moet het goed bijhouden. Als ze dit zo op z'n beloop laten, dan trekt het afval juist meer afval aan. Afval opruimen door jongeren die een taakstraf moeten uitvoeren lijkt me wel een goed leerproces.

Onlangs waren ze bij mij in de buurt bezig met een herinrichting van de straat. Stonden er op een zaterdagochtend om 7:30 uur twee busjes van Reclassering met allemaal jonge jongens die een taakstraf moesten uitvoeren. Al die stoeptegels van de pallets tillen en overdragen naar de plek waar ze als trottoir moesten worden aangebracht, zullen ze niet snel vergeten. Ze waren helemaal kapot.

·
Registered
1,827 Posts
Een deel van de Haagse bevolking zal je op dit gebied moeten opvoeden, met voorlichting, het gesprek aan gaan en ook met flinke geldboetes voor afval op de grond gooien. Een collega van me was van Utrecht naar rand Transvaal verhuisd, en was geschrokken van al het afval op straat in haar nieuwe buurt. Maar ook in mijn koopwoningenbuurt heb ik regelmatig afval in mijn voortuin, ik woon dan ook dichtbij een middelbare school...

·
Unregistered User
4,129 Posts
Niet inrichting maakt een buurt levendig, maar mensen. Mensen vullen de straten van een buurt onder de juiste omstandigheden:
- Een hoeveeldheid woningen, gevarieerd in soorten en maten​
- Een voorzieningen aanbod, winkels, horeca, gezondheidszorg, onderwijs, parkjes, speelvoorzieningen, openbaar vervoer​
- Een acceptabel niveau van straatmeubilair​
Het straatmeubilair is echt een sluitstuk voor de buurt. Het begint met mensen.
Voor Laakhaven zal het nog een tijd duren voordat de gewenste levendigheid wordt bereikt. Duizenden woningen moeten nog worden gebouwd. Veel voorzieningen volgen pas rondom die voortschrijdende bouw. Het is wat dat betreft niet anders dan bij een Vinex gebied. Voorlopig zijn de huidige bewoners nog pioniers. Mits alle woningbouw ongeveer volgens plan verloopt zal de buurt rond 2025-2028 de gewenste 'invulling' krijgen qua levendigheid/leefbaarheid.

3021 - 3038 of 3038 Posts