SkyscraperCity banner

41 - 60 of 2994 Posts

·
Registered
851 Posts
Leuke argumentatie... Maar ik heb liever een mooi, gezellig en sfeervol winkelcentrum zonder vervelende hangende kruimeldiefjes... 't Winkelaanbod van Megastores vind ik ook niet zo geweldig om over het interieur maar te zwijgen... Veel winkels zijn er (geloof ik althans) al falliet gegaan... Btw, toen ik er 2 jaar geleden kwam hingen er wel een hoop jongeren...

·
Registered
7,725 Posts
^^Nope het is er altijd erg rustig,in het begin was het wel een beetje een hotspot maar nu komen er totaal geen jongeren,godzijdank.

En de leegstand valt heel erg mee hoor.

·
Registered
129 Posts
Megastores begint juist weer een beetje op te leven. Op zich leuke zaak alleen jammer dat het meer een kleine meubelboulevard aan het worden is. Trouwens over een tijdje zal het er wel zwart (woordgrap?) zien van de jongeren aangezien ze ernaast nu die school aan het bouwen zijn.

·
HHF user
1,899 Posts
@FoiX: de Megastores zijn ooit juist primair in het leven geroepen als meubel"mall". als winkelcentrum voor woninginrichting. Er waren in het begin al wat andersoortige winkels, maar door de jaren heen zijn er steeds meer zaken in gekomen die andere behoeftes dekken dan meubeltjes etc: dierenvoeders, sport, kapperszaak, (steeds meer) electronicawinkels (recent BCC) etc. Leegstand wordt ook steeds minder, nadat aanvankelijk best veel zaken snel uit de Megastores zijn verdwenen (bijvoorbeeld Adventure sports: JAMMER was dat).

Wat ik in de Megastores mis is een écht 'eetplein', zoals je in de US en Australië tegenkomt, waarbij in de rand van een cirkel allerlei eettentjes van diverse origine hun culinaire waar verkopen, die je dan in de cirkel kan nuttigen. Nu is er slechts sprake van -aan de kant van Mondriaan- een Mac en La Place... en geen ruimte over want die is ingenomen door Blokker, Konmar, Aldi...

Wat wél een aanrader is, voor de liefhebbers: in de winter, als er sneeuw op het parkeerdak ligt: ga er relatief vroeg heen via ingang Waldorpstraat en ga lekker een slipcursus op het dak doen. Je hebt er alle ruimte voor! :D

Voor het overige vind ik de Megastores een prima en schoon winkelcentrum, wat in veel gevallen een heel goed alternatief is voor het centrum. Bijvoorbeeld door de grote concentratie electronica winkels uitstekend geschikt voor oriëntatie (en dan via internet bij een webshop bestellen ;) )

·
Registered
2,003 Posts
Stenen, zand, keten, materieel: hier wordt gebouwd:

In een kelder is niet voorzien, de funderingsbalken lijken erg simpel...

Hier achter gaat dus (met een flinke dosis geluk) verdicht worden van 2 naar 4 torens:

·
Registered
2,003 Posts
Jah, dat is het ook... Maar ik heb te makkelijk aangenomen dat de Megastores altijd herkenbaar zijn EN dat ernaast een nieuwe Mondriaan-vestiging komt.

·
Registered
323 Posts
^^ Als die containers en het hekwerk niet in beeld zouden zijn op de onderste foto dan zou dat een mooi plaatje zijn. De verschillende hoogten van de gebouwen en de opbouw in hoogte vanuit dit punt gezien. Zal over 10 jaar wel anders eruit zien, met nog meer verdichting en hoogbouw. Het wordt echt mooi bij Hollands Spoor. Het is al mooi als je aan de rechterkant van de trein zit als je vanuit Delft komt en dan het Laakhaven gebied ziet met alle bebouwing.

·
HHF user
1,899 Posts
Hier ook nog even gaan kijken:

1 Bouwbord

2 Overview

3 Vanaf spoor bezien

4 Kranen...

·
Registered
519 Posts
Stevers pakt nu Stationsbuurt aan
DEN HAAG - Projectontwikkelaar Gerard Stevers (o.m. Haagsche Bluf) opent met zijn Geste Groep de aanval op de Stationsbuurt.

Stevers heeft onlangs het leegstaande kantoorcomplex tegenover station Hollands Spoor gekocht en is bezig met andere panden in de buurt. De vastgoedmagnaat heeft grote plannen met het verpauperde gebied.

,,Het Stationsplein is de eerste plek waar mensen die hier met de trein aankomen, kennis maken met Den Haag. Dat hoort dus een visitekaartje te zijn. Maar het is één doffe ellende, met als absolute dieptepunten het belastingkantoor en op de andere hoek dat kreng dat ik nu heb gekocht,’’ aldus Stevers. ,,Tot halverwege de jaren zeventig had je hier Hotel Terminus, het Astoria Hotel, gezellige terrasjes. Je hebt dit gebied daarna steeds verder zien wegzakken: criminaliteit, drugs, troep op straat, allerhande overlast?’’

De projectontwikkelaar beschouwt zijn aankoop tegenover het station als strategische zet. ,,Als je zo'n plek attractief invult, dan heeft dat effect op de hele omgeving. Je moet ook meteen de rotte appels verwijderen, zoals ik dat in het centrum bij het Achterom heb gedaan. Want één rotte appel steekt de rest aan. Ik wil hier functies brengen die aantrekkingskracht uitoefenen op de studenten van de Haagse Hogeschool aan de andere kant van ’t spoor. Die schieten nu de voetgangerstunnel in en meteen omhoog naar de trein, ze hebben geen enkele reden om hier te komen.’’’

Stevers denkt aan zaken als een groot fitnesscentrum, een studentensociëteit en een ander type horeca dan men nu aan het Stationsplein vindt. In een cd-rom die hij eind 2005 al over het gebied liet maken, speelde hij ook in op het multiculturele karakter van de wijk door een overdekte markt te plannen. ,,Maar wel op niveau. Als het een armoedige
Ik wil hier functies brengen die aantrekkingskracht uitoefenen op de studenten van de Haagse Hogeschool aan de andere kant van ’t spoor. Die schieten nu de voetgangerstunnel in en meteen omhoog naar de trein, ze hebben geen enkele reden om hier te komen.’’’
Stevers denkt aan zaken als een groot fitnesscentrum, een studentensociëteit en een ander type horeca dan men nu aan het Stationsplein vindt. In een cd-rom die hij eind 2005 al over het gebied liet maken, speelde hij ook in op het multiculturele karakter van de wijk door een overdekte markt te plannen. ,,Maar wel op niveau. Als het een armoedige boel wordt, wil niemand er naast zitten. Binnen de kortste keren trek je dan alleen maar seksshops, belwinkels en hasjtenten aan.’’ De projectontwikkelaar hoopt dat de belastingdienst op termijn de locatie tegenover het station verlaat. ,,Dat is nu een lelijke, dode gevel. Als de gemeente het recht op voorkeur bij verkoop gebruikt, kan daar ook iets behoorlijks voor in de plaats komen.’’ Stevers weet dat wethouder Norder (bouwen & wonen) opwaardering van de Stationsbuurt omarmt. ,,Als we samen onze schouders eronder zetten, kan het hier echt iets moois worden.’’

Uit het AD/DH (18/8/2006)

·
Registered
7,725 Posts
Goeie vent,grappige is dat de man belwinkels gelijk stelt met seksshops en hasjtenten lol en dat terwijl er onderin zijn prachtige nieuwe aankoop een grote belwinkel zit.

Sloop lijkt mij het beste voor dit soort blunders,een markt zal er nooit komen dus aub slopen die hap!

·
HHF user
1,899 Posts
^^ Als de gemeente niet gevoelig/daadkrachtig blijkt voor het Stationsplein DRAMA, met die 80-er jaren commieblocks van o.a. de fiscus, mag Stevers wat mij betreft ZSM aan de slag. Ik vind zijn houding positief, hij voegt daad bij woord en of je het nou mooi of lelijk vind, zijn activiteiten in het centrum zijn succesvol. Dus Stevers verdient onze steun.

Bovendien: "Stevers denkt aan zaken als een groot fitnesscentrum, een studentensociëteit en een ander type horeca dan men nu aan het Stationsplein vindt". Dus als hij het voor elkaar krijgt dat ook die groezelige "horeca" en belwinkels worden meegenomen in de sloop (dus niet eerst ontruimen/onteigenen) ben ik daar groot voorstander van.

En @ Norder: laat de fiscus naar de andere kant van het spoor verhuizen, naar Nieuw Laakhavens. Daar staat denk ik voldoende passende en representatieve kantoorruimte leeg, de verhuiskosten zijn te overzien waarbij ook de bereikbaarheid beter wordt en het personeel niet anders of meer hoeft te reizen. Alleen maar voordelen. Actie, actie, actie...!!! Daar zijn PvdA'ers toch zo goed in?

·
HHF user
1,899 Posts
Update (het schiet lekker op)

·
Registered
323 Posts
Dit gaat wel heel snel. De begane grond wordt echt ruim zo te zien, met een dubbele verdiepingshoogte. Mooie locatie om vanaf het parkeerdek foto's van het project te maken, dan krijg je echt een goed overzicht als je het vergelijkt met foto's vanaf straatniveau.

·
HHF user
1,899 Posts
^^ Inderdaad. Als je het parkeerdek -er van uitgaande dat MegaStores dan nog bestaat ;)- over een jaar of 4 op rijdt en je bekijkt het centrum én de Laak vanaf dat punt, zal er een grote grijns op het gezicht van iedere HHFér verschijnen :D

·
My train goes everywhere!
2,759 Posts
" ,,Het Stationsplein is de eerste plek waar mensen die hier met de trein aankomen, kennis maken met Den Haag. Dat hoort dus een visitekaartje te zijn. Maar het is één doffe ellende, met als absolute dieptepunten het belastingkantoor en op de andere hoek dat kreng dat ik nu heb gekocht,’’ aldus Stevers."

Meer steden zou zo'n soort ontwikkelaar moeten hebben... mooi voorbeeld hoe je met hart voor de stad toch een aardig centje kan verdienen...

·
Registered
7,725 Posts
^^Enkel de Laakhavens hebben al een skyline waar ze in Utrecht en tientallen andere steden nog van dromen.........er wordt nogal wat geinvesteerd daar dus een boeiend stukje stad zal het wel worden.zeker als je weet hoe het er 15jaar geleden bijlag.

Trouwens valt dit niet echt onder de noemer Hollands spoor,maar meer een draadje over de Laakhavens.

·
HHF user
1,899 Posts
^^ Van het Mondriaan dan een apart threadje maken...
Gave foto trouwens. Als over een tiental jaren de Binck ook vol is gebouwd met woningen en kantoren ontstaat er echt een 75% ring van mid- en highrises.

41 - 60 of 2994 Posts