SkyscraperCity Forum banner

Den Haag: Hubertustunnel

29690 Views 139 Replies 54 Participants Last post by  marcobruls
Reeds eerder genoemd, maar toch...www.denhaag.nl/hubertustunnel

Ingang Hubertuspark:

Werkzaamheden Hubertuspark

Ingang Landscheidingsweg:

werkzaamheden Landscheidingsweg:
101 - 120 of 140 Posts
Superproject. Echt bijzonder ook binnen Nederland. Ik ben benieuwd hoe ze het willen openen op het moment dat het nog niet helemaal af is. Stellen ze een tunnelbuis open, of gelijk twee? De inpassing vind ik erg mooi gedaan vanuit het Hubertusviaduct!
Wat is die tunnelinrit aan Madurodamzijde schitterend! Echt een plaatje met die ronde vormen. En mooi in het landschap ingepast. Gebeurde dat maar vaker...

Nou hopen dat het zo blijft en dat het niet binnen 3 maanden één groot uithangbord voor die *kuch* schitterende graffitykunstwerken wordt...
Ik vraag me af in hoeverre hier die tunnel nodig was. Was het echt zo druk daarvoor??
Waarover je nu moet rijden is absoluut ongeschikt voor grote verkeersstromen. Met z'n alle over dat hobbelweggetje langs de kazerne, is niet bepaald een fatsoenlijke weg.
Deze tunnel is in dat gebied een enorme verbetering, ik vraag me alleen af of bij de eerste volgende stoplichten, bij de scheveningseweg, nu een enorme ophoping van verkeer gaat plaatsvinden. Dat lijkt me namelijk wel een gevolg van deze tunnel.
ben er vannacht om kwart over drie in geweest, mooi ding:)
Waarover je nu moet rijden is absoluut ongeschikt voor grote verkeersstromen.
dat is 1 ding wat zeker is

en je ken er een stuk sneler door heen rijde
mag eigelijk nie maar ik moes het toch probere
heb er met gemak 190 gehald :naughty:
denk dat ik de 220 ook wel aan kan rake
maar moed het wat rustiger zijn
de bochten die er zijn zijn goed te nemen
nu maar hope dat er geen snelheid in gemete woord:nuts:
^^ Ik zag een bordje dat zei dat er permanente traject controle is..
Vandaag was het nog redelijk rustig.

De stad uit zijn twee banen beschikbaar.

De stad in is er maar één baan beschikbaar.

Mooie plaatjes van een mooie stedelijke tunnel. Het autoverkeer in Den Haag gaat er op deze manier heel erg op vooruit. Dat was ook zeker nodig dus is het mooi om te zien dat deze tunnel nu ook in gebruik is. Ik neem aan dat heel binnenkort 2 x 2 rijbanen beschikbaar zullen zijn?
^ Eén kant van de aansluiting op het Hubertusviaduct is nog niet gereed, als dit klaar is gaan alle rijbanen open. Dat zal (geloof ik) niet eerder dan 2009 zijn.
Mooie tunnel. Uitstekende verlichting. Vandaag door gereden. Van Scheveningseweg tot afslag Wassenaar geen stoplichten. Daarna weer 3 tunnels in. :banana:
Ben er nu twee keer doorheen gereden. Goeie zaak dat ie bijna klaar is, scheelt me flink veel tijd (a was het maar gevoelsmatig)! Goede verlichting inderdaad. Alleen jammer dat je er maar 50 mag, 70 was prima geweest.
Mooi project voor Den Haag! Voor Amsterdam (en natuurlijk Den haag!) ook goed om te horen dat het boren hier vlekkeloos is verlopen. Dan hebben wij na het diepwanden drama hopelijk geen problemen meer....
Na het drama met de tramtunnel was dit succes ook wel nodig. Als dit ook op een ramp was uitgedraaid hadden we wat betreft tunnels in de toekomst wel kunnen vergeten. Nu gaan er hopelijk nog vele volgen (zowel voor auto als tram).
^^ Koningstunnel ging ook goed :)

De verlichting valt op in de Hubertustunnel, een heel natuurlijk licht, lijkt wel daglicht ... Mooi traject en een echte verbetering. Heb er een fimpje van.
Auto met pech in de Hubertustunnel (filmpje)

DEN HAAG - Hij was slechts een paar uur open, of de eerste test voor de gloednieuwe Hubertustunnel diende zich al aan. Op het traject richting Wassenaar stond zaterdagmiddag een auto met pech.

De Hubertustunnel is zaterdagmorgen opengesteld voor het verkeer. Een automobilist die net een film over de nieuwe tunnel maakte, legde het tafereel op video vast. Duidelijk hoorbaar is de stem van een medewerker van de verkeerscentrale, die via een luidspreker de automobilist met pech oproept naar de dichtstbijzinde hulppost te lopen.

Volgens een woordvoerster van de gemeente Den Haag functioneerden alle systemen naar behoren. "De automobilist is snel geholpen. De auto is weggesleept door een berger.''

Ze is zeer tevreden over de afgelopen dagen. ,,Maandag was een beetje spannend, omdat het de eerste dag met ochtend- en avondspits was. Gelukkig verliep alles zonder problemen. Het verkeer kon beide kanten goed doorstromen.''

Volgens haar moeten veel automobilisten nog wel wennen aan de nieuwe verkeerssituatie. ,,Vooral het verkeer dat via het Hubertusviaduct de Waalsdorperweg op moet, rijdt nog wel eens per ongeluk de tunnel in. Hoewel het duidelijk staat aangegeven, is het voor veel automobilisten nog wennen dat ze al voor het viaduct de afslag naar de Waalsdorperweg moeten nemen.''

Bekijk het filmpje met het pechgeval in de tunnel: http://www.ad.nl/denhaag/stad/2674841/Auto_met_pech_in_de_Hubertustunnel.html
"Die, uh, bestuurder met de stilstaande auto, wilt u naar de hulppost kome?". Werkt goed, maar hij spreekt wel plat! Mooie tunnel trouwens!
Waarom hebben juist tunnels nooit vluchtstroken? Verbaast me altijd.
Mooi filmpje! En inderdaad, grappig dat accent van 'de verkeercentralûh', je waant je daardoor toch nog echt in Den Haag en niet in Zwitserland. ;)
Waarom hebben juist tunnels nooit vluchtstroken? Verbaast me altijd.
anders zou een tunnel een stuk duurder woorde of een rijbaan minder heben
101 - 120 of 140 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.