SkyscraperCity banner

761 - 780 of 803 Posts

·
Registered
352 Posts
Kijkduin is inderdaad prima als rustig kustgebiedje. Scheveningen bad mogen ze van mij best wat chique 100+ hoogbouw neerzetten. Komt de levendigheid en "hier gebeurt het" gehalte ook alleen maar ten goede, ook buiten de zomer wat de gemeente zo graag wil.
Er staan overigens al twee (erg lelijke) 80+ torens vlak achter het Kurhaus. De kustlijn van Scheveningen is daarbij ook lang genoeg om alsnog van de rust en weidsheid te kunnen genieten.

·
Registered
254 Posts
Voordat ze gaan slopen zijn ze nu dus bezig met een betonnen damwand die ze aan het graven zijn, zie de machine in de laatste foto. Ik weet niet of er nog een kelder onder de oude panden zat, maar er wordt in iedere geval voor gezorgd dat er na de sloop alles uitgegraven kan worden. Het zal uiteraard ook nog wel meespelen dat het onderdeel is van de zeereep, met de sloop van de panden mag er ook geen zwakke plek ontstaan in de zeewering.
Wanneer beginnen ze met het hotel?

·
Registered
Forum Hadriani
6,067 Posts
Als Kijkduin klaar is, zal ik inmiddels wel een rollator of scootmobiel hebben. Op zich niet erg want dan pas ik meteen bij de gemiddelde bezoeker van de Haagse bejaarden badplaats🤣

·
Registered
Resident Residence
929 Posts
Het-gaat-echt-gebeuren ...

Omgevingsvergunning - Aangevraagd, Deltaplein 200 te Den Haag

Het renoveren van het hotel Deltaplein 200 en het bouwen van 105 woningen en 5 short stay units project New Atlantic Resort, gebouw DE-110

Officiële bekendmakingen

Algemene informatie
Het renoveren van het hotel Deltaplein 200 en het bouwen van 40 woningen en 10 short stay units project New Atlantic Resort, gebouw DE-50

Officiële bekendmakingen

·
the double dude!
1,944 Posts
Het-gaat-echt-gebeuren ...

Het renoveren van het hotel Deltaplein 200 en het bouwen van 105 woningen en 5 short stay units project New Atlantic Resort, gebouw DE-110

Officiële bekendmakingen

Algemene informatie
Het renoveren van het hotel Deltaplein 200 en het bouwen van 40 woningen en 10 short stay units project New Atlantic Resort, gebouw DE-50

Officiële bekendmakingen
Top ! Goed nieuws, alles volgens de bekende renders?
Zoja , dan wordt het een 1000 % en meer verbetering, sjappoo!

·
Registered
331 Posts
Mooi dat hier nog steeds beweging te zien is. Het huidige hotel is matig verouderd en zou anders erg afsteken naast de nieuwbouw.

Gisteren zag ik dat (eindelijk) de sloop van de nog staand bebouwing is begonnen. De hoek bij de voormalige Hudson was al plat.

Ik hoop dat er nou een beetje schot in het werk komt. Tijdens COVID is er toch weinig te doen, maar als dat voorbij is, dan is het wel leuk als er weer wat te beleven is daar.

·
Registered
Forum Hadriani
6,067 Posts
Een aantal 6-laagse appartementsblokken zijn nu dus "Een spectaculaire skyline vol luxeappartementen". Geeft het structurele kleindenken in Den Haag wel een beetje aan.

Inderdaad, hier word je zooo ziek van. Of dat er een Benidorm op dat stukje is gebouwd. Wat een boerenspruitjesvolk zijn we toch.

761 - 780 of 803 Posts