SkyscraperCity banner

3221 - 3240 of 3327 Posts

·
Registered
4,005 Posts
Hier geldt net als bij Amare: het is een grenzeloos naïeve gedachte dat je alle problemen bij een ontwikkelaar over de schutting kunt gooien zolang je dat maar in een contract schrijft. Dat geldt altijd, maar helemaal als de gemeente zelf de initiator is van last minute wijzigingen zoals bij Amare. In het geval van het KJ-Plein is de gemeente de partij die ervoor heeft gekozen om de fietsenstalling en de ontwikkeling er bovenop los te koppelen. De gemeente is daarmee de oorzaak van veel problemen die er nu zijn. Dat is de projectontwikkelaar niet aan te rekenen. De gemeente en gemeenteraad moeten vooral eens goed naar zichzelf kijken in plaats van wild om zich heen te slaan.
spijker op de kop

·
Registered
426 Posts
Deal met woningen bij Den Haag CS leidt tot ruzie met woningbouwcorporatie en zorgen in politiek

·
Unregistered User
4,231 Posts
Eén van die afspraken was dat niet langer Arcade 51 sociale huurwoningen in het complex gaat bouwen, maar een commerciële ontwikkelaar. Die krijgt ook het recht om ze na twintig jaar te verkopen. De ontwikkelaar van de torens betaalt daarvoor wel 510.000 euro aan de gemeente om het mogelijk te maken dat elders in Den Haag sociale woningen worden gebouwd.

De corporatie zou die afnemen voor 180.000 euro per stuk. Maar in 2019 werd duidelijk dat de ontwikkelaar de woningen aan een belegger kon verkopen voor 250.000 euro per stuk. Die kon daarvoor meer betalen omdat de woningen na twintig jaar zouden worden verkocht.
Wat kunnen we hieruit leren over de kosten en winst op (sociale huur-) woningen?

·
Registered
4,005 Posts
Vandaag publiceert de rekenkamer het onderzoek naar het Onderwijs- en Cultuurcomplex. U kunt het onderzoeksrapport vinden op onze website:Publicatie onderzoek 'Leren van een bouwproject', onderzoek naar het Onderwijs- en Cultuurcomplex in Den Haag - Rekenkamer Den Haag.

Hier zijn naast het volledige onderzoeksrapport ook het raadsvoorstel en het persbericht op te halen. De rekenkamer heeft daarnaast een korte animatiefilm met een toelichting op de belangrijkste uitkomsten van het onderzoek gemaakt. Deze film is ook op de website te vinden.

·
Registered
Forum Hadriani
6,077 Posts
Heeft iemand nog recente informatie hoe het nu staat om de Koekamp buitenruimte en omgeving te vernieuwen? Kan er weinig over vinden, maar stuitte nog wel op deze mooie animatie

Overigens heel irritant dat je nu alleen hopen aarde en hekken ziet terwijl er al maanden niets gebeurt.

·
Registered
4,005 Posts
er wordt een datum geprikt bij de rechtbank, de verhinderdata zijn doorgegeven dus daar is het wachten op. de voorzieningen rechter had twijfels bij het besluit omgevingsvergunning en schortte de vergunning op totdat in de procedure is beslist op de ingestelde beroepen.
het college heeft besloten de hekken te laten staan om duidelijk te maken dat er azijnzeikers in de stad zijn. de huur van de hekken wordt betaald uit de belastingpot.

·
Registered
The Hague High-Rise
509 Posts
Here we GO!

Ballast Nedam Building Projects sluit een bouwteamovereenkomst met de ontwikkelcombinatie Koningin Julianaplein (OCKJ - een samenwerking tussen ontwikkelaars Amvest en Synchroon) ten behoeve van de realisatie van het Project KJ Plein te Den Haag.

Het project ligt in het centrum van Den Haag en grenst aan station Den Haag Centraal. Deze nieuwe stadsentree wordt gebouwd bovenop de nieuwe openbare fietsenstalling en bestaat uit twee torens van ieder 90 meter hoog. Na oplevering heeft Den Haag 396 gloednieuwe appartementen, waarvan 51 sociale huurwoningen. Bovendien is 2.400 m2 bestemd voor commerciële ruimte.

De iconische torens (architect Powerhouse Company) worden verbonden door een ‘stadsvallei’. De vallei wordt voorzien van een parkachtige dakomgeving en een publiekelijke stadshal met ‘Haagse’ horeca en winkels. Verder is de ontwerpvisie voor de openbare ruimte gecreëerd door architectenbureau DELVA.

Ballast Nedam is trots haar steentje bij te dragen aan de ontwikkeling van dit binnenstedelijke gebied. De iconische gebouwen sluiten naadloos aan op de portefeuille van Ballast Nedam Building Projects.

Naar verwachting starten de realisatiewerkzaamheden rond de zomer van 2021.

·
Registered
135 Posts
Eindelijk krijgt het KJ plein een invulling, dat gaat veel doen voor het stationsgebied.

Ergens zou ik Stichthage missen als het gesloopt / getransformeerd zou worden. In al zn lelijkheid ben ik het toch wel gaan waarderen. Maar dat het een beetje uit het zicht onttrokken wordt, kan ik erg waarderen!

·
Registered
2,837 Posts
Had ik het toch goed hé ;)
Ik kwam dit tegen op een Turkse site.
Na nog wat googlen vond ik ook de tendermanager van Ballast die met dit project bezig is geweest.

Ik zet mijn geld dus op Ballast Nedam (laatst bekende aannemer was natuurlijk Sprangers, maar die is volgens mij failliet).

3221 - 3240 of 3327 Posts