SkyscraperCity banner

3261 - 3280 of 3326 Posts

·
Unregistered User
4,231 Posts
Ik ga de Hoftoren vanuit dit punt toch wel een beetje missen als die twee 180m joekels er straks staan. Maar het gaat straks echt wel indrukwekkend worden idd.
Vijf meter naar rechts staan zal je die straks ook nog zien. ;)

·
Registered
87 Posts
Begrijp ik goed dat er straks 3 in en uitgangen komen van Den Haag CS? 1 aan de stadszijde, parkzijde en 1 aan de achterkant naar TNO?

·
Registered
4,002 Posts
Wie heeft het hier over Amare? Ik had het over de ingangen van CS.
het gaat erom dat 'modernistische architecten' te lui zijn om een goede grond gevel te ontwerpen waarbij een gebouw goed op de grond staat –aan de stoep.
steevast maken ze alles van glas ('transparant' democratisch' modern' 'onderhoudsvriendelijk'). lui omdat ze geen details hoeven te tekenen dat doet de leverancier va de puien wel...
de bezoeker vindt de toegang niet en de gebruiker zit te kijk.
in den haag worden straathoeken steevast voor ontharingsstudioos gebruikt.
die dan weer moeite hebben om alles weer dicht te plakken met reclame...

990817

·
Registered
124 Posts
Weet je, ik ben het helemaal eens dat veel van die modernistische gebouwen op plintniveau veel te veel laten liggen. Maar dat dat zou komen omdat architecten allemaal lui zouden zijn, daar kan ik dan weer minder mee.

OMA heeft genoeg mooie dingen ontworpen trouwens. Alleen de Rijnstraat 8 blijf ik een enorme blunder vinden. Je had een mooi en uniek gebouw en dat is nu zó om zeep geholpen. En dan functioneert het ook nog eens voor geen meter. Dat vind ik veel kwalijker dan een onduidelijke ingang in een verder mooi gebouw (de Rotterdam).

·
Unregistered User
4,231 Posts
De inzending van OMA voor Amare vond ik ook niet geweldig.

·
Registered
4,002 Posts
De inzending van OMA voor Amare vond ik ook niet geweldig.
  • NDT zaal was behouden
  • commerciele programma stond recht tegenover de kerk op aantrekkelijker plek
  • schedeldoekshaven werd minder belast tot 'muur'
  • commerciële programma was schaalbaar
  • parkeren en stallen goedkoper opgelost
  • groter en dieper plein

- zag er evenmin uit

3261 - 3280 of 3326 Posts