SkyscraperCity banner

1941 - 1961 of 1962 Posts

·
Registered
135 Posts
Volgens mij is deze hier nog niet voorbij gekomen: Duinweg 35, Van Stolkpark, 22 appartementen.
Architect: KOW
Projectwebsite
Prijzen van € 1,1 mio tot € 3 mio.....

View attachment 1050694
Met zulke prijzen en op die locatie mag het allemaal wel iets luxer.

En die render doet het lijken alsof de voorkant mooi groen is, maar je woont dan bovenop het politiehokje bij de iraanse ambassade

·
Registered
97 Posts
Volgens mij is deze hier nog niet voorbij gekomen: Duinweg 35, Van Stolkpark, 22 appartementen.
Architect: KOW
Projectwebsite
Prijzen van € 1,1 mio tot € 3 mio.....

View attachment 1050694
VRESELIJK! Op zo'n fantastische plek (behalve de Iraanse ambassade er tegenover!) zo'n fantasieloos gebouw zetten is niet minder dan een schande!!! Dat mensen hier zoveel geld voor over hebben begrijp ik niet.

·
Unregistered User
4,231 Posts
Kennelijk interesseert het niemand iets en zeker de welstandscommissie niet. En juist aan de welstandscommissie wil het college van B&W nog verdergaand gezag geven op het terrein van monumenten en monumentenzorg.

·
HHF user
2,140 Posts
Ik heb vandaag nog niet alle Haagse draadjes gehad, maar god allemachtig er komt me daar toch een partijtje ellende voorbij vandaag...
Treurig, óók dit op de 80-jaren geïnspireerde bouwsel, nota bene in het Van Stolkpark. WIE verzint dit, WIE stopt dit...

·
Registered
135 Posts
^^ Ik vind het vaak maar een onnodig ritueel, die welstand. Maar dit is nou echt een schoolvoorbeeld van waar ze wél moeten ingrijpen. Dit is zo’n mooie wijk en ook het soort wijk wat je op weinig plekken in NL ziet (door de hoogteverschillen, de waterpartij en de scheveningse bosjes). Juist hier moet je hele hoge eisen stellen. Prima op zon pand op bijna elke plek in de stad te zetten, maar niet hier.

·
Registered
2,069 Posts
Dacht eerst dat het een transformatie-project was maar als ik zie wat er nu staat is het toch echt wel meer. Dan is dit inderdaad wel een heel mager ontwerp, zeker gezien de prijsklasse van de woningen die er in komen.

·
Registered
541 Posts
Het gebouw leent zich qua vorm wel echt perfect voor een recladding in de toekomst. Het skelet sluit aan bij de andere gebouwen. Moet gewoon iemand even wat meer z'n best doen op de aankleding. Kan me voorstellen dat men dat in de toekomst wel zou doen. Deze prefab geveldelen zijn waarschijnlijk toch redelijk makkelijk ervan af te halen.

1941 - 1961 of 1962 Posts