Skyscraper City Forum banner
1 - 9 of 9 Posts

·
Registered
3,241 Posts
Discussion Starter · #1 ·
DEN HAAG - Den Haag krijgt een tbs-kliniek. Het nieuw te bouwen complex dat op het Parnassia-terrein aan de Monsterseweg komt, moet uiterlijk in 2010 af zijn en plaats bieden aan zestig veroordeelden.

Palier - onderdeel van de Parnassia Bavo Groep - gaat de kliniek samen exploiteren met de Dr. Henri van der Hoeven Stichting, een centrum voor klinische forensische psychiatrie in Utrecht.

Het nieuwbouwcomplex wordt zwaar beveiligd en volgens Palier zijn bewoners binnen een straal van 500 meter inmiddels op de hoogte gesteld van de komst van de tbs-kliniek.

Volgens wijkberaad Kom Loosduinen staan bewoners niet echt te springen om de komst van de kliniek in hun ‘achtertuin’. „Protesteren heeft weinig zin, omdat Parnassia volgens het bestemmingsplan daar een dergelijke kliniek mag bouwen,’’ zegt voorzitter Huib van der Zwaan. „Maar we willen uiteraard wel precies weten hoe ze het gaan beveiligen. Als het goed is, krijgen we binnenkort inzage in de gedetailleerde bouwplannen.’’

De kliniek in Den Haag moet het tekort aan tbs-plekken helpen oplossen. De samenwerking tussen Palier en de Utrechtse instantie moet ook leiden tot een betere doorstroming van patiënten. Dit was een van de wensen van de Tweede Kamer naar aanleiding van de uitkomsten van het parlementair onderzoek naar het tbs-systeem in Nederland. Ook in Zetten, Assen en Almere komen extra plekken. In totaal moeten er over twee jaar 215 extra plaatsen zijn gerealiseerd. Nederland zal in 2010 2244 tbs-plaatsen tellen.

--------------------------

Gefeliciteerd! :cheers:

·
Bas
14,516 Posts
Ze zouden eens moeten kijken in de omgeving van de Van Mesdagkliniek in Groningen. Hoe mooi en vredig het er daar uitziet, niks aan de hand. Zoiets levert ook nog zekere werkgelegenheid op en ontsnappen, ach dat zijn mediaverhalen in komkommertijden. Ik snap niet, wat er te mekkeren valt in Den Haag.

·
-
3,631 Posts
Ze zouden eens moeten kijken in de omgeving van de Van Mesdagkliniek in Groningen. Hoe mooi en vredig het er daar uitziet, niks aan de hand. Zoiets levert ook nog zekere werkgelegenheid op en ontsnappen, ach dat zijn mediaverhalen in komkommertijden. Ik snap niet, wat er te mekkeren valt in Den Haag.
Toevallig heb ik afgelopen zaterdag nog een bezoek gebracht aan de Van Mesdagkliniek. Alhoewel ik het allemaal erg interessant vond werd mij duidelijk dat de beveiliging helemaal niet zo heftig is. Als je ziet hoe gemakkelijk sommigen inzittenden aan bepaalde gegevens kunnen komen, hoe naïef de boel soms lijkt te zijn geregeld en meer van dit soort dingen dan tja, dan kan ik me bepaalde zorgen wel voorstellen.

·
Registered
4,846 Posts
Voor ADO wel goed nieuws natuurlijk.

·
Captain
3,357 Posts
"Den Haag krijgt eigen TBS-kliniek"

Die hadden ze nou net nodig ook :lol:

1 - 9 of 9 Posts