SkyscraperCity banner

121 - 140 of 169 Posts

·
HHF user
2,140 Posts

·
Registered
2,837 Posts
Afgelopen donderdag is hier de omgevingsvergunningaanvraag ingediend ^

Omgevingsvergunning - Aangevraagd, Maanplein 110 te Den Haag

Algemene informatie
Het realiseren van een woongebouw met 183 woningen, commerciele ruimten en een ondergrondse parkeergarage ter plaatse van Maanplein 110 alsmede het kappen van 10 bomen. View attachment 382815

Verleend!

Kan een moderator de topictitel wijzigen naar de nieuwe projectnaam "Maanplein 110"?(@Momo1435)?

·
Registered
2,837 Posts
Hoekblok is net in de welstand geweest en niet akkoord, dus zal begin '21 wel weer opnieuw behandeld worden (start bouw voorzien begin '21)

·
Gay love is love too
12,260 Posts
Nou, inderdaad.

Ik word echt gestoord van al die renders. Het lijkt verdomme wel alsof Anton Pieck het land ontwerpt, alleen wordt het daarna gebouwd door minimalisten. Het raakt echt kant nog wal. Alsof je een tekening van de Chrysler Building instuurt en vervolgens een Waldotoren neerzet. "Ja, het bleek nogal duur, sorry." Flikker toch op.

·
the double dude!
1,947 Posts
Nou, inderdaad.

Ik word echt gestoord van al die renders. Het lijkt verdomme wel alsof Anton Pieck het land ontwerpt, alleen wordt het daarna gebouwd door minimalisten. Het raakt echt kant nog wal. Alsof je een tekening van de Chrysler Building instuurt en vervolgens een Waldotoren neerzet. "Ja, het bleek nogal duur, sorry." Flikker toch op.
Idd , spijker op 't kupke..
Binckhorst is nu 1 groot walhalla voor budget bouwers, 1 grote lelijke nikszeggende klerezooi, wordt niks daar......zonde zo'n oppervlak verzieken.

·
the double dude!
1,947 Posts
Zelfs een sympathieke kerstgroet word nog de grond in geboord.. af en toe vraag ik me wel eens af wat ik hier nog doe
Jouw bijdrage wordt erg gewaardeerd , geen twijfel.
Van de 100% wat er op het moment in DH op stapel staat is 75 % budget meuk , zeker in de BH.
Mijn manco is dat ik dat teveel , veels teveel ventileer , sorrry daarvoor.
Dat komt , ik kan het echt niet aanzien dat men de toch al schaarse grond hier verziekt met middelmatige shit.
Dat verdient DH niet , DH moet shinen.
Het stoort me nog meer dat ze dit verkopen alsof het helemaal de bom is.
Het zijn onverbeterlijke commerciele ratten , ik spuug daarop.
Mijn goede voornemen is dat ik stop met reageren op stront architectuur en alleen nog op projecten die mij bekoren post.
Jij in het bijzonder en verder iedereen hier op het forum 'n fijne Kerst en een gelukkig , liefdevol en gezond 2021 !!!! X
En dat er nou ook eindelijk is wat moois gepresenteerd gaat worden............
We blijven hopen.

·
HHF user
2,140 Posts
Aan iedereen op dit forum -de ultieme plek voor het respectvol bediscussiëren van alles wat er vooral aan hoogbouw info wordt gedeeld- bedankt voor 2020!

Iedere dag wel weer een verrassing, iedere dag weer wat geleerd, iedere dag weer wat gehoopt

Laten we dit met zijn allen voortzetten in 2021 en dus voor nu: Geniet van de feestdagen!

·
Registered
135 Posts
Zelfs een sympathieke kerstgroet word nog de grond in geboord.. af en toe vraag ik me wel eens af wat ik hier nog doe
Jouw updates houden me perfect op de hoogte van alles wat er speelt in Den Haag, dus ga daar vooral mee door! Maar na maanden meelezen kan ik het alleen maar met je eens zijn dat dit forum wel iets positiever kan. Volgens mij staan er hele mooie dingen te gebeuren in Den Haag. Sommige projecten zijn inderdaad tegengevallen, maar projecten als the Grace, De Laak, Bellevue, B-proud - daar kan ik alleen maar heel blij van worden. Grotius is ook heel hoog niveau. Adagio, Bolero en Amare ben ik nog niet helemaal enthousiast over, maar is hoe dan ook een enorme stap vooruit. 2021 kon nog wel eens een mooi bouwjaar gaan worden voor Den Haag!

·
Registered
135 Posts
Als je 40 revistorens voorbij ziet komen met krachttermen als "het gaat echt gebeuren" en "we hebben haast" en 3 jaar later is er nog geen 1 van in aanbouw word je een beetje cynisch :*( dus sorry voor mijn deel azijn het afgelopen jaar ;)
Veel van die projecten vorderen wel, maar langzaam en achter de schermen. En het is logisch dat het niet een jaar na bekendmaking al van start kan gaan. Maar helemaal met je eens dat revis (en zijn pr machine) die verwachting wel vaak hebben gewekt. En dan volgt al snel teleurstelling. Maar persberichten met termen als “hoogwaardig verblijfklimaat” en “internationale allure” kun je natuurlijk nooit serieus nemen ;)

·
Registered
150 Posts

Ik herken je frustratie wel, ik reageer zo min mogelijk op onderwerpen omdat ik geen zin heb in discussies die vaak op emotie gebouwd zijn. Zoals ook al door andere gezegd, je inzet wordt enorm gewaarwerd maar op één of andere manier denkt iedereen dat zijn (negatieve) mening gehoord moet worden.

Ik zou willen dat er wat meer en hoger gebouwd wordt in Den Haag maar de plannen die er liggen en de gebouwen die er neergezet worden vindt ik prachtig, en dankzij jou krijgen we ze ook nog eens te zien.

Thankx

121 - 140 of 169 Posts