SkyscraperCity banner

81 - 100 of 104 Posts

·
Registered
150 Posts
Ben er regelmatig langs gewandeld met mijn vriendin en de huizen hebben een hele prettige sfeer om zich heen. Als de rest van de buurt ook zo opgeknapt wordt is het daar mooi wonen. Niet mijn locatie en sommige huizen hebben weinig parkeer maar mooie woningen

·
Unregistered User
4,231 Posts
Jammer dat de natuur van het gebied van de Schenk zo weinig aandacht krijgt. Hoewel het voor bescherming in aanmerking komt/kwam heeft de gemeente dat bewust niet gedaan om woningbouw mogelijk te maken. Na aftrek van de vele volkstuinen en wat boerenbedrijf blijft er weinig openbare natuur over.

• Like
Reactions: emmer

·
Registered
345 Posts
Jammer dat de natuur van het gebied van de Schenk zo weinig aandacht krijgt. Hoewel het voor bescherming in aanmerking komt/kwam heeft de gemeente dat bewust niet gedaan om woningbouw mogelijk te maken. Na aftrek van de vele volkstuinen en wat boerenbedrijf blijft er weinig openbare natuur over.
Zeker jammer. Is echt wel goed netwerk van te maken. De schenk, de strook in Voorburg en de andere kant richting Haagse bos en clingendael.

·
Unregistered User
4,231 Posts
Zeker jammer. Is echt wel goed netwerk van te maken. De schenk, de strook in Voorburg en de andere kant richting Haagse bos en clingendael.
De Schenkstrook heeft best een leuke waarde en kan veel aantrekkelijker. Op kleine stukjes is dat aardig gedaan.

951689

·
Registered
809 Posts
4 blokjes volkshuisvesting bij de sporen/ brandweer kazerne. Komen nog paar blokjes bij. Weinig inspirerend.

View attachment 946620
3-laags plat kan ook iets minder treurig zijn hoor. Waarom niet wat meer variatie in type steen, kleur van de verschillende materialen, diepere negge bij de kozijnen e.d. hoeft allemaal niet heel veel meer te kosten. Als ik zo naar de voordeuren kijk zijn het wel hele smalle woningen 4,6m breed? Op de verdieping aan de voorgevel mist ook nog een raam of zit daar geen verblijfsruimte?
Lelijk project maar gelukkig staan daar tegenover wel mooie 2-kappers met een trein letterlijk in je tuin. Denk dat er best wel animo is voor dat uitzicht aangezien de trein daar niet heel hard rijd en ook de randstadrail slechts een flauwe bocht maakt dus zal geluidsoverlast ook wel meevallen.

·
Registered
4,005 Posts
4 blokjes volkshuisvesting bij de sporen/ brandweer kazerne. Komen nog paar blokjes bij. Weinig inspirerend.

View attachment 946624
wat is er mis met de frissigheid van witte kozijnen?? den haag zuidwest als relict van de jaren 50 en 60 heeft juist veel 'wit' in zijn architectuur. zelfs dàt overnemen is voor gemakzuchtige vinexbouwers al een oneerbare knieval blijkbaar... #waariswelstand

·
Registered
987 Posts
wat is er mis met de frissigheid van witte kozijnen?? den haag zuidwest als belicht van de jaren 50 en 60 heeft juist veel 'wit' in zijn architectuur. zelfs dàt overnemen is voor gemakzuchtige vinexbouwers al een oneerbare knieval blijkbaar... #waariswelstand
Die gekleurde kozijnen vind ik nog het minste een probleem. Hier gaat het planologisch al fout (waarom huizen in ecologische verbindingszone?), vervolgens is de stedenbouwkundige situatie ruk (zijgevels richting Boekweitkamp en zijgevels richting de resterende groenstrook) en tenslotte maakt de schrale architectuur het fiasco compleet.

·
Registered
345 Posts
Eens met Emmer. Mis in deze wijk echt een beetje visie hoe verder.
De basis is goed, een ruime groene wijk, goede verbindingen, veel groen en dichtbij de stad.
Ook echt ruimte voor verdichting, zou ik vooral doen in de buurt van tramhaltes van lijn 6.
Maar nu is het projectje na projectje. En de sociale staat van de wijk is in delen ook kwetsbaar.
Maar goed alle aandacht gaat naar het cid etc en dan blijft dit achter.

·
Registered
2,069 Posts
Voor de ecologische zone zijn die villas een groter probleem, deze blokjes zijn grotendeels in de plaats gekomen voor een gebouw wat hier voorheen stond. (Als ik het me goed herinner een oude brandweerkazerne).

·
Registered
828 Posts
Eens met Emmer. Mis in deze wijk echt een beetje visie hoe verder.
De basis is goed, een ruime groene wijk, goede verbindingen, veel groen en dichtbij de stad.
Ook echt ruimte voor verdichting, zou ik vooral doen in de buurt van tramhaltes van lijn 6.
Maar nu is het projectje na projectje. En de sociale staat van de wijk is in delen ook kwetsbaar.
Maar goed alle aandacht gaat naar het cid etc en dan blijft dit achter.
Ik denk toch dat er in de bestaande wijk te weinig ruimte is om substantieel bij te bouwen. Daarom moet men buiten de kaders kijken. Een mogelijke stap lijkt me dan om te onderzoeken hoe bijvoorbeeld een Mariahoeve (Den Haag) Noord kan worden ontwikkeld.

De polder ten noorden van de N14 dus. Gebied ligt ingeklemd tussen de spoorlijn DH-Ams, de N14 en de Rijksstraatweg (N44). Al met al voldoende mogelijkheden om te ontsluiten. Misschien zelfs met een eigen station op de spoorlijn. En tram 6 die vanaf - het huidige eindpunt in - Ldam onder het spoor door de nieuwe wijk in gaat en daar een lus maakt om terug de stad in te gaan?

Bovendien ligt het gebied geografisch 'logisch' ten opzichte van de bestaande stad. En is daarmee niet een nauwelijks met de stad verbonden 'aanhangsel' zoals L'veen en Y'burg dat wel zijn. Tuurlijk stuit dit op weerstand. Ecologisch vooral. Ook is het gebied van de gemeenten Ldam-Vburg en Wassenaar. Dus dat is eveneens een hobbel.

Maar ook die gemeenten hebben een plicht tot huisvesten, met de nodige 'uitdagingen'. En die problematiek moet je niet op gemeentelijk niveau tackelen maar boven-regionaal.

·
Registered
1,219 Posts
Ooit stonden ongeveer daar de Jaknikkers voor een plasje haagse olie, nu staan er meerdere Flapknikkers
Grappig weetje, nooit verwacht dat er in DH ooit olie is opgepompt. Wel jammer dat ze die jaknikkert hebben verwijdert, interessant monument, zeker over een aantal decennia als olie geheel uitgefaseerd is

·
Registered
8,338 Posts
Ik las ooit dat op een gegeven moment 70% van alle olie die het land gebruikte uit onze bodem kwam....dat zal niet zo gek veel zijn geweest want dat was ergens in de jaren 20 of 30 maar toch.

81 - 100 of 104 Posts