SkyscraperCity Forum banner

Den Haag: Monarch IV | 70m | planning

50522 Views 249 Replies 61 Participants Last post by  Eric Offereins
De bouw vordert goed en de volgende, laatste fase van Monarch lijkt ook weer een stapje dichterbij.

Want waar het de houten toren betreft is de site van PLP daarop aardig bijgewerkt: Zie: http://www.plparchitecture.com/oakwood-timber-tower-2.html

Naam: Oakwood Timber Tower 2, The Lodge.
Hoogte: 130 meter.
Met sky bar...

Status is “Feasability” en Provast wordt er nu ook als opdrachtgever genoemd. Mogelijk eigen thread binnenkort?

Ook een filmpje: http://www.plparchitecture.com/oakwood-timber-tower-2.html
See less See more
4
  • Like
Reactions: 5
221 - 240 of 250 Posts
Ik vond het ontwerp van de oakwood timber tower wel iets mooier.. Maar smaken kunnen verschillen;)
  • Like
Reactions: 3
^ Het had zeker een mooiere vorm maar een (eerste) houte toren lijkt me hoe dan ook wel goed
Wat stills vanuit de video…

See less See more
4
  • Like
Gaaf en mooi dat de overheid zo'n project aangrijpt voor leren over innovatieve bouwmethoden.

Alleen de mensen die er naast wonen zitten er wel heel dicht op. Maar goed dat was al bekend.
  • Like
Reactions: 2
Zit ik op LinkedIn te kijken, kom ik deze Duitse post tegen. Zu spät Leute!

• Like
Reactions: 1
Nog enkele screens, voor het geval de video van YouTube verdwijnt:
1658460

1658464

1658467

1658469

1658471

1658474

1658478

1658480

1658482

1658484

1658485

1658487

1658488

1658489

1658490

1658493

1658495
See less See more
17
  • Like
Goed dat ze een onderzoek gedaan hebben. Nu graag een inspirerender en slanker ontwerp.
  • Like
Goed dat ze een onderzoek gedaan hebben. Nu graag een inspirerender en slanker ontwerp.
Inderdaad, iets slanker zodat het ook niet te dicht op monarch woontorens staat. Iets je hoger dan om zelfde m2 te creëren nog. Zoiets bijvoorbeeld ;-)

1662359
See less See more
  • Like
Die is veel te mooi voor den haag, dat 70m houten stompie is precies wat bij deze stad past. /flap
  • Like
Die is veel te mooi voor den haag, dat 70m houten stompie is precies wat bij deze stad past. /flap
Idd , goed gezegd bruls.....gek van
  • Like
Inderdaad, iets slanker zodat het ook niet te dicht op monarch woontorens staat. Iets je hoger dan om zelfde m2 te creëren nog. Zoiets bijvoorbeeld ;-)

View attachment 1662359
Kun je als buurtbewoner niet een soort omgekeerde NIMBY campagne beginnen? In My BackYard Please. IMBYP.

en als het toch een ander suffer ontwerp wordt vragen we je namens dit forum om (net als je illustere naamgenoot) net zo lang dwars te liggen tot dit naar de Raad van State moet.
See less See more
  • Like
^^ Tuurlijk al helpt dat vooral bij de publicitaire en politieke kant, niet zozeer in de rechtszaal. Dan krijg je iets als The Hague Yimby of The Hague XL. (Ja wij hebben dus 2 clubs. ;) )
  • Like
Reactions: 4
Van de week is de vooraankondiging online gekomen voor de bouw van de Monarch IV. Zie hier het ambitieboek.

1719990

1719992

1719993

1719996

1719997
See less See more
5
  • Like
Niet hoog maar word wel een erg mooi pandje zo te zien.
  • Like
Leuke gevel, maar doe wat met die hoogte. Of hoger dan de andere 70-ers en anders voor mijn part zelfs lager dat de 70-ers. Zo’n oorsaaie glazen plafond nu aan die Beatrixlaan.
  • Like
Ziet er goed uit. Als dat hout maar niet gaat rotten met die natte renders.
  • Like
Denk dat er onderhand wel plaats is voor de eerste houten toren in Den Haag.
Mooi dat dit van het Rijksvastgoedbedrijf af komt, geeft toch een bepaald signaal af aan de markt.
Vind het een leuke gevel en ook die zonnepanelen in de gevel verwerkt vind ik aardig (idem bij Hofbadtoren).

Om het een halfleeg glas te maken... zonde van de hoogte van 70m het gebied heeft echt meer variatie nodig en ook doodzone dat het weer een blokkendoos is.
Setbacks kennen ze niet bij ons in Den Haag lijkt het.
See less See more
  • Like
Filmpje over de constructie van het gebouw. Vooral het gedeelte over de gevel (vanaf 18:00) vond ik interessant, hier wordt verklaard waarom de balken van het grid niet overal even breed zijn.

• Like
^ Merci hiervoor! Het ontwerp wordt ook goed en rustig uitgelegd, dus ook voor de gemiddelde leek (incl. mezelf dus).
Gaaf en mooi dat de overheid zo'n project aangrijpt voor leren over innovatieve bouwmethoden.

Alleen de mensen die er naast wonen zitten er wel heel dicht op. Maar goed dat was al bekend.
Mensen zijn inderdaad er komen wonen, voordat dit planvoorstel bekend was, en wellicht heeft niet iedereen het bestemmingsplan bekeken, maar er mag tot 50 m gebouwd worden ja.
72 m kan alleen als het 'stedenbouwkundig verantwoord is' (lees onder andere ook voldoen aan wind- en bezonningsnorm). Dat kon nog wel eens een spannend aspect worden bij dit innovatieve planvoorstel
See less See more
221 - 240 of 250 Posts