SkyscraperCity Forum banner

Den Haag: Monarch IV | 70m | planning

50522 Views 249 Replies 61 Participants Last post by  Eric Offereins
De bouw vordert goed en de volgende, laatste fase van Monarch lijkt ook weer een stapje dichterbij.

Want waar het de houten toren betreft is de site van PLP daarop aardig bijgewerkt: Zie: http://www.plparchitecture.com/oakwood-timber-tower-2.html

Naam: Oakwood Timber Tower 2, The Lodge.
Hoogte: 130 meter.
Met sky bar...

Status is “Feasability” en Provast wordt er nu ook als opdrachtgever genoemd. Mogelijk eigen thread binnenkort?

Ook een filmpje: http://www.plparchitecture.com/oakwood-timber-tower-2.html
See less See more
4
  • Like
Reactions: 5
141 - 160 of 250 Posts
het eikenhout in nederland was begin 18e eeuw op: gebinten en vloeren werden voortaan van geïmporteerd grenen gemaakt.
Als het goed is komt de aanbesteding voor de ontwikkeling van dit kavel richting de einde van het jaar online. Het gaat om nieuwbouw van een (rijks)kantoorpand met een opp. van 20.000 m2 bvo en als je de huidige kavel neemt zou dit best wat hoogs kunnen worden. Nog even afwachten dus ^

Kavel is ongeveer 800m2, maximaal bebouwd oppervlak ongeveer 60% = ~500m2.
20000/500 = 40 verdiepingen
Ik ben al aan het tellen! Tot zometeen
See less See more
Komt aardig in de buurt van 40 verdiepingen

See less See more
  • Like
Weet niet of er op de Beatrixlaan zo hoog mag.........zoja belooft dat nog wat voor de KC plot........'k hoop 't zo
  • Like
Reactions: 1
Als bewoner van de Monarch, ik ben voor!!! Zit wel aan de goede kant, zo hypocriet ben ik dan wel...
Maar eerlijk is eerlijk, bij het project waren ze heel duidelijk dat aan die kant een toren zou verschijnen op termijn
Dus geen gesubsidieerde krokodillentranen
  • Like
Zou wat zijn als het ook echt dat houten ding word.
  • Like
Reactions: 2
Weet niet of er op de Beatrixlaan zo hoog mag.........zoja belooft dat nog wat voor de KC plot........'k hoop 't zo
KPN toren verhogen naar 275 meter incl. Restaurant etc op grote hoogte, dan kan dit project zonder moeite naar 40 etages ;)
  • Like
Valt veel meer te verdienen onder het mom van biodiversiteit als er een salamandertje rondloopt om op grote schaal bossen te kappen, zowel nationaal als internationaal gebeurd door o.a. Nederland met een dikke vette subsidie van ruim 11 miljard euro, om de goeddeels op hout gestookte biomaffiacentrales te laten fikken. "Doe maar duurzaam" De schoorsteen moet blijven roken voor het selecte groepje die zich de zakken vol lacht en zegt: Uit die bbq, terrorist!
Hahaha zeker ook planet of the humans gekeken
See less See more
KPN toren verhogen naar 275 meter incl. Restaurant etc op grote hoogte, dan kan dit project zonder moeite naar 40 etages ;)
De toren is al een flinke tijd van Cellnex:
Mooie plek voor een siemens, kunnen ze op hun plek ook aan de gang. Die zitten mij toch in een jaren 70 pauperpandje.
  • Like
Mooie plek ook dit voor 1e ontwerp Adagio mtr of 130 hoog!
  • Like
Uiteindelijk komt er een dik plomp ding lager dan de torentjes ernaast....
Uiteindelijk komt er een dik plomp ding lager dan de torentjes ernaast....
Denk het ook ja
Zolang Provast hier nog steeds achter zit maak ik me daar niet zo zorgen over.
Maar het lijkt me duidelijk dat de Oakwood Timber Tower er nooit gaat komen.
De aanbesteding word uitgeschreven door rijksvastgoed, die ook de grond bezit. Provast heeft er (op dit moment) niets mee te maken.
  • Like
Volgens bouwberichten.nl wordt dit het ontwerp van de 70 meter hoge kantoortoren;

853485
See less See more
  • Like
Leuk ontwerp!! Wanneer zou dit in aanbouw moeten gaan?
  • Like
Leuk ontwerp!! Wanneer zou dit in aanbouw moeten gaan?
Er staat verwachte start bouw 2022
  • Like
141 - 160 of 250 Posts