SkyscraperCity banner
1 - 20 of 137 Posts

·
Registered
851 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Het zal wel nooit iets worden maar ik heb dit project hier nergens kunnen vinden...

Van: http://www.skylinecity.info

Architect: DAVL Studio Den Haag (http://www.davlstudio.com)
Hoogte: 210m
Verdiepingen: 54
Fase: Studie
Functie: Woningen en Kantoor
Start bouw: ?

Bijzonderheden / omschrijving:
Dit gebouw heeft 13025 m² aan kantoorruimte, 5180 m² aan conferentieruimte, 3000 m² aan commerciëleruimte, 200 appartementen en plaats voor 600 auto's. Verder heeft het gebouw 10 liften.

·
Registered
505 Posts
De ontwikkelingen van Petroleumhaven liggen volgens mij nog in de koelkast. Aangezien de kantorenmarkt was ingestort was er een bouwstop voor nieuwe kantoren en locaties als Petroleumhaven (Laakhaven-West). Hoogbouw zou op deze plaats niet misstaan.

De hoogste toren van Nederland in Den Haag. Het is een droom, maar het zou best wel eens werkelijkheid kunnen worden als ze hier echt meer verder gaan en deze studie in ontwikkeling brengen en dan uiteindelijk gaan bouwen. Het is goed bereikbaar per trein, dus kantoren bij Station Moerwijk lijken me wel een realistisch plan.

·
Registered
851 Posts
Discussion Starter · #4 ·
Ik ben het ermee eens dat dit een geweldige plek is voor hoogbouw, ik vind het ontwerp ook wel wat hebben... Afwachten dan maar! :cheers:

·
Registered
505 Posts
Laakhaven West en Petroleumhaven aangepakt
De herontwikkeling van het Laakhaven-gebied in Den Haag gaat een nieuwe fase in: Laakhaven West en het gebied rond de Petroleumhaven worden aangepakt.

Dat meldt PropertyNL. De afgelopen jaren hebben de deelgebieden Laakhaven Centrum en Laakhaven Hollands Spoor een grondige metamorfose ondergaan.

Overeenkomst
Voor de bouwplannen in Laakhaven West heeft de gemeente Den Haag een samenwerkingsovereenkomst gesloten met een consortium dat bestaat uit Johan Matser Projectontwikkeling, Haag Wonen Kristal en Ballast Nedam Ontwikkelingsmaatschappij.

Overeenkomst
Het consortium en de gemeente staan de komende jaren garant voor de bouw van 600 tot 1000 woningen en circa 15.000 vierkante meter bedrijfsruimte in Laakhaven West. KCAP uit Rotterdam maakt in de komende maanden een stedenbouwkundig ontwerp, waarna in 2007 met de bouw van het nieuwe Laakhaven West wordt begonnen.

·
Registered
851 Posts
Discussion Starter · #7 ·
't Zegt niets over deze toren maar toch vind ik het erg veelbelovend klinken! :cheers:

·
Registered
9,056 Posts
Als er slechts 600 woningen komen en er al 200 in 1 gebouw ...dan lijkt me de kans vrij klein dat dit er komt,er zal vast 1 of andere bakstenen 70m ding komen.

·
HHF user
2,389 Posts
^^ wacht ff Marco. Ik lees hierboven bij Gambini: "Dit gebouw (edit: da's dus die gave toren) heeft 13025 m² aan kantoorruimte, 5180 m² aan conferentieruimte, 3000 m² aan commerciëleruimte, 200 appartementen en plaats voor 600 auto's. Verder heeft het gebouw 10 liften." Vervolgens Viren met recente berichten: "Het consortium en de gemeente staan de komende jaren garant voor de bouw van 600 tot 1000 woningen en circa 15.000 vierkante meter bedrijfsruimte in Laakhaven West."

Ik geef het een kans dat er in het stedenbouwkundig ontwerp toch sprake gaat zijn van een stuk stevige hoogbouw. Tuurlijk zal het wel niet uitdraaien op 210 meter, maar met 120m ben ik ook al tevreden :D. Zou ook wel in de buurt passen als Rietveld daar vlakbij vanaf maart 2007 ook zijn studententorens kan gaan (laten) bouwen!

·
Registered
9,056 Posts
^^Hoe groot acht je de kans dat 1 derde van alle woningen daar in 1 gebouw gepropt worden?dan krijg je een beetje het wonen aan de Binckhorstlaan gevoel,je kent die 2 of 3 woonblokjes wel neem ik aan ?

·
Registered
851 Posts
Discussion Starter · #11 ·
Ze moeten het gewoon mooi, interessant en kwalitatief hoogstaand maken. Da's het enige wat ik vraag! ;)

·
HHF user
2,389 Posts
^^ als ik naar dat overzichtsplaatje kijk van het stedebouwkundig plan van DAVL, zie ik naast de plek waar de krabber verschijnt ook 4 gebouwtjes (jawel, daar zijn ze, de woonblokjes...) met de omschrijving 'wonen' erbij. Dat zou dus kunnen betekenen dat er per appartement in de hoogvlieger van 210 meter van DAVL voldoende ruimte per appartement ontstaat.

Hopelijk gaat het plan dat blijkbaar nu door KCAP gemaakt gaat worden ook uit van -in elk geval- een toren van formaat... Ze hebben heel wat aansprekende projecten ontworpen, maar de enige ervaring met een écht hoog gebouw zit 'm alleen in de Red Apple in Rotjeknor (zeer fraai ontwerp trouwens). Als ze zoiets kunnen herhalen of overtreffen in de Laak...

·
Gay love is love too
13,441 Posts
Begane grond had wat hoger gemogen en de 1e etage wat lager (want parkeerdek), maar verder is het niet onaardig.

·
Livin' 28-high
1,941 Posts
Oei, beetje zuur. Nadat de vorige update ging over 54 verdiepingen, opende ik vol verwachting deze thread en ik zie die render... 48 verdiepingen minder :(

Hopen dat de hoogbouw-gebouwen in dit gebied nog wel goed opgepakt gaan worden. Aan de vraag naar woonruimte ligt het niet, in ieder geval.

1 - 20 of 137 Posts