SkyscraperCity banner

81 - 100 of 125 Posts

·
Registered
2,837 Posts
Uit de programmabegroting

Laakhaven Petroleumhaven
De vervanging van de kademuren is afgerond en de Petroleumhaven is bouwrijp. Met deze mijlpalen kan de
daadwerkelijke uitvoering van de bouwactiviteiten starten. Aan de kant van de Waldorpstraat zijn bijna alle
kavels (KO) uitgegeven. De ontwikkeling van de Hoge Vrijheid (woontoren) is in voorbereiding. Aan de kant
van de Neherkade zijn de eerste kavels (KO / woon-werk-woningen) gereserveerd en is de planvorming
gestart voor een woontoren. Voor de openbare ruimte van de gehele Petroleumhaven bestaat een
schetsontwerp dat de komende tijd verder uitgewerkt zal worden. Zie voor verdere toelichting ook de bijlage
Grip op grote projecten.

·
Livin' 28-high
1,908 Posts
Het is momenteel een grappig gezicht: het geraamte van 1 zelfbouwwoning staat al, 3 verdiepingen hoog. De rest is nog kaal. Ook staat er inmiddels een groot bouwbord van De Hoge Vrijheid. Er zit wat beweging in. Straks woont er 1 gezin/huishouden alvast, temidden van het bouwgeweld om hun heen :)

·
Registered
809 Posts
Ziet er wel grappig uit en ben benieuwd hoelang deze nog desolaat alleen in de omgeving zal staan.

Kwa veiligheid moet je wel maar even de andere kant op kijken.
Kalkzandsteen lijmen zonder steigers op de kopgevels betekend van binnenuit van je afbouwen waarbij een steiger of andere voorziening aan de andere kant verplicht is.
Lijmkraan en kalkzandsteenblokken geopperd zonder randbeveiliging.

Om het nog maar niet te hebben over de constructieve veiligheid want 4 hoog bouwen met zulke dunnen wandjes zonder natte knopen .... stabiliteit?
Wil niet de betweter uit gaan hangen maar dit is ronduit gevaarlijk.

·
Moderator
45,974 Posts
Direct ernaast is er al een fundering, mogelijk krijgt die dus snel een buurman.

·
Livin' 28-high
1,908 Posts
Toch vind ik dit wel mooie initiatieven uit die tijd. Het zorgt voor een ongekende diversiteit (verwacht ik, in ieder geval) en een geheel eigen karaktertje van dit wijkje.

·
Registered
809 Posts
Ziet er toch niet zo heel verkeerd uit moet ik zeggen.
Dat je dadelijk nog 2 a 3 jaar in de bouwwerkzaamheden zit van de hele straat moet je maar wel op de koop toenemen.

·
Registered
2,837 Posts
Nu staat de buurman weer met een mobiele kraan, qua bouwlogistiek is dit echt een ramp volgens mij. Wat als er straks 15 huizen tegelijk in aanbouw gaan en iedereen huurt zijn eigen mobiele kraan? Totaal niet efficiënt ook. Maar goed, er wordt tenminste gebouwd.
139547

·
Registered Abuser
5,431 Posts
Dat is een beetje het manco van zelfbouw. Een kennis van mij gaat binnenkort verhuizen naar een zelfbouwwoning. De boel is nog niet klaar maar eindelijk goed genoeg om er te gaan wonen. Eindelijk zeg ik want de buren wonen er al een jaar of 2 en die wonen al die tijd op een veredelde bouwplaats met alle ongemakken die dat meebrengt.

·
Registered
2,837 Posts
Ook kavel 12 is van dezelfde architect:

En nog even vogelvlucht plaatje uit het Hoge Vrijheid topic. Hier ook wat definitiever ontwerp voor de Vestia toren (zal wel door een andere corporatie moeten worden gebouwd).
178724

·
Registered
809 Posts
Randbeveiliging / aanlijnen??
Man man wat zie ik hier toch allemaal qua veiligheid en ontbrekende constructieve veiligheid en dat anno 2020.
Wanneer gaat de arbeidsinspectie ook eens kijken bij kleine (cowboy) bedrijven in de bouw? Of laten we het anders benoemen waar blijft het verantwoordelijkheidsgevoel van dit soort mensen?
En dan gek vinden dat de bouw nog steeds de meest risicovolle branche is.

81 - 100 of 125 Posts