SkyscraperCity banner

121 - 125 of 125 Posts

·
Registered
809 Posts
Blijft een vreemd gezicht die 4-laagse casco's met 1 en nu 2 beuken overeind te zien staan.
Geeft me een eng gevoel zeker met windbelasting maar misschien zijn de wanden al dikker uitgevoerd dan normaal?
Die eerste woning zal al richting oplevering gaan maar hoe zit dat met de NUTS gaan die telkens voor 1 woning op komen draven?

·
Registered
809 Posts
Ja dat zat ik ook net te denken.
Lekker iedere ochtend om 6u 's ochtends dat bouwverkeer voor je deur langs en stationair draaiende diesel vrachtwagens voor je deur om het nog maar niet te hebben over al die afbouwbusjes die jou parkeerplek in beslag nemen. Logistiek gezien ook niet helemaal logisch om aan het begin van "de bouwplaats" te beginnen maar dat alles heeft natuurlijk met particulier opdrachtgeverschap te maken. Wel leuk om zo van een grote afstand te volgen maar persoonlijk zou ik dan liever op bijvoorbeeld de Binck Plaats willen wonen.

·
Livin' 28-high
1,908 Posts
Tja, het is waar ze voor getekend hebben he. Tussen moment van tekenen en moment van start bouw mocht niet meer dan 3 jaar (!) zitten. En dan is het nog zelfbouw, waar volgens mij geen regels zijn over hoe lang de bouw maximaal mag duren.

Er is overigens al 1 woning bewoond. Ik denk dat die mensen een prima investering gedaan hebben en ondanks 3 jaar bouwgeweld zich aardig in de handen zullen wrijven zo nu & dan. De kosten voor de grond was echt een lachtertje voor Haagse begrippen (in Vroondaal kon je dat gerust x6 of x7 nemen - minstens) en er was veel flexibiliteit. Onder €350k had je een flink huis van 4 etages staan, naar eigen ontwerp - waar kun je dat nog vinden? Ik heb er met mijn vrouw nog naar gekeken, maar helaas was alle kavels waren helaas al verkocht.

121 - 125 of 125 Posts