SkyscraperCity banner

2221 - 2240 of 2281 Posts

·
Registered
2,837 Posts
De ANWB verhuist naar een nieuwbouwkantoor van 25.000 m2 in het Beatrixkwartier in Den Haag.
^

·
Livin' 28-high
1,908 Posts
Laat ze maar los gaan met dat park op het viaduct. Nu al roepen dat het niet realiseerbaar is helpt iig niet. Ben benieuwd wat ze daar daadwerkelijk in willen investeren. Waar een wil is, is geld. En waar geld is, is een weg. Het zou wel een unieke kans zijn om iets unieks met dat viaduct te doen.

·
Unregistered User
4,231 Posts
Waar geld is is het zinvol om te willen. :)

·
Registered
Resident Residence
942 Posts
Bouwinvest en Heembouw realiseren optopping Centre Court in Den Haag. Bron: Heembouw.nl

In opdracht van gebouweigenaar Bouwinvest start Heembouw eind september met de realisatie van een optopping op het kantoorgebouw Centre Court in Den Haag. De rechtervleugel en het middelste deel van dit iconische kantoorgebouw in het Haagse Beatrixkwartier worden uitgebreid met twee extra verdiepingen van in totaal ca. 1.800 m2.
634418

634419

634421

Zijn al begonnen
634429

·
Registered
Resident Residence
942 Posts
Deze is al vanaf 2019 aan de gang en een vervolg op de transformatie van de Thorbecke kantoortoren naar wooncomplex Bellavista. Aantal weken terug waren ze aan de kant van de Groen van Prinsterenlaan 'de hier op het forum alom bejubelde grindbetontegels' aan het vervangen van het parkeerdek. Aan de achterzijde is een verdere uitbreiding in volle gang en is de AH, na vergroting, een XL geworden. Medio 2021 moet alles voltooid zijn.

Bronnen: Urban Interest Blanksma bouw Op beide sites staan voor de geïnteresseerden interessante projecten.

Renovatie & Uitbreiding Winkelcentrum De Savornin Lohmanplein Den Haag
637440

637541

637542

·
Registered
1,952 Posts
Hoop dat ze het grondig gaan aanpakken, want voelt echt verouderd en niet heel gezellig aan (behalve als je een bejaarde bent die graag met zijn matties in het Mondriaan café hangt). De nieuwe AH XL is al een goede stap, is wel luxe en veelzijdig geworden.

·
Registered
1,952 Posts
Klopt, mijn goede reputatie hangt af van de herbouw. Bellevue gaat overigens omgedoopt worden in SAV TOWER. Een naam die meer past bij mijn ambities om Den Haag en Nederland weer groot te maken.

·
Registered
8,338 Posts
Ik ben blij dat ze gewoon hier komen, soms trek ik pulken uit mijn neus waar deze gasten waarschijnlijk een jaar mee zoet zijn. Hoe kan ik ze bereiken?

·
Unregistered User
4,231 Posts
Was dit al bekend:

Mecanoo designs masterplan for The Hague Central Library

Status: Ongoing
Address: Spui 68, The Hague, the Netherlands
689566

25.09.2020 - PROJECT UPDATES
Through the complete modernisation of the interior and layout of the building, Mecanoo will transform the Central Library on the Spui designed by Richard Meier 25 years ago. Notable interventions will be the renovation of the entrance to the library and the café, making for a more inviting design. A new debating centre also features as part of the programme. Provisionally named “SPUI68”, it will be located on the fifth and sixth floors of the building, also utilising the existing but unused roof terrace.

Francine speaks with great pride that Mecanoo were asked to deliver this project. “I know Richard Meier and admire his architecture. As a young architect, I advised him and alderman Adri Duivesteijn to maintain the design of the Atrium for the town hall. This was under pressure due to financial problems. And now look! The Atrium is the most beautiful covered public space in The Hague.”

However beautiful Meier’s town hall and library combination may be, Francine notes a problem. “The library is not highlighted enough. The somewhat hidden entrance and the lighting make it look too much of an office. I want to do something about that, without affecting Meier's building, by the way. I want to draw more people into the building. In my plan, each floor is given a specific program. For example, the fourth becomes the domain of music. In addition to its own music collection, the library of the Royal Conservatoire is housed here. There will also be more study places, some more sheltered, others more open”.

With 2.5million EUR earmarked for the renovation, the project will be spread over several years, done on a floor by floor basis. Next year, the music department will be the first area to be tackled, due to the arrival of the conservatory library. After 2022, a new Council will make a decision on progress and resources.
689571

689575

• Like
Reactions: william070
2221 - 2240 of 2281 Posts