SkyscraperCity banner

2241 - 2260 of 2281 Posts

·
Registered
97 Posts
Was dit al bekend:

Mecanoo designs masterplan for The Hague Central Library

Status: Ongoing
Address: Spui 68, The Hague, the Netherlands
View attachment 689566
25.09.2020 - PROJECT UPDATES
Through the complete modernisation of the interior and layout of the building, Mecanoo will transform the Central Library on the Spui designed by Richard Meier 25 years ago. Notable interventions will be the renovation of the entrance to the library and the café, making for a more inviting design. A new debating centre also features as part of the programme. Provisionally named “SPUI68”, it will be located on the fifth and sixth floors of the building, also utilising the existing but unused roof terrace.

Francine speaks with great pride that Mecanoo were asked to deliver this project. “I know Richard Meier and admire his architecture. As a young architect, I advised him and alderman Adri Duivesteijn to maintain the design of the Atrium for the town hall. This was under pressure due to financial problems. And now look! The Atrium is the most beautiful covered public space in The Hague.”

However beautiful Meier’s town hall and library combination may be, Francine notes a problem. “The library is not highlighted enough. The somewhat hidden entrance and the lighting make it look too much of an office. I want to do something about that, without affecting Meier's building, by the way. I want to draw more people into the building. In my plan, each floor is given a specific program. For example, the fourth becomes the domain of music. In addition to its own music collection, the library of the Royal Conservatoire is housed here. There will also be more study places, some more sheltered, others more open”.

With 2.5million EUR earmarked for the renovation, the project will be spread over several years, done on a floor by floor basis. Next year, the music department will be the first area to be tackled, due to the arrival of the conservatory library. After 2022, a new Council will make a decision on progress and resources.
View attachment 689571

View attachment 689575
FANTASTISCH PLAN!
Hoop dat het ook echt doorgaat, wordt hoog tijd.
Bibliotheek oogt nu echt verouderd.

·
Registered
8,323 Posts
Weinig nieuws weer her en der draden die al maanden niks doen, AnnA laanvannoi al 3 maanden dood.
Voor De Laak zouden ze nu toch wel iemand moeten hebben gevonden met centen die de rest van de woningen wil kopen? /0

:(

·
Registered
2,069 Posts
AnnA was sowieso voor de lange termijn omdat het huidige gebouw nog in gebruik is en pas over een paar jaar gesloopt kan worden.

·
Registered
107 Posts
AnnA was sowieso voor de lange termijn omdat het huidige gebouw nog in gebruik is en pas over een paar jaar gesloopt kan worden.
Rond Centraal en Laan van Noi gaat wel vanzelf goed komen denk ik. Dat zijn toch wel populaire buurten al.

Vooral de Binckhorst en Laak hebben echt een zetje in de rug nodig van rijk/gemeente. Daar geldt veel meer mi, het wordt alles of niks. Zoals ooit de Kop van Zuid de grond is uitgestampt, gewoon knallen, je moet helpen om over een soort van kritische grens te komen qua aantallen en leefbaarheid en dan vervolgens regelt het zich vanzelf wel.
(vooral voor Binckhorst is Kop van Zuid wel een mooi vergelijk mi)

·
Registered
129 Posts
Rond Centraal en Laan van Noi gaat wel vanzelf goed komen denk ik. Dat zijn toch wel populaire buurten al.

Vooral de Binckhorst en Laak hebben echt een zetje in de rug nodig van rijk/gemeente. Daar geldt veel meer mi, het wordt alles of niks. Zoals ooit de Kop van Zuid de grond is uitgestampt, gewoon knallen, je moet helpen om over een soort van kritische grens te komen qua aantallen en leefbaarheid en dan vervolgens regelt het zich vanzelf wel.
De gemeente R'dam ging kantoorruimte huren om De Rotterdam mogelijk te maken op Kop van Zuid. Wat doet de gemeente Den Haag? Die koopt een bestaand pand aan de Fruitweg (oud Van Rijmenam pand). Ze hadden die kantoormeters beter kunnen gebruiken om moeilijke ontwikkelingen vlot te trekken.

·
Registered
1,943 Posts

Zoals we weten, krijgt Laak een flinke financiële zet in de rug van het Rijk

Kabinet trekt 290 miljoen euro uit voor extra nieuwbouwhuizen | Geld voor woningbouw | AD.nl

De Binckhorst gaat ook wel slagen, daar zou het fijn zijn als het aangekondigde OV er spoedig komt, want dat zal de aantrekkelijkheid sterk doen toenemen. En de buitenruimte, het is daar nu nog voor pioniers die het leuk vinden om te wonen in het midden van een groot industrieel/bedrijventerrein dat op de schop gaat en dat deels braak ligt.

·
Unregistered User
4,231 Posts
Het ontwerp wordt op dit moment uitgewerkt. Dat is best een klus met de hoeveelheid gebouwen en functies in het plan.

·
Moderator
45,947 Posts
Discussion Starter #2,252
Over de Fruitweg gesproken, ik herinnerde me dit project dat aan de andere kant tussen de weg aan de Fruithaven die ik in 2018 hier had geplaatst.

Deze zou toen al snel in aanbouw gaan, wat niet gebeurt is. De website werkt ook niet meer en er is verder niks te vinden, ook niet van de project ontwikkelaar.

Dit lijkt project zal dus wel dood zijn (waar niet heel erg om getreurd zal worden), maar zou er nog een andere partij hier nog iets aan het plannen zijn. Ik heb nooit meer voor deze locatie iets langs zien komen.

Voor het Fruithaven project kom ik dit tegen op het internet.

http://aestus-vastgoed.nl/onze-projecten/#10

Fruithaven in Den Haag

Dit gaat dus nu nog verder worden uitgewerkt door de gemeente en de projectontwikkelaar.

·
Registered
2,837 Posts
Over de Fruitweg gesproken, ik herinnerde me dit project dat aan de andere kant tussen de weg aan de Fruithaven die ik in 2018 hier had geplaatst.

Deze zou toen al snel in aanbouw gaan, wat niet gebeurt is. De website werkt ook niet meer en er is verder niks te vinden, ook niet van de project ontwikkelaar.

Dit lijkt project zal dus wel dood zijn (waar niet heel erg om getreurd zal worden), maar zou er nog een andere partij hier nog iets aan het plannen zijn. Ik heb nooit meer voor deze locatie iets langs zien komen.
Ik kwam recent dit plan tegen:

Heb gemaild, maar het plan ligt momenteel in de ijskast.

·
Moderator
45,947 Posts
Discussion Starter #2,255
HHF Award 2020

Stem nu op jouw favoriete toren die dit jaar is opgeleverd in Nederland.

·
the double dude!
1,944 Posts
Buitenzijde weinig spectaculairs veranderd..
Van zwartwit naar kleurefoto.....dat alles ?
Van mij mag die hele fruitweg weerskanten wel wat mee gebeuren, ook dat 'farmer's gebouw, mag van mij helemaal weg.
Bouw er mooie appartementen blokken, creeer 1heid. Is nu een onsamenhangende klerezooi.......doorn in oog....

·
the double dude!
1,944 Posts
Ben trouwens benieuwd wat de gemeente met het rodekruisziekenhuis aan de sportlaan voor ogen heeft.......
Wat mij betreft plat die handel , bouw er stijlvolle appartementen blokken en groen voor terug, wel netjes en in samenhang met de buurt maar geen segbroeklaan achtige blokken...dat niet.
En plaats de huidigr entreekap met beelden in de nieuwbouw terug , functioneel of als sculptuur.
Iig niet weggooien.

2241 - 2260 of 2281 Posts