SkyscraperCity banner

381 - 400 of 414 Posts

·
Registered
540 Posts
Het gebouw leent zich wel goed voor begroeiing, met iedere balkonrand als plek voor hangende planten en struiken. Dan heb je heel makkelijk een soort hangende tuinen ding zoals je ook bij de Barbican in Londen hebt.
793469

Weet iemand trouwens waarom zoveel van die gebouwen uit de jaren 70 van die galerij relingen hebben? Ik zie dit ook bij het Medisch Centrum Leiden, NS gebouw bij Utrecht Centraal uit diezelfde periode? Was dat voor het massale rookgedrag, of zijn ze uberhaupt niet te betreden?

·
Unregistered User
4,231 Posts
Gaat er eigenlijk nog iets met de zijde aan de Bezuidenhoutseweg gebeuren? Dat is nu nogal een dode plek.. O wordt dat straks de 'achteringang'?
Daar komt een Albert Heijn in. ;)

·
Registered
425 Posts
Vertrek parlement bij renovatie Binnenhof niet nodig, blijkt uit onderzoek
Kamerleden, hun medewerkers en ambtenaren hoeven niet weg bij de renovatie van de Tweede Kamer. Een onafhankelijk onderzoek concludeert dat een gebouw voor gebouw-opknapbeurt, een gefaseerde renovatie, meer dan 90 miljoen euro goedkoper is en niet veel langer duurt.

·
Registered
Forum Hadriani
6,058 Posts
Vandaag en heel treurig beeld. Zelfs aan deze kant snap ik het schoonmaken van de gevel niet zo. Genoeg delen zijn gewoon niet goed schoon, maar aan de andere (Utrechtsebaan) kant van het gebouw lijkt wel iemand totaal willekeurig met de hogedrukspuit in de weer te zijn geweest.
Wie wil nu in dit gebouw zitten behalve de Marklin spoorbouwclub dan...?

·
HHF user
2,138 Posts
Vertrek parlement bij renovatie Binnenhof niet nodig, blijkt uit onderzoek
Kamerleden, hun medewerkers en ambtenaren hoeven niet weg bij de renovatie van de Tweede Kamer. Een onafhankelijk onderzoek concludeert dat een gebouw voor gebouw-opknapbeurt, een gefaseerde renovatie, meer dan 90 miljoen euro goedkoper is en niet veel langer duurt.

Kortom: Duur renovatie korter + € 90 mln goedkoper, plus de besparing die het had opgeleverd als de verbouwing van vml. BuZa niet van start was gegaan, incl. die nieuwe "golden shower" entree... Lekker op tijd weer, dat rapport.

@ Barricade, inderdaad, dit zet toch weer aan het denken... ik denk dat NL binnenkort uit de top 10 van dit lijstje gaat vallen: Netherlands ;)

·
Registered
Forum Hadriani
6,058 Posts
Kortom: Duur renovatie korter + € 90 mln goedkoper, plus de besparing die het het opgeleverd als de verbouwing van vml. BuZa niet van start was gegaan, incl. die nieuwe "golden shower" entree... Lekker op tijd weer, dat rapport.

@ Barricade, inderdaad, dit zet toch weer aan het denken... ik denk dat NL binnenkort uit de top 10 van dit lijstje gaat vallen: Netherlands ;)
Wat een soap he

·
Registered
12 Posts
Gooi die apenrots maar gelijk plat en zet er een 300+ landmark neer. Met luxe appartementen om die dure afschrijving weer weg te poetsen..

·
Registered
29 Posts
Kortom: Duur renovatie korter + € 90 mln goedkoper, plus de besparing die het had opgeleverd als de verbouwing van vml. BuZa niet van start was gegaan, incl. die nieuwe "golden shower" entree... Lekker op tijd weer, dat rapport.

Het onderzoek toont volgens mij aan in hoeverre je de uitkomst van een onderzoek kunt laten zijn wat je wilt zolang je zorgt voor een vraagstelling in jouw straatje. Met enig boerenverstand, het kan niet zo zijn dat het goedkoper en sneller is om het Binnenhof te verbouwen met de parlementsleden nog steeds aanwezig en een gecompartimenteerde verbouwing. Denk alleen al aan eisen met betrekking tot brandveiligheid wn staatsveiligheid die je in stand dient te houden gedurende de renovatieperiode. En dan hebben we het nog niets eens gehad over parlementsleden die gedurende het verbouwingsfeest ongetwijfeld zullen klagen over de geluidsoverlast als ze op het Binnenhof blijven zitten.

Persoonlijk was ik blij dat er werd doorgepakt door voor tijdelijke uithuizing te kiezen, zodat het Binnenhof grondig onder handen genomen kan worden, dat dit besluit op het laatste moment weer in twijfel wordt getrokken (met daarbij horende (onderzoeks-)kosten) is wat mij betreft een zwaktebod.

·
Registered
340 Posts
Volgens was dat onderzoek inderdaad niet volledig, alleen de tweede kamer. Niet AZ, rvs en volgens mij ook niet de eerste kamer.
Verbouwen terwijl je er nog bent kan toch niet sneller en goedkoper zijn. Alle tijdelijke voorzieningen etc. Bovendien zijn de kosten bij buza al gemaakt.
De prijzen hangen al in het bedrijfsrestaurant!

·
Registered Abuser
5,410 Posts
Heel verstandig. Toen ik die gekken gisteren zag vroeg ik mij meteen af hoe lang het zou duren voor viruswappies hier hetzelfde gaan doen.

381 - 400 of 414 Posts