SkyscraperCity banner

21 - 40 of 223 Posts

·
Registered
984 Posts
Die zoom valt nog mee, ik kom niet verder dan 6,5x ;)

Ter hoogte van de Zonweg kun je dwars over het bouwterrein rijden, dus dan kom je erg dichtbij de werkzaamheden. Dit is de plek waar de tunnel straks boven komt, dus ik weet niet voor hoe lang dit nog mogelijk is,

·
Registered
2,750 Posts
Inrichten van de werkterreinen in de Vlietzone en Binckhorst, aanbrengen van buispalen, damwanden, diepwanden, trekpalen, ontgraven van bouwkuipen, voorbelasten van de grond en ga zo maar door! Wat is er in de eerste 4 maanden van de bouw van de Rotterdamsebaan ontzettend veel werk verzet met diverse disciplines. Benieuwd hoe al deze werkzaamheden elkaar in een rap tempo opvolgen? Bekijk dan de timelapse video van de periode oktober 2016 tot en met januari 2017.

Linkje, YouTube embed werkt niet echt geloof ik..

·
Unregistered User
4,141 Posts
Discussion Starter #25
Misschien een beetje off-topic voor een bouwforum, maar er komen leuke dingen uit de grond
van de Rotterdamsebaan.

Het gehele project wordt begeleid door de Dienst Archeologie van de gemeente Den Haag.

Kopje Christuskind, uit de middeleeuwen.

In een gracht rondom een adellijk huis werd een zeldzame
veldfles uit de 14de eeuw gevonden.

Reconstructie aangetroffen inheems Romeinse nederzetting.

Vlak buiten de inheems romeinse nederzetting is een zeer zeldzame zilveren vingerring gevonden.
Aan de buitenzijde draagt de ring een inscriptie: AMO TE VITA. Deze klassiek Latijnse tekst kan
worden vertaald als 'ik hou van je, mijn lief'.

Bron foto's: Dienst Archeologie van de gemeente Den Haag

·
Unregistered User
4,141 Posts
Discussion Starter #26
13 maart 2017,

Onder de A4 liggen 2 nieuwe persleidingen van elk 430 meter lang om het gemaal Ypenburg te verbinden
met de Kansjesmolensloot. De persleidingen zijn aangelegd met een computer gestuurde boring. In deze
video vertellen projectleider van de Combinatie Rotterdamsebaan René de Ridder en Bert Zijlstra van het
Hoogheemraadschap over hoe, waar en waarom de persleiding onder de A4 zijn door getrokken.

• Like
Reactions: emmer and EPA001

·
Registered Abuser
5,287 Posts
Ja, het is leuk dat ze de kruising met de Slachthuisstraat ondertunneld hebben ter voorbereiding op de toenemende drukte maar het verkeer gaat natuurlijk al vastlopen op de de veel drukkere kruising met de Rijswijkseweg...

Daar staat het nu al elke spits helemaal vast vanwege de renovatie van de tramlijnen bij HS. Momenteel moeten 5 tramlijnen i.p.v. 1 zich over de kruising persen dus de bewoners kunnen al een beetje wennen aan hoe het ongeveer straks zal zijn.

·
the double dude!
1,867 Posts
wordt een mooie tunnel , maar die naam .....pffffff
kan die nou echt niet anders , lijkt wel een drievliet attractienaam .....tsjonge zeg ...

kzou zeggen tekvliettunnel of gewoon binkhorst tunnel ...

wat dacht je van noordtunnel ...hou t simpel

21 - 40 of 223 Posts