SkyscraperCity banner

41 - 60 of 223 Posts

·
Moderator
45,685 Posts

·
Registered
2,015 Posts
^^

Uit het AD van gisteren:

De naam Victory Boogie Woogie-tunnel is wel aan wat kritiek onderhevig. Sjaak Bral, columnist van deze krant, vond die naam te lang en stelt de 'Mondriaantunnel' voor als alternatief. Revis ziet daar niets in. ,,Veel te simpel en te algemeen. De Victory Boogie Woogie is toch de Nachtwacht van Den Haag. Het is helemaal niet erg als er straks een filelezer op de radio over de naam struikelt. Dan onthoudt iedereen het beter.''

https://www.ad.nl/den-haag/mooi-als-filelezer-struikelt-over-victory-boogie-woogie-tunnel~af515049/

·
Registered
90 Posts
Mijn probleem is niet de lengte van de naam, maar de oubolligheid ervan. Ik begrijp dat Bral het over de Mondriaantunnel had ? Lijkt me een prima alternatief.

·
Registered
8,194 Posts
Waarom zouden ze die tunnel überhaupt vernoemen naar een of andere "schilder" uit Amersfoort.
Dan nog liever de bas muis tunnel of de sjaakbralbuis.

·
Registered
250 Posts
Duidelijk dat Revis geen kunstkenner is. De Victory boogie woogie vergelijken met de Nachtwacht is totaal absurd. Vernoem dan die tunnel naar een van de schitterende Haagse schuttersstukken geschilderd door Van Ravesteyn of naar Hagenaar Jan van Goyen die in de 17e eeuw ongeveer vanaf de plek waar de tunnel naar boven komt zijn beroemde "Gezicht op 's-Gravenhage" schilderde. Dat gedweep met Mondriaan in Den Haag van wie veel schilderijen per door een bevriende verzamelaar aan het gemeentemuseum nagelaten zijn, begrijp ik niet zo. Den Haag heeft geweldige kunstenaars voortgebracht en gehuisvest waar nauwelijks aandacht asn wordt besteed. Misschien moet Revis eens een bezoek aan het Haags historisch museum brengen.

·
Moderator
45,685 Posts
Iedereen die tijd heeft, kom naar de open dag, het is echt mooi om eens een tunnelboormachine van dichtbij te zien.

·
Hoogvlieger
1,734 Posts
... en kom op de fiets. Het is knetterdruk. Heel Den Haag lijkt wel uitgelopen.

·
Moderator
45,685 Posts
Ik was er net iets te vroeg, maar waarschijnlijk waren ze vanwege de drukte vroeg gestart met de open dag. Dat was eigenlijk wel prettig, het was nog niet te druk om makkelijk foto's te maken. Toen ik weer vertrok kwam er een grote stroom mensen richting de bouwplaats.

IMG_4471 by Momo1435, on Flickr

Catharina Amalia

de foto is recht genomen door mijn digitale waterpas.

IMG_4491 by Momo1435, on Flickr

De kop van de TBM

IMG_4513 by Momo1435, on Flickr

Eerst wordt de oosttunnel geboort, daarna wordt de TBM teruggeduwd naar het begin. De boorkop komt bovengronds weer terug.

IMG_4508 by Momo1435, on Flickr

IMG_4525 by Momo1435, on Flickr

IMG_4533 by Momo1435, on Flickr

IMG_4552 by Momo1435, on Flickr

IMG_4557 by Momo1435, on Flickr

IMG_4576 by Momo1435, on Flickr

tunnel delen transport machine

IMG_4590 by Momo1435, on Flickr

IMG_4593 by Momo1435, on Flickr

er liggen er al aardig wat klaar

IMG_4595 by Momo1435, on Flickr

IMG_4587 by Momo1435, on Flickr