SkyscraperCity banner

2481 - 2500 of 2502 Posts

·
the double dude!
1,947 Posts
Het haven en noordelijk havenhoofd deel is mooi en wordt mooier.
De boulevard wordt naarmate je meer richting de pier loopt leljker en minder gezellig.
Wat ik goed en mooi vind is het nieuwe hommerson deel , top gedaan , matcht mooi met de oranje flats erboven.
Maar dan de zwolsestraat en het geversdeynootplein, mijn God wat een verschrikking .
Die toren met die gouden bel en z'n zusje , van afstand fancy, van dichtbij om te kotsen, gewoon een bunkerplint en met lijktwel stelcon platen naar boven toe opgebouwd, echt afschuwelijk.
Maargoed nu naar de toekomst toe, de palace promenade en de gebouwen erboven moet je Grof schillen en een fris en fancy nieuw uiterlijk geven, zou een boel schelen.
Of beter nog ertussen uit slopen en fraaie nieuwbouw terug plaatsen.
Mag ook best hoog vind ik , zeker langs en rond het Deynootplein.

·
Registered
1,952 Posts
Scheveningen bad is naast de binnenstad het belangrijkste uithangbord en visitekaartje van Den Haag (Ja, ik weet dat de Scheveningers Scheveningen geen onderdeel van Den Haag vinden, maar ja).

Je wil dat dat er mooi en stijlvol uitziet, een combinatie van de nog bestaande klassieke gebouwen (Kurhaus is volgens mij nog het enige) en stijlvolle nieuwe gebouwen. Dat mensen op het Gevers Deynootplein aankomen en zich met mooi weer op vakantie in een mooi subtropisch land met een prachtige boulevard en een mooi strand wanen. Dat ze onder de indruk zijn en graag terug komen in Den Haag. Dat Gevers Deynootplein en omgeving Kurhaus vind ik nu beschamend voor Den Haag, het heeft de uitstraling van een verpauperde jaren 70 stad, zo'n middelgrote vinex-stad.

M.i. slaat de uitstraling van Scheveningen bad terug op het imago van Den Haag. Dus hier moet wat gebeuren in de naam van alles en iedereen die Den Haag lief heeft.

·
Registered
123 Posts
Een groot deel van de problemen van de afgelopen zomer zal zich vanzelf oplossen wanneer de grenzen weer opengaan. Overigens was er ook enorme overlast op Kijkduin, maar daar was logischerwijs minder aandacht voor vanuit de media.

Daarnaast is "het strand" van Scheveningen ook weer niet zo dramatisch als hier af en toe wordt geschetst. Vaak hebben mensen het idee dat alleen het gedeelte voor het Kurhaus het strand is, daar zitten dan ook maar heel weinig mensen uit Den Haag zelf schat ik zo. Er zijn echter ook prima gedeeltes, ik zou ze bijna niet willen opnoemen want wellicht lezen buitenstaanders (mensen van buiten DH) ook mee 🤪. Maar de eerste paar honderd meter vanaf het havenhoofd naar het noorden is prima. Ook het strand bij Duindorp (Zuiderstrand) is prima, je merkt daar vrijwel niets van de "reputatie van de wijk". Verder is natuurlijk vooral het Zwarte Pad een enorm fijne plek en het is echt een wereld van verschil met het strand voor het Kurhaus, daar worden ook veel knaken uitgegeven vermoed ik.

En over de schandelijke esthetische verminking van Scheveningen, tja..... daar valt een heel boekwerk over te schrijven 😩.

·
Registered
87 Posts
Scheveningen badplaats heeft al de grootheid en de aantrekkingskracht maar verliest ook veel door het eerder door jullie genoemde "junkfood"i mago. Scheveningen dorp ligt er goed bij en heeft zijn charmes, maar het havengebied(los van de huidige ontwikkelingen en de nieuwe boulevard is een gemiste kans, zoals het gebied van de Treilerweg.

Het is welbekend dat strandtenten en andere horecaondernemers in de herst, winter en lente nagenoeg dicht zijn omdat er geen tot nauwelijks inkomsten zijn. 1 en 1 is 2. Zorg dan voor veel meer woningbouw in bijvoorbeeld het gebied van het winkelcentrum. Woontorens van 150m, gecombineerd met goede plinten en de horeca en alle voorzieningen liggen er al, zo dat je niet alleen in de zomer genoeg aanloop hebt.
Het heeft de potentie om 365 dagen te bruisen.

De kans op een metrolijn door te trekken van dh cs, naar Scheveningen badplaats, door naar Scheveningen haven waar duizenden woningen kunnen worden gebouwd, misschien een aansluiting op HS kwartier en terug naar CS, dan maak je het ook mogelijk om meer woningen te bouwen rond de ov locaties zoals het HS kwartier.

De ambities mogen wel wat hoger liggen zoals in Rotterdam een deel waar niemand wilde komen in de buurt van Katendrecht(Rijnhaven Masterplan) zometeen een hotspot wordt in de stad van Rotterdam. Of het Hofplein gebied wat omgetoverd, wat te vergelijken is met de ontwikkelingen rond HS.

Een Binckhorst heeft deze potentie in mijn ogen minder dan Scheveningen/Haags strand. En dat ethische gedoe zal minder worden als je meer woningen bouwt in de middel en hoge huur/koop segementen en voor de levendigheid sociale huurwoningen erbij.

·
Registered
150 Posts
Omdat er zo weinig badplaatsen zijn met een serieus strand erbij moet Scheveningen vooral voor de massa zijn. Ik ben bang dat dit gewoon is wat de mensen willen. Er zijn meer mensen die naar de costa brava of een turks all-in resort gaan dan mensen die in een mooi en duur hotel gaan zitten. En daar komt dit soort lelijke 'architectuur' bij kijken.

Nee, ik denk niet dat dit ooit beter wordt

·
Registered
254 Posts
Mensen uit Leiden gaan naar Noordwijk, mensen uit Dordrecht gaan naar Rockanje.

Scheveningen is toch, wat JediKercel mooi zei, de badplaats voor het volk.
Heb het idee dat veel dagjesmensen meer vanuit het binnenland/Duitsland komen, en die komen voor goedkoop vermaak. Ofwel junkfood, shabby hotelletjes, vreetschuren, all you can eat: alles wat goedkoop is. Er is simpelweg geen markt voor een zeer chique statige boulevard, anders had je die wel in Noordwijk of Bloemendaal gehad.

Denk ook dat William070 een goed punt heeft: business case is gewoon niet rond te krijgen voor grootschalige sloop-nieuwbouw, alleen als iedereen Scheveningen links laat liggen en we met zijn allen voortaan naar Kijkduin gaan.

Dat laatste ben ik sowieso voornemens: voor mij geen Scheveningen meer.
Goedkoop in Scheveningen? Ik weet niet hoelang jij geleden in Scheveningen een biertje hebt gedaan. En slopen word Indd niet snel gedaan nu maar grootschalige renovatie zou ook een goede optie zijn. Als er maar iedergeval iets gebeurt.

·
Registered
Resident Residence
942 Posts
Een precair onderwerp als 'we' het over vrijheid hebben als je 1 van deze 2 overblijfselen links op de foto, echte bunkers, ziet.

Geen haast of van te goede makelij van de moffen / Duitsers.
1002931

·
Registered
298 Posts
Omdat er zo weinig badplaatsen zijn met een serieus strand erbij moet Scheveningen vooral voor de massa zijn. Ik ben bang dat dit gewoon is wat de mensen willen. Er zijn meer mensen die naar de costa brava of een turks all-in resort gaan dan mensen die in een mooi en duur hotel gaan zitten. En daar komt dit soort lelijke 'architectuur' bij kijken.

Nee, ik denk niet dat dit ooit beter wordt
Mooi verwoord. Mensen krijgen wat ze verdienen. Zo lang ‘operational cheap excellence’ de bovenhand blijft houden (**** economicus), zal dit inderdaad zo blijven. Wanneer we bereid zijn net even iets meer te betalen voor kwaliteit en beleving, dan krijgen we dat ook ‘massaal’.
In die zin zijn er vele paralellen te trekken met goedkoop eten/kiloknallers, merkkleding (via Wish), etc.

·
Registered
541 Posts
Oh ik vind die gouden bol juist wel iconisch. Hoeveel andere moderne torens hebben dat nou? Het heeft zelfs nog een leuk linkje met de Gedenknaald die ook een gouden bol draagt. Gewoon het gebouw recladden met ceramische tegels, zandsteen of gele bakstenen en niks meer aan doen.

·
Registered
426 Posts
Eigenaar wil nieuwe Pier in Scheveningen

DEN HAAG - De eigenaar van de Pier laat onderzoek doen naar de toekomst van hét icoon van Scheveningen. De eerste bevindingen leren dat de Pier nu niet winstgevend is en in slechte staat verkeert. Daarom moet er een nieuwe pier in zee verrijzen, waarop wellicht ook woningen komen, meldt Omroep West.

Onderzoek naar nieuwe Pier: 'Een kans voor Scheveningen, Den Haag en Nederland'

DEN HAAG - De eigenaar van de Pier laat onderzoek doen naar de toekomst van hét icoon van Scheveningen. De eerste bevindingen leren dat de Pier nu niet winstgevend is en in slechte staat verkeert. Daarom moet er een nieuwe pier in zee verrijzen, waarop wellicht ook woningen komen. 'De nieuwe pier zal een innovatief en multifunctioneel bouwwerk kunnen worden dat bijdraagt een de economie van Scheveningen en de woningbouwopgave van Den Haag', zegt directeur Willem Gaymans van Kondor Wessels Vastgoed, de eigenaar van het bouwwerk.

·
Registered
135 Posts
^^ Je bent zeker niet de enige. Net zoals ik ooit in Michigan toch even een foto wilde maken van het plaatsnaambord van Gaylord.

Anyway, een pier moet je ook niet rendabel willen maken, want dat betekent woningen en allerlei commerciele troep. Gewoon de oude Pier terugbrengen, dus vanaf het Kurhaus en met hetzelfde ontwerp. Betalen met belastinggeld, zodat niemand er winst op hoeft te maken. Zie het als een investering in Scheveningen. Betalen we als inwoners graag aan mee.

·
Registered
2,069 Posts
Ben een beetje bang voor een herhaling van zetten waar ze de Pier niet winstgevend kunnen maken zonder grootschalige bouw van woningen/hotels/voorzieningen maar daar geen goedkeuring voor krijgen en de Pier ondertussen weer staat verloederen..

2481 - 2500 of 2502 Posts