SkyscraperCity banner

381 - 400 of 431 Posts

·
Registered Abuser
5,431 Posts
Als die brief alleen in het Nederlands stuurt weet je zeker dat je als gemeente op weinig opkomst en dus lastige vragen hoeft te rekenen...

Enerzijds vind ik het prima om de stad autoluwer te maken, aan de andere kant verplaats je het probleem alleen maar omdat een hoop mensen gewoon de auto niet uit te krijgen zijn. Ik kijk uit op de Neherkade vanuit mijn thuiswerkkantoor en daar staat het nu dus helemaal vast, het is er drukker dan voor de corona crisis.

·
Registered
123 Posts
Rijswijkseplein is ook een aardige bottleneck voor zowel auto's als fietsers, zowat iedere minuut een tram die voorrang heeft. Dat mogen ze ook wel eens aanpakken.

·
Registered
2,069 Posts
Enerzijds is het geklaag nu nog deels het gevolg van dat verkeer nog de juiste weg moet zien te vinden en om eerlijk te zijn heb ik ook niet heel veel medelijden met mensen die per se alles met de auto willen doen en geen zin hebben om de fiets te pakken, maar tegelijkertijd ben ik nooit echt fan geweest van het rigoreus opknippen van hele wijken en gebieden in de stad, zeker als de bereikbaarheid van die individuele gebieden niet gelijk is. Een deel van de drukte op de Hoefkade is juist ook het gevolg van eerdere knippen die gelegd zijn voor het VCP in het centrum. Er moeten toch betere manieren zijn om autogebruik tegen te gaan.

·
Registered Abuser
5,431 Posts
Ik heb de boel sinds vanmorgen eens extra in de gaten gehouden maar het staat rond de kruising Neherkade - Rijswijkseweg dus echt al de hele dag vast. Zelfs politie, brandweer en ambulance (die veelvuldig van de Neherkade gebruik maken) komen er met sirene aan nog amper doorheen.

Op de Neherkade staat het richting Binckhorst al vast voor de tunnel onder de Slachthuisstraat, de andere kant op lijkt het vanaf de Binckhorst al vast te staan. Op de Rijswijkseweg richting Rijswijk lijkt het al voor de spoortunnel (Rijswijkseplein?) vast te staan, richting het Centrum kon ik niet helemaal zien maar het lijkt aardig ver Laak in te rijken.

·
Registered
123 Posts
Bouw prestigieus complex Transvaal dreigt wéér vertraging op te lopen: ‘Dit had er allang moeten zijn’
Multifunctioneel vrijetijdscentrum MVC Transvaal moet hét icoon van de Haagse wijk worden, voor werkgelegenheid zorgen én een economische impuls aan de achterstandswijk geven. Het project heeft echter veel vertraging opgelopen. En nu dreigt nog meer vertraging vanwege onenigheid over de invulling van het complex.

Bron: nieuwsartikel AD

Nog een heel karwei 🤪 om dit complex neer te zetten.

·
Unregistered User
4,231 Posts
Met de crisis lijkt mij dat we beter geen miljoenen kunnen stoppen in een multifunctioneel vrijetijdscentrum (WTF!) voor een wijk die de samenleving nu al meer dan alle andere wijken kost. Ze zijn niet goed snik. Duidelijk een geval van Sinterklaas spelen. Politieke compensatie voor de bouw van Amare.

• Like
Reactions: william070

·
Registered
1,952 Posts
Maak er dan een hipster cultuurcentrum van, net als Studio K in Amsterdam. Bar, filmhuis, restaurant en dancepodium ineen. Werd gebouwd in de Indische Buurt, die destijds qua samenstelling ook een buurt als Transvaal was en het heeft de buurt heel aantrekkelijk gemaakt voor studenten en jonge werkenden.

·
Registered
1,514 Posts
De pro gezonde, fietsende witte linkse elite die even beslissen dat Moh en Fatih niet meer de auto mag pakken in hun eigen wijk, en dit afdwingt met paaltjes.. tja, ik ben eigenlijk totaal niet voor dit soort dwingende maatregelen, immers betalen de automobilisten genoeg aan wegenbelasting om een beetje op een fatsoenlijke manier naar de snelweg te kunnen..
Ach ik woon er niet, dus niet mijn probleem, maar ik snap heel goed dat er frustratie is, in Nederland willen we alles een beetje te veel 'afdwingen' de laatste jaren.

·
Registered
8,338 Posts
Den haag is niet gebouwd voor autos en dat is te merken, laagste aantal autos per inwoner van de grote steden maar de hoogste auto dichtheid. Het is hier geen rotterdam of zoetermeer weg met die autos ;)

·
Registered
987 Posts
Op zich mee eens, maar dan mogen er nog wel wat aanvullende OV lijnen worden aangelegd als alternatief (metro? :rolleyes:). Het hart van de Schilderswijk is een van de slecht bereikbare plekken in het Haagse OV-netwerk. Je kunt niet auto's verbieden en vervolgens zeggen ga maar lopen of fietsen. Dat is lang niet voor iedereen een optie.

·
Registered
123 Posts
Dit gebied waar die paaltjes staan ligt letterlijk naast HS, waar bus, tram, trein en taxi stoppen. Dus dit gebied lijkt me juist heel goed bereikbaar met het OV. Het lijkt me dat de verkeersveiligheid ook heeft meegespeeld in dit besluit. De verkeersregels werden naar mijn idee te vaak als optioneel gezien in deze wijk, dan maar paaltjes.

·
Registered
2,069 Posts
Met de crisis lijkt mij dat we beter geen miljoenen kunnen stoppen in een multifunctioneel vrijetijdscentrum (WTF!) voor een wijk die de samenleving nu al meer dan alle andere wijken kost. Ze zijn niet goed snik. Duidelijk een geval van Sinterklaas spelen. Politieke compensatie voor de bouw van Amare.
Ja, eerst alle probleemgevallen bij elkaar in 1 wijk proppen en dan gaan zeuren dat er zoveel geld in die wijk moet..

381 - 400 of 431 Posts