SkyscraperCity banner

401 - 420 of 431 Posts

·
Registered
1,952 Posts
Sowieso een strategie van de Haagse linkse partijen. Middels sociale huurwoningen zoveel mogelijk arme mensen de stad binnen halen en tegelijkertijd zeuren over de nieuwe bouwprojecten waar alleen maar 'yuppen' in komen (lees: mensen met een baan en inkomen), die ze liever niet willen in de stad. En vervolgens zeggen dat er zoveel armoede en problematiek in de stad is en dat daar veel meer geld naartoe moet.

·
Registered
2,069 Posts
Dit gebied waar die paaltjes staan ligt letterlijk naast HS, waar bus, tram, trein en taxi stoppen. Dus dit gebied lijkt me juist heel goed bereikbaar met het OV. Het lijkt me dat de verkeersveiligheid ook heeft meegespeeld in dit besluit. De verkeersregels werden naar mijn idee te vaak als optioneel gezien in deze wijk, dan maar paaltjes.
Sinds het VCP is de Schilderswijjk veel moeilijker te bereiken vanuit het centrum. Als gevolg gaat er veel meer verkeer via de Hoefkade. Dat proberen ze nu weer tegen te gaan door nog meer gebieden op te knippen.

Heb het al eerder gezegd, ik ben voor het terugdringen van de auto in de stad en daar mag ook best een beetje dwingend op gestuurd worden, maar het compleet opknippen van wijken vind ik daarin geen goede maatregel en beperkt de bereikbaarheid te veel.

·
Unregistered User
4,231 Posts
Ja, eerst alle probleemgevallen bij elkaar in 1 wijk proppen en dan gaan zeuren dat er zoveel geld in die wijk moet..
Zeuren? Je kan bergen geld in een wijk pompen, maar deze wijken bewijzen al tientallen jaren dat dit niet de oplossing biedt. Het probleem is deels het korte termijn denken van gemeentebestuurders (politieke en ambtelijke) en woningcorporaties. Ze lieten het grootste deel van de Schilderswijk slopen voor nieuwbouw, maar hielden vast aan de oude stratenplannen. Deels onder druk van de Schilderswijkers die inmiddels lang in Zoetermeer wonen. Nauwe straten met kleine, gehorige woningen, met bijna geen eigen buitenruimte. De architectuur van veel straten is geestdodend. Maar ook bewoners hebben er zelf de hand in. Niks zielig.

·
Registered
1,514 Posts
Mensen die het een beetje gemaakt hebben vertrekken ook weer uit de Schilderswijk, opzoek naar meer groen, en een veilige leefomgeving voor hun toekomstige kind.
In die lege woning komt bijvoorbeeld weer een vluchteling uit Eritrea, Syrië of Afghanistan, of mensen die eigenlijk in een geestelijke gezondheidsinstelling horen, maar daar tegenwoordig geen plek (geld) meer voor is in dit land.. Tja, dan blijf je altijd met concentraties mensen zitten die een achterstand hebben.
Nieuwbouw lost de problemen niet op, er zijn genoeg oude flats in Polen of Hongarije, waar helemaal geen criminaliteit is, het ligt er echt aan wat voor volk de huizen bewoond.

·
Registered
2,069 Posts
En de oplossing is dan om de wijk aan zijn lot over te laten? Hek er om en niet meer naar omkijken?

·
Unregistered User
4,231 Posts
En de oplossing is dan om de wijk aan zijn lot over te laten? Hek er om en niet meer naar omkijken?
Dat zei ik toch niet? Maar multi-entertainment-cultuur-en-theater-complexen gaan de problemen niet oplossen.

• Like
Reactions: william070

·
Registered
987 Posts
Het probleem zit onder andere in het structureel neerkijken van de rest van Den Haag op de Schilderswijk en haar inwoners. Je bent al haast per definitie minder als je hier vandaan komt. Dat zorgt voor wrevel onder de bevolking en die gaat zich afkeren tegen de maatschappij. Een cultuurcentrum meer of minder maakt dan inderdaad niet uit. Oplossing is om eens langs langs alle vooroordelen heen te kijken en echt te luisteren naar waar men behoefte aan heeft. Niet door top-down leuke gadgets in de wijk te plaatsen. En dan nog gaan er minimaal een of twee generaties overheen voordat de verhoudingen zich wat normaliseren.

·
the double dude!
1,947 Posts
Wordt de komende pak 'm beet 50 jaar echt niks........die wijken verander je niet zo makkelijk .
En 't ligt idd niet aan de huizen.

·
Registered
1,952 Posts
De Zevensprong, het Hobbemaplein en de kruising van de Hoefkade en de Wouwermanstraat: Den Haag gaat drie grote bekende verkeersknelpunten in Transvaal en de Schilderswijk aanpakken. Ze moeten zo worden ingericht dat ze veiliger worden en het verkeer er sneller overheen kan. Dat maakt de Haagse wethouder Robert van Asten (D66, verkeer) vrijdag bekend. Grote delen van de wijken worden autoluw.

Drukke kruispunten en wegen in Transvaal en Schilderswijk gaan op de schop - Omroep West

·
Registered
2,069 Posts
Ik ben een beetje skeptisch over deze plannen en dan met name over het afsluiten van diverse straten, gezien de resultaten van soortgelijke plannen heb ik niet de indruk dat er echt heel diepgaand gekeken wordt naar hoe verkeersstromen precies lopen en wat de mogelijke gevolgen zijn van afsluitingen.

·
Registered
1,952 Posts
Dat afsluiten is idd een lastig verhaal. Ik ben voor minder raceverkeer door drukke woonbuurten, maar bij de afsluitingen Stationsbuurt/Schilderswijk zie je dat het de stad op een aantal plekken fijner maakt, maar dat het weer kan leiden tot files op andere stukken en dat veel mensen boos zijn.
Het veiliger maken van rotondes vind ik op dit moment goed gaan in Den Haag, en zou helemaal mooi zijn als de Grote Gruwel de Zevensprong veiliger en aantrekkelijker gemaakt kan worden...

·
Gay love is love too
12,260 Posts
Dat afsluiten is idd een lastig verhaal. Ik ben voor minder raceverkeer door drukke woonbuurten, maar bij de afsluitingen Stationsbuurt/Schilderswijk zie je dat het de stad op een aantal plekken fijner maakt, maar dat het weer kan leiden tot files op andere stukken en dat veel mensen boos zijn.
Het veiliger maken van rotondes vind ik op dit moment goed gaan in Den Haag, en zou helemaal mooi zijn als de Grote Gruwel de Zevensprong veiliger en aantrekkelijker gemaakt kan worden...
Vooral dit kreng is echt uitstekend gelukt. Was voorheen een gruwel, is nu gewoon een prima stukkie.

Op de satelliet zie je de oude situatie, op streetview al de nieuwe. Wat een verschil.

·
Registered
1,952 Posts
Zeker weten Slag!
Ik kan ook niet wachten tot Zevensprong wordt aangepakt, maar ook twee andere ultieme tram/verkeer chaos plekken, Spuiplein en Rijswijkseplein mogen van mij een totale makeover krijgen... van die schietgebedje en heel snel oversteken plekken... tramachtervolging, fietsbandtussenhetspoor en portieropentegenjefiets Zoutmanstraat gaat ook op de schop, hopelijk komen Goudenregenstraat en Edisonstraat nog aan de beurt.

O o Den Haag mooie stad achter de duinen...

·
Registered
1,952 Posts

·
Registered
1,952 Posts
Rand Transvaal: Maasbach wil zijn kerkgemeente aan de Zevensprong verhuizen naar een lokatie aan de Lozerlaan waar nu nog arbeidsmigranten wonen. Richard de Mos ondersteunt zijn wens. De gemeente wil hier niet over in gesprek.

·
Registered
8,338 Posts
De gemeente wil daar toch ook dat plopsaland hebben?
Waarom wil die maasbach eigenlijk weg? prachtig pand man.

·
Registered
1,952 Posts
Plopsaland is het plan van Groep de Mos, niet van de gemeente. En Maasbach wil zelf weg van de Zevensprong, vooral omdat de volgelingen daar niet goed kunnen parkeren en het lastiger bereikbaar is vanwege de ligging midden in de stad. Als je Maasbach en Lozerlaan invoert op twitter, zie je daar het AD artikel over deze kwestie.

401 - 420 of 431 Posts