SkyscraperCity banner

781 - 800 of 977 Posts

·
Geregistreerd gebruiker
3,216 Posts
Indrukwekkend zoveel tegelijk! Weet iemand wanneer de torenkraan er komt?

·
Registered
345 Posts
Misschien een impopulaire mening maar ik hoop zelf dat de onderbouw licht blijft van kleur, ipv heel donkergrijs. Het liefst een beetje dezelfde lichte tint als amare. Een beetje samenhang zou dit gebied goed doen naar mijn mening.

·
Registered
540 Posts
Ik heb het idee dat het donkere natuursteen juist voor wat meer samenhang zou kunnen zorgen met de gehele skyline. Veel van die panden van uit de jaren '90 hebben veel contrasten in kleur en licht, terwijl de latere panden die staan bij spui juist monochroom zijn. Het contrast van licht baksteen en donker natuursteen had weer een mooi linkje kunnen zijn met de panden van iets verderop. Overigens zit er wat mij betreft genoeg samenhang is dat gebied, gezien bijna ieder pand daar een verticaal lijnenspel heeft met kroon.

·
Registered
The Hague High-Rise
501 Posts
Op 2 februari wordt de torenkraan van Adagio opgebouwd:

Opbouw torenkraan Adagio
Tijdens de bouw van Adagio wordt gebruikt gemaakt van een torenkraan. Deze wordt op 2 februari aangevoerd en aansluitend op locatie opgebouwd. Voor deze werkzaamheden worden de benodigde veiligheidsmaatregelen getroffen en worden verkeersregelaars ingezet.

Tijdelijke versperring Turfhaven
De opbouw van de torenkraan vormt door de beperkte ruimte een logistieke puzzel. Ondanks dat we de overlast tot een minimum willen beperken, ontkomen we er bij deze opbouwwerkzaamheden niet aan dat de Turfhaven gedeeltelijk of geheel moet worden afgezet. Bestemmingsverkeer voor het Wijnhavencomplex kan onder begeleiding van de verkeersregelaars vanaf de Turfmarkt doorgang vinden, voor doorgaand verkeer is de Turfhaven van 2 tot en met 5 februari versperd.

Na gereedkomen van de kraan zullen wij de aangekondigde doorloopcontainers plaatsen. Via de projectwebsite www.boele.nl/projectwebsites/sonate zullen wij u informeren over de datum waarop deze werkzaamheden worden uitgevoerd.

·
Registered
807 Posts
Het valt me nu eigenlijk pas op dat er verschil zit in beide kopgevels.

Zonde dat ze niet op beide gevels die horizontale band / lijn hebben aangebracht zodat de aandacht veel minder naar die prefab naad gaat.
Het doorlopende donkere metselpenant op de ene gevel en aan de andere zijde glas vind ik nog wel aardig.

781 - 800 of 977 Posts