45,993 Posts
Het ziet er naar uit dat de Laakpoort, oftewel het Spiegelpaleis gesloopt gaat worden en vervangen gaat worden door hoge torens.
Uit de Binckhorst thread
Bij het zien van de maquette moest ik gelijk denken aan deze bijdrage van @life uit december 2017 in het Projectoverzicht thread.

Uit de Binckhorst thread
...wat mij veel hoopvoller stemt is deze maquette (2e foto), die burgemeester Krikke op Instagram plaatste. Hierin is de kruising van waterwegen tussen Neherkade, Rijswijkseweg en Binckhorstlaan te zien.
Het Strijkijzer + Struijk staan erop, maar ook een minstens 140m hoge 'tegenhanger' van het Strijkijzer aan de overkant van het spoor (ontwikkeling waar nu de competitie voor open is); een direct tegen de Struijk aan gebouwde nieuwe toren of extensie; een 70m'er op de plek van huidige glazen Laakpoort; nóg 2 hoge jongens aflopend langs de Rijswijkseweg en verderop langs het spoor de vervangers van de huidige autosloopbedrijfjes e.d.
Deze maquette zou ik zijn geheel weleens willen zien! Iemand die hier meer van weet?
En recent uit de HS en Stationsbuurt thread.De voornoemde maquette op instagram:
![]()
Volgens mij zie ik in elk geval drie torens op de plek van de Laakpoorttoren. Die laagste drie torens op de maquette schat ik in op maximaal 60 meter hoogte.
^^ Ik ken 2 mensen die erin werken (bij verschillende organisaties) en 1 van hen heeft enkele weken geleden te horen gekregen dat ze "binnen niet al te lang" uit moeten omdat het gebouw gesloopt gaat worden. Dus... er staat wel degelijk iets te gebeuren.
Daarnaast heeft altijd al op (oude) tekeningen gestaan dat hier herontwikkeld/gesloopt/nieuwbouw gepleegd zou worden.
Bij het zien van de maquette moest ik gelijk denken aan deze bijdrage van @life uit december 2017 in het Projectoverzicht thread.
https://www.duxnova.nl/vacatures/ontwikkelingsmanager-hoogbouw
Kwam deze vacature tegen, met de volgende tekst
Kan helaas geen projecten vinden (bij een van de twee organisaties die genoemd worden) die overeenkomen met die beschrijving.In samenwerking met Movement Investments uit ’s-Hertogenbosch worden op een centrumlocatie in Den Haag 3 hoge woontorens (100+ meter, 120.000 m2 BVO) ontwikkeld.