SkyscraperCity banner

1101 - 1120 of 1152 Posts

·
Rick Bakker
5,304 Posts
Toch leuk om de eerste tekenen te zien. Die bomen zullen niet gekapt worden omdat ze ziek zijn maar om ruimte te maken voor de sloop en bouw, neem ik aan :)

·
Geregistreerd gebruiker
3,216 Posts
Opnieuw aangevraagd:

Omgevingsvergunning Rijswijkseweg 60 's-Gravenhage

 Donderdag 2 januari 2020

 Rijswijkseweg 60, 2516EH 's-Gravenhage

Het kappen van 26 bomen (stamdiameter 7-118cm), staande op de hoek van de rijswijkseweg en de bontekoestraat bij het perceel rijswijkseweg 60 ten behoeve van een bouwplan (project the grace).De betreffende lokatie ligt in de wijk Laakkwartier en Spoorwijk in de buurt Laakhaven-Oost. De betrokken overheidsinstantie is Gemeente Den Haag en is gevestigd op Spui te 'S-Gravenhage
Gaat dus om deze bomen denk ik. Hopelijk volgen hierna snel de eerste sloophamers.

·
Registered
8,323 Posts
godverdegodver; Misschien is het omdat deze bomen veel groter zijn dan de andere? bij die andere struiken heb je die kraan niet nodig iig.

·
Captain
3,337 Posts
Gaaf man. Vandaag toevallig werkzaam geweest in de omgeving van dit kavel; Binnenkort gaan we de laagbouw, welke je hier op de voorgrond ziet (precies achter de letters 'mecanoo') inscannen met de drone. Wijkje zelf mogen ze tegen die tijd ook trouwens wel onder handen nemen.

961958

·
Captain
3,337 Posts
Hier nog wat shotjes van de omgeving. Gaat me een aardige skyline worden strakkies. Rotjeknor moet bang worden :) ;)

·
HHF user
2,138 Posts
A: niet zo serieus nemen ;) en anders doen we wel een potje met 020
B: de beide skylines zijn al heel verschillend, da's al een plus
C: Zie A

·
Registered
820 Posts
A. het is geen wedstrijd
B. het gaat om verscheidenheid en pluriformiteit
C. met zo'n instelling wordt alles hetzelfde
Mag ik aan B. dan nog 'leefbaarheid' toevoegen? Dat het wonen in die torens straks prima is geregeld geloof ik wel. Maar dan ga je met de lift naar beneden, stapt de hal uit en de straat op. En dan? Wat is je bewegingsvrijheid, ruimte om in de buitenlucht te zitten en normaal te verblijven? Minstens - en misschien zelfs nog belangrijker - dan hoe hoger, hoe beter.

·
Registered
4,001 Posts
Mag ik aan B. dan nog 'leefbaarheid' toevoegen? Dat het wonen in die torens straks prima is geregeld geloof ik wel. Maar dan ga je met de lift naar beneden, stapt de hal uit en de straat op. En dan? Wat is je bewegingsvrijheid, ruimte om in de buitenlucht te zitten en normaal te verblijven? Minstens - en misschien zelfs nog belangrijker - dan hoe hoger, hoe beter.
gisteren liepen we een rondje huis uit/vijverberg/koekamp/haagse bos en terug. dit college wil verdichten 'rond de stations'. maar bij CS heb je –in tegenstelling tot de situatie rond HS– de hoogbouw rond New Babylon die gecompenseerd wordt door Koekamp Malieveld en Haagse Bos.
Bij de Drebbelstraat in Laak had het bestuur nog het verstand twee blokken eruit te slopen en een park aan te leggen.
Bij HS heeft men dat niet alleenkortweg nagelaten, er is zelfs géén stedenbouwkundig plan...
Bij de huidige smaakmakers van DSO en bestuur moet er blijkbaar een acte van redemptie zijn om te zorgen dat er open ruimte bij komt wanneer er verdicht wordt...

·
Registered
820 Posts
^
Het verdichten rond stations snap ik wel. Je geeft daarmee immers antwoord op de bereikbaarheidsvraag. Dus daar zit iets van visie achter. En ja, ik ben fan van hoogbouw. Mits verantwoord. En dan niet uitsluitend esthetisch (qua ontwerp), maar ook rekening houdend met de menselijke maat. Vooral in termen van de door jou genoemde 'open ruimte'. Dat vraagt dus een stedenbouwkundig plan. Ergo: liggen de accenten momenteel soms niet teveel op bouwen (om het bouwen)? En te weinig op verblijfsklimaat?

·
Unregistered User
4,231 Posts
Voor de omgeving van The Grace is er wel al een visie voor de (nabije?) toekomst. Voor Den Haag spectaculair als dit allemaal zou lukken.

Vision Schipperskwartier 2017 The Hague, architecten van Mourik, 1.730 woningen, Urban planning.

Niet het hele Schipperskwartier wordt in dit plan afgebronen, maar enkele blokken. (zie afbeelding 04)

01:
969024

02:
969031

03:
969033

04: Wat blijft en wat erbij komt:
969034

05: Huidige situatie:
969036

Vier maanden geleden al gemeld door Okidokio in dit bericht: Den Haag: The Grace (Laakpoort) | 181m 153m | planning

·
HHF user
2,138 Posts
Cool, maar wacht ff, en dus nog maar eens: dan wordt dit moois dus ook gesloopt... dat havenkantoortje kan -na te zijn gerestaureerd- hopelijk bewaard blijven.

Uit "05: huidige situatie":

969264

Het havenkantoortje ter herinnering:

969288

1101 - 1120 of 1152 Posts