SkyscraperCity banner

1121 - 1140 of 1154 Posts

·
Joao
1,372 Posts
Ik weet nog dat dit blokje Den Haag een jaar of 10 terug in mijn Aardrijkskunde boek stond over hoe goed dit wijkje verbeterd was in vergelijking met hoe het eerder eruitzag.

·
Registered
351 Posts
Je zou toch zeggen dat een ontwerper iets zou kunnen doen met het ruimtelijke van al het water. Dat is wat deze wijk lucht geeft

·
Registered
1,963 Posts
Lijkt wel mini-Manhattan op deze render. Ik kan niet helemaal plaatsen hoe dit zich verhoudt tot de huidige situatie in dit gebied (een en ander is wat afgesloten toch?). Is het mogelijk hier een grootstedelijk gebied met open waterkant-sfeer te krijgen, zeg maar enigszins als de buitenruimte bij Hotel New York/Fenix Food Factory in Rotterdam?

·
Unregistered User
4,239 Posts
Inderdaad, de 'parel' van dit plan, maar of ze ook écht dat monumentje gaan verplaatsen? Het is nog maar een visie natuurlijk.
969719

·
Registered
4,013 Posts
typical. het enige aardige gebouwtje wordt apart gezet en losgemaakt van de rest die volgepletterd wordt. een mooi gebouw is dus geen inspiratie om meer schoonheid te maken.

·
the double dude!
1,954 Posts
typical. het enige aardige gebouwtje wordt apart gezet en losgemaakt van de rest die volgepletterd wordt. een mooi gebouw is dus geen inspiratie om meer schoonheid te maken.
Contrast is juist mooi!!
Persoonlijk vind ik dat mooier dan geen contrast, mits goeduitgevoerd uiteraard.
En ook de goede combi er is.

·
Registered Abuser
5,440 Posts
Koop/huur je daar voor veel geld een appartement, blijk je tussen de drill rappers en ander tuig te wonen. Om iets van dat wijkje te maken zal je eerst iets aan de bewoners moeten doen.

·
Registered
2,081 Posts
Nou ja, de halve wijk slopen en vervangen door nieuwbouw helpt daar natuurlijk al behoorlijk in.

·
Registered
1,223 Posts
Koop/huur je daar voor veel geld een appartement, blijk je tussen de drill rappers en ander tuig te wonen. Om iets van dat wijkje te maken zal je eerst iets aan de bewoners moeten doen.
Is het zo erg dan? Toen ik daar tot voor kort in de buurt woonde ging liep ik regelmatig door dat wijkje of ging even op die bankjes naast t trekvliet zitten om een biertje te drinken in Corona tijden. Heb daar nooit echt gekke dingen gezien

·
Registered Abuser
5,440 Posts
Ze zullen jou als voorbijganger niet lastig vallen maar of je nu echt zit te wachten op gastjes die rond je voordeur rondhangen met messen is een tweede.

·
Registered
1,963 Posts
De bevolking zal daar gaan veranderen als er veel hoogbouw bij komt. Dat gezegd hebbende, zullen de nieuwe bewoners van veel Haagse ontwikkellocaties in Laakhavens, Centrum en de Binckhorst en 'opkomende buurten' als Laak, Schildersbuurt-West (Hoge Regentes, studentenwoningen 's-Gravenzandelaan), Zuidwest (Schoone Ley) en Stationsbuurt kennis mogen maken met de diverse en grootstedelijke sfeer die Den Haag rijk is. Ik heb al wat mooie verhalen gehoord van jonge ambtenaren die vanuit andere steden naar deze buurten in Den Haag zijn verhuisd, hoe zij genoten van het afval op straat en nageroepen en -gesist worden tijdens het joggen.

Ik kom weinig tot nooit in het gebied Bontekoekade-Goudriaankade-Trekvliet omdat het nogal afgesloten/industrieel is, maar ben het gaan googlemappen en wat heeft dat gebied een potentieel als je dat goed ontwikkeld zeg. Op punten met veel watervolume, bijvoorbeeld uiteinde Goudriaankade, heeft het qua weidsheid een Amstel-achtige uitstraling. En op de Bontekoekade, nu nog een achterafkade waar weinig zicht is door alle woonboten, krijg je met de toekomstige hoogbouw een imposant uitzicht. Je kan hier echt naar een bescheiden versie van de Kop van Zuid/Katendrecht of de Amstel toe, als je dat zou willen en daar echt naar toe zou gaan werken. Mooie kades en weids water behoren tot de meest geliefde stukken van een stad en in Den Haag is dit gebied wel degelijk aanwezig, maar vergeven aan industrie...

·
Registered
2,081 Posts
Is het zo erg dan? Toen ik daar tot voor kort in de buurt woonde ging liep ik regelmatig door dat wijkje of ging even op die bankjes naast t trekvliet zitten om een biertje te drinken in Corona tijden. Heb daar nooit echt gekke dingen gezien
Het buurtje heeft al jaren een hele slechte naam vanwege (criminele) jeugdbendes die zich daar ophouden, waar als gevolg van een drill rap ruzie in 2019 nog een jongen werd neergestoken op de Goudriaankade. Naar aanleiding daarvan zijn er atikelen in de media verschenen over de buurt, waarin ook buurtbewoners werden geinteverviewd die aangaven er verder nooit iets van de bende gemerkt te hebben. De jongeren schijnen zich op een bepaalde plek op te houden, een beetje uit het zicht van de meeste bewoners.

·
Unregistered User
4,239 Posts
Het gebouwtje staat al apart. Sterker nog, het heeft altijd los gestaan. Er is een originele uitgang aan de achterzijde en aan de zijkant zitten ramen. Het zijn de bestaande naastliggende gebouwen die er blinde gevels naast hebben gezet. Het havenkantoortje een plek op een pier geven vind ik een grote vooruitgang. Goede business ook voor de mensen die er een B&B in runnen. (als ze de lockdown overleven) Maar ik ben nu wel ver off topic...
980622

1121 - 1140 of 1154 Posts