SkyscraperCity banner

1 - 20 of 240 Posts

·
Registered
2,837 Posts
Züblin Nederland BV is eigenaar van een aantal kantoor- en bedrijfspanden aan de Verheeskade 105-107 en 187-197. Zij zijn voornemens deze te verkopen. De beoogde koper (Bond D&D) wil de panden transformeren en uitbreiden met een woontoren.

Op 28 maart is door de ontwikkelende partij al een inloopavond georganiseerd om o.a. de bewoners van de Lamel en de Calandria en de omliggende bedrijven te informeren.

Tijdens besprekingen tussen DSO en de Züblin Nederland BV over de voorgenomen kantoortransformatie, is de mogelijkheid gebleken voor de uitbreiding van het woningbouwprogramma op deze locatie. Deze ruimte komt voort uit de Agenda Ruimte voor de Stad die gedurende de looptijd van de voorgaande PUK is op- en vastgesteld. De eigenaar heeft deze ruimte voor extra woningbouw vertaald in een planinitiatief met een hoog appartementencomplex op de hoek van de Verheeskade en de Lulofsstraat (Verheeskade 105). Het aantal woningen in het projectinitiatief stijgt hierdoor van 44 naar circa 250. Naast het voorstel voor de uitbreiding van het woonprogramma wordt ook ingezet op de verdere activering van de plint, verbetering relatie stedelijke laag met de straat, het daklandschap en de kade aan de Laakhaven.

Dit is fase 1.

In fase 2/3 zullen meer toren worden gebouwd op de huidige bebouwing aan de Verheeskade.

Meer is te lezen in de PUK: Klik hier om te openen (.PDF)

Ter herinnering:

Het ontwerp van fase 1 aan de Verheeskade. Dit betreft dus de ontwikkeling van Bond en Ten Brinke.

Vastgestelde hoogte: 135 en 70 meter.

Vakwerk

[/QUOTE]

·
OV-hippie
2,639 Posts
Kan er ondanks de vrij inspiratieloze vormgeving weinig aan opmerken. Met een hoogwaardige afwerking moet hier best iets moois van te maken zijn.

·
the double dude!
1,947 Posts
De top van die hoge heeft wel wat, zo dat schuine, daarentegen die van het lage gebouw vind ik niks, zo'n hekwerk rondom.......net als bij de Grace trouwens...ben bang dat we zulke hekwerken meer gaan zien

·
Registered
809 Posts
Wat afgrijselijk die hoge toren tranen springen bijna in mijn ogen. Veel te dik, vieze kleur en lijkt inderdaad op een gallerijflat. Zijn ze net een bruine muur in Rijswijk aan het slopen met dat EPO pand zetten we er 2km verder toch gewoon weer een neer?
Als die "top" 3 verdiepingen hoger was geweest zie ik nog wel parallellen met de Citi Group in NY.

Ongelooflijk wat voor een blokkendozen we allemaal langs zien komen. Hopelijk treedt snel die crisis in zodat de m2 prijzen weer flink omlaag gaan en er kwa detaillering, materiaalgebruik en ontwerp wat meer variatie en mogelijkheden zijn. (wel eerst even The Grace bouwen uiteraard)

Lagere blokje kan me meer bekoren eerlijk gezegd. Ook niet spannend en iets wat we al veel vaker hebben gezien inderdaad ook met dat hekwerk bovenop. Toch vind ik de kleur wit met goud een stuk beter dan bruine en zwarte torens waar ik gewoon een aversie tegen heb. Daarnaast heeft de plot natuurlijk een leuke vorm en het enige leuke in het ontwerp vind ik eigenlijk die gouden band op de 6e & 7e verdieping die helemaal horizontaal doorloopt.

Gemiste kans wat mij betreft had hier liever meer glas gezien zodat het ook beter aansluit op het aangrenzende plot van fase 2.

Owja pluspunt 135m en nog meer midrise met 70m.

·
the double dude!
1,947 Posts
Wat is in godsnaam de meerwaarde van dat hek/traliewerk op de top van die lage toren? Waarom niet een aantal lagen inspringen, wat een mooie 'traptop ' oplevert ......
Ik vraag me wel is af of ontwikkelaars
Met het ontwerpen van torens rekening met al bestaande gebouwen houden en zo de variatie in de Haagse skyline moedwillig mooier willen maken, zeg maar van joh, er staat nog niks met een traptop, laten we dat is gaan doen.
Of hebben ze gewoon bout aan alles en doen gewoon lekker veel van hetzelfde....

Nu er in DH schijnbaar veel kan, zou het zonde zijn om aan estethiek voorbij te gaan en allemaal eenheidsworst neer te zetten........

·
Registered
1,219 Posts
Wat is in godsnaam de meerwaarde van dat hek/traliewerk op de top van die lage toren? ........

Lijkt me de goedkoopste manier om te voldoen aan het ‘hoeden/petten/kronen-criterium’; gewoon de gevel één bouwlaag doortrekken zodat je dit niet constructief hoeft op te lossen. Tevens werk je gelijk je dakinstallaties weg

·
Registered
83 Posts
Ik denk inderdaad dat de getrokken conclusies hier wat voorbarig zijn. De renders zijn niet heel erg duidelijk, maar dit wordt gewoon een erg mooie toren met die messingkleurige gevel delen en de glazen balkons, heel anders dan die betonnen gevaartes uit Rijswijk of Glasgow.

·
Registered
332 Posts
The Stage, The Embrace en HS Kwartier. Wat betreft hoogbouw en dichtheid iets wat ik op Binckhorst had verwacht, maar in laakhaven echt grootstedelijk wordt ingevuld. En dan heb ik het nog niet eens over de “kolhoff-torens”. Met een vette upgrade van de megastores als een meer dagelijks winkelcentrum en wat vertier en leisure, dan wordt laakhaven echt een tof en bruisend stukje stad.

·
the double dude!
1,947 Posts
Ik pleit ervoor om megastores te verwijderen en van deze oppervlakte een park maken en eromheen veel hoogbouw
Ben trouwens benieuwd wanneer we wat van de Kolhoff torens horen ......tot nog toe weinig serieus iig..

1 - 20 of 240 Posts