SkyscraperCity banner

181 - 200 of 240 Posts

·
Registered
7,502 Posts
Opvallend hoeveel Belgische partijen actief zijn in de Laakhaven:
HS Kwartier - Life
Verheeskade - CORES Investment
The Stage - Atenor

·
Registered
2,837 Posts
Discussion Starter #184 (Edited)
Je goede voornemen gaat alweer de prullenbak in?

Anyways, in het persbericht staat wat meer info

Dit project omvat de afbraak van de bestaande verouderde gebouwen, en de nieuwbouw van een commerciële gelijkvloerse verdieping, 520 studentenwoningen en 387 appartementen, goed voor een ontwikkeling bovengronds van +/- 53.000 m² waarvoor de vergunning in 2021 wordt verwacht.
Interessant, deze zin valt me vooral op.

Anderzijds heeft ATENOR voor 50% samen met Ten Brinke Vastgoedontwikkeling en Myb de project vennootschap Laakhaven Verheeskade II B.V opgericht welke de eigendomsrechten en
ontwikkelrechten overgenomen heeft van meerdere aanpalende eigenaars
aan het project The Stage.

Mogelijk gaat het hier om de ontwikkeling van fase 2, van Cores Development / Fakton / OPL.

Deze uitbreiding van het project aan de Verheeskade omvat ook de afbraak van de naastliggende
verouderde gebouwen en biedt bijkomend ontwikkelpotentieel van meer dan 100.000 m² bovengronds
waaronder een voornamelijk residentiële oppervlakte en een levendige plint met gemengde functies

·
Registered
987 Posts
Eerlijk gezegd zich zie ik die pastelkleuren wel zitten. Beter dan steriel wit. Van mij mogen die andere nieuwe torens in Laakhavens ook wel een eigen tintje krijgen. Zo zijn de torens toch nog van elkaar te onderscheiden.

·
the double dude!
1,947 Posts
Daar heb je een punt; nou vanaf vrijdag gaan we alleen maar positieve berichten van flap zien:)
Ik laat me op draadjes van projecten die mij niet zinnen niet meer zien......dat is 't

·
Registered
135 Posts
Nog vanuit een andere hoek:
View attachment 905433

Bron:
Dit worden gewoon twee prima torens - en een enorme boost voor die locatie. Plus: een enorme verbetering ten opzichte van die tweede kaasschaaf render. Die kleuren wil ik graag eerst even in het echt zien, maar het kan erg leuk uitpakken - of erg slecht maar ij beide gevallen hebben wij met zn allen dan weer genoeg te bespreken..!

·
Registered
Forum Hadriani
6,077 Posts
Haha dat wilde ik ook zeggen maar dacht doe het toch maar niet. We gaan flap gewoon terug zien hoor, positief of negatief, elk commentaar is welkom
En eens komt er een gebouw waar ook flap weg van is.

·
Registered
1,219 Posts
Ik snap de Struyk-haat niet. Ziet er prima uit.

En verwacht maar geen pastelgroen zoals op de render maar donkerder smaragdgroen.
Ik vind de Struyck ook wel een soort van cool. Tuurlijk is ie een tikje ordinair met die perverse kleuren, maar de dak omlijsting en de mediterraanse plint maken hem juist wel funky.

Ben nog niet helemaal overtuigd van de voorgestelde kleuren van The Stage, deze kleuren doet me een beetje denken aan commieblocks.

·
Registered
2,837 Posts
Discussion Starter #197
En daar zijn de omgevingsvergunningaanvragen

Het bouwen van een appartementencomplex met 520 appartementen (Oosttoren), commerciële ruimtes met bestemming centrumvoorziening en gemengde doeleinden, een klimhal en een ondergrondse fietsenstalling, en het plaatsen van een damwand ter plaatse van de te slopen panden Verheeskade 105, 107, 187-197

Het bouwen van een appartementencomplex met 387 appartementen (Westtoren), commerciële ruimtes met bestemming centrumvoorziening-gemengde doeleinden en een ondergrondse parkeergarage en fietsenstalling ter plaatste van het de slopen panden Verheeskade 105 en 107

·
Registered
2,837 Posts
Discussion Starter #199
Ja de gemeente zei eerst dat er voor de hele Verheeskade (Laakhavens Centraal) een NvU (nota van uitgangspunten) gemaakt zou worden, dan nieuw bestemmingsplan, dan inspraak en gemeenteraad.

Nu lijkt het erop dat dit plan hierbuiten valt en na goedkeuring welstand en raad wel gewoon kan starten, omdat er voor dit project al een PUK gemaakt is. Maar ik heb hier helaas geen inzicht in ^

·
Livin' 28-high
1,908 Posts
Dat laatste zou goed uitkomen w.b. de snelheid van het daadwerkelijk realiseren. Vind het prima als we de NvU even overslaan hiervoor. Kom maar op.

181 - 200 of 240 Posts