SkyscraperCity banner

221 - 240 of 240 Posts

·
Registered
2,837 Posts
Discussion Starter #221 (Edited)
Er werd al gezegd dat er aangrenzende panden/kavels zijn aangekocht, maar dat is voor mij geen gratis beschikbare informatie. Dus de tijd zal het leren.
968263

·
Unregistered User
4,231 Posts
De stedelijke laag en toren sluiten in kleurstelling op elkaar aan; beide hebben een warme terra kleur. In de stedelijke laag wordt gebruik gemaakt van traditionele materialen met een natuurlijke en massieve uitstraling die aansluiting vinden in materialen die in de omgeving terug te vinden zijn. De gemetselde gevel veroudert mooi en is robuust, met verfijning en rijkheid in detaillering voor de voorbijgang. De torens die er op staan hebben een hedendaagse gevel met moderne, lichte materialen en vindt daarmee de aansluiting met de grotere schaal van de moderne stad. De toren heeft balkons rondom, die bijdragen aan de dieptewerking. De diepte van afwisselend 0,8m en 1,5 m zorgt voor een levendige uitstraling.
981314

Groen tussen de torens:
981317

981320

981321

981325

981327

981329

De vergunningsaanvraag voor de groene toren is dus nog niet ingediend!
981331

In aanvulling op- en met dank aan HaagseHoogbouw.

[EDIT] Naschrift: Er is wel degelijk voor beide torens een vergunning aangevraagd. Het gaat alleen om twee afzonderlijke aanvragen.

·
Registered
34,020 Posts
Onderstaand indrukwekkende plaatje springt er wel uit w.m.b. qua inzicht in de toekomstige plannen voor dit gebied. Over 10-15 jaar zal het hier heel anders uitzien en aanvoelen indien alle plannen in deze vorm gerealiseerd worden. :)

981437

·
Registered
45 Posts
Die 240 meter is leuk qua hoogte maar past qua formaat en ontwerp totaal niet tussen de lagere torens. Ook de 70 meter torens langs het spoor, ik hoop niet dat het allemaal dozen worden :oops:

·
the double dude!
1,947 Posts
Het is geen officieel plaatje en wat de 240 mtr hoogte betreft, deze komt waar de hoogtes oplopen , met links en rechts meer hoog spul , globe , grace etc .
Maargoed geloof nooit dat deze 240 mtr er komt.
Alles wordt afgeschaald en dan zal deze gewoon doorgaan .......wat denk je zelf ?
Ook de slaughterhouse tower is 10 mtr af zie ik.
En de dozen langs het spoor...tsja....pfff

·
HHF user
2,140 Posts
Nog een aardig detail/ideetje wat mij betreft: staalkabels tussen gevels met klimplanten.
Bovendien ruimte voor een "commercieel" terras, da's toch altijd goed 🍺

·
Registered
332 Posts
Het is geen officieel plaatje en wat de 240 mtr hoogte betreft, deze komt waar de hoogtes oplopen , met links en rechts meer hoog spul , globe , grace etc .
Maargoed geloof nooit dat deze 240 mtr er komt.
Alles wordt afgeschaald en dan zal deze gewoon doorgaan .......wat denk je zelf ?
Ook de slaughterhouse tower is 10 mtr af zie ik.
En de dozen langs het spoor...tsja....pfff
Idd. Rond Den Haag HS ook tussen 160m en 200m en wie weet dezelfde hoogtes op de kavel (megastores) direct naast de 240m toren. Hier en daar zo’n piek in de skyline maakt het juist wel spannend.

·
Unregistered User
4,231 Posts
Die 240 meter is leuk qua hoogte maar past qua formaat en ontwerp totaal niet tussen de lagere torens. Ook de 70 meter torens langs het spoor, ik hoop niet dat het allemaal dozen worden :oops:
Die 240 meter zou (lange tijd) de hoogste van de buurt kunnen worden. The Grace steekt straks ook meer dan honderd meter boven de omliggende bebouwing uit. Zoals PingPongBalDH zegt: Voor een groot deel van het naast De Laak gelegen gebied zijn nog geen plannen gemaakt. Wie weet wat daar nog aan hoogbouw komt, bijvoorbeeld tussen De Laak en Waldorpstraat, dus idd locatie Megastores.

·
Registered
2,837 Posts
Discussion Starter #232 (Edited)
Mooi nieuws! Ik vraag me wel af of het aantal verdiepingen klopt, komt niet overeen met de eerder gecommuniceerde hoogtes (of het worden lage verdiepingen ((27 * 3 = 81))

Inmiddels is de aanvraag voor de omgevingsvergunning voor het project ingediend. De start van de nieuwbouw is vooralsnog gepland in het tweede kwartaal van 2022. De verwachte oplevering zou dan eind 2023 zijn.
Start sloop dus einde dit jaar ergens.

·
Registered
809 Posts
Heb je het al een beetje bijgehouden Savornin hoeveel studenteneenheden er op de rol staan?
Deze, Waldorp Four, The Grace allemaal van die kleine hokken en de manier om aan de 30% te voldoen. Denk dat we onderhand in de verschillende projecten rond de 2000 hokken zitten?
Overigens een goede zaak hoor studenten moeten ook ergens wonen en hoe meer levendigheid met hoogopgeleiden doet een gebied doorgaans wel goed.

·
Registered
1,952 Posts
Plan was 1900 woningen voor 2020 en nog eens 3000 voor 2026.
Den Haag wil 3000 studentenwoningen - Vastgoedmarkt

Het zal sommigen hier verbazen, maar ik houd niet precies bij waar en hoeveel studentenwoningen worden gebouwd. Wel heb ik inmiddels al minstens een jaar geleden in het DH Universiteitsstad topic een overzicht van de gemeente gedeeld met precieze lokaties en aantallen.

Dit Stage gebouw is een mooie goedmaker voor het onlangs opgeleverde Neherkade gebouw, waar eerst ongeveer 660 studentenwoningen zouden komen maar dat werd later weer ingetrokken.

Ik gun die studenten wel gangen met een fusie, dat draagt toch bij aan het studenten-gevoel, en de lokaties achter HS zijn op dit moment nog niet zeer gezellig. Het is gezelliger om als student te wonen in een historisch pand aan het Leidse Rapenburg, dat zullen Peter en Nemo roerend met me eens zijn. Nou ja, als het gebied af is, met onder meer het 240 meter hoge Kolhoff gebouw, dan wonen ze wel op een A-locatie.

Ten slotte, het schijnt dat studentenhuizen niet onder de 30% sociale woningen eis mogen vallen, dat hebben de linkse partijen bedongen die willen dat de 30% norm wordt gebruikt om minderbedeelden te huisvesten en jonge mensen vermoedelijk op weg naar een goede carriere vallen daar niet onder.

·
Unregistered User
4,231 Posts
Een minderbedeelde is een student inderdaad niet.

• Like
Reactions: savornin

·
Livin' 28-high
1,908 Posts
Goed dat Duwo daar concreet stappen zet. Ik blijf het een goede ontwikkeling vinden dat er zoveel studentenwoningen ontwikkeld zijn en worden in Laakhavens. Laat dat maar de pioniers van deze nieuwe wijk(en) zijn. En ik vind het ook erg interessant hoe hier een ouder historisch centrum aan de ene kant van het spoor aangevuld (gecontrasteerd) wordt door een veel grootstedelijker - bijna Manhattanaans - stuk stad dat uit de grond gestampt wordt. Sfeer? Anders, minder waarschijnlijk. Is dat heel erg? Het geeft een andere dynamiek, en met genoeg woningen genoeg reuring en levendigheid.

Kom maar op, en stiekem is het een interessante case voor grootschalige binnenstedelijke herontwikkeling die zijn gelijke niet kent in NL.

·
The only way is up
84,757 Posts
221 - 240 of 240 Posts