SkyscraperCity banner

341 - 351 of 351 Posts

·
Registered
2,837 Posts
Ik snap je punt wel, maar deze flats zijn (volgens Maps) 12 bij 47 meter.

De constructieve tekeningen uit de omgevingsvergunning vertekenen wellicht enigzins en maken het project niet mooier dan dat het is (zoals op een render het geval is). In realiteit is het een stuk minder erg. De torens van de Waldorp Four hebben een footprint van 21 bij 37 meter. Het zijn ietwat dikke torens, maar zijn geen flats.

·
Registered
7,502 Posts
Wat verzin ik buiten kwaliteit.

Ik prefereer betonnen en gibo muren i.p.v. houtskelet in elkaar gezet met waaiboomhout en afgewerkt met fermacell / gipsplaten. Noem ik geen kwaliteit, leuk voor je 2e huisje in een bos. Linksom rechtsom moet er zwaar bezuinigd worden om dit überhaupt doorgang te laten vinden. Gevel ziet er tot zover prima uit met wat slagen om de arm in de uitvoering en start Q1 2022.

Scheelt daarnaast gewicht in de uitvoering van de fundering en een cijfertje voor de komma, idem The Grace.
Wordt veel toegepast, en zeker niet alleen bij goedkope woningen. Bij een bekende Rotterdamse woontoren was ooit het nieuws dat je kon inbreken door hard tegen de muur te trappen.

·
Registered
8,338 Posts
Blijft interessant waarom er hier zo veel goedkope troep gaat worden neergezet terwijl ze aan de maas de ene na de andere dure toren gaan planten, en dat in een stad die een lager gemiddeld inkomen heeft(op 5 na laagste in zh, waarvan de meeste ook nog eens randgemeentes zijn), lager opgeleid, VEEL lagere gemiddelde woningwaarde woz/verkoopwaarde dan den haag en een totaal gebrek aan rijke wijken.

Iemand op het stadhuis hoereert de stad uit voor weinig munten en ontwikkelaars pakken hier bakken met centen over de rug van de stad en enige vorm van kwaliteit.

·
Registered
354 Posts
Klopt. Maar een belangrijk verschil is wel dat in Rotterdam alle woontorens in het stadscentrum staan, Kop van Zuid, Cool, Wijnhaven. Dus de levendige, fancy buurten. De buurten waar je in Rotterdam het meest per m2 kunt vragen.

In de populaire Haagse buurten kun je geen woontorens bouwen. Hier gaan we bouwen in de Laakhavens, Waldorpstraat, Binckhorst etc. Wijken die vooral bekendstaan om hoe doods, grauw en dunbevolkt ze zijn, en zul je op de bovenste verdiepingen zeker geen >8/9 duizend per m2 kunnen vragen haha zoals je bij Babylon bijv. wel ziet. Dit zie je blijkbaar terug in de ontwerpen.

Ik verwacht en hoop dan ook dat het Bellevue project een kwalitatief topproject wordt. De hoogte is dat iig al. Dat er in Den Haag op A locaties qua woontorens gewoon kwalitatief en ambitieus wordt gebouwd, bewijzen Babylon, Kroon etc. Ook de KJtorens zijn qua ontwerp erg mooi vind ik. Helaas veel te laag waardoor je met een permanent gat in je skyline zit, maarja die belachelijke reden daarvan is bekend.

·
the double dude!
1,947 Posts
Blijft interessant waarom er hier zo veel goedkope troep gaat worden neergezet terwijl ze aan de maas de ene na de andere dure toren gaan planten, en dat in een stad die een lager gemiddeld inkomen heeft(op 5 na laagste in zh, waarvan de meeste ook nog eens randgemeentes zijn), lager opgeleid, VEEL lagere gemiddelde woningwaarde woz/verkoopwaarde dan den haag en een totaal gebrek aan rijke wijken.

Iemand op het stadhuis hoereert de stad uit voor weinig munten en ontwikkelaars pakken hier bakken met centen over de rug van de stad en enige vorm van kwaliteit.

En zo is het en niet anders !
Het zou allemaal zo mooi kunnen zijn ..
In RD is het doel de stad een porum geven.
In DH puur hokken erbij bouwen , mooi of niet ....zo goedkoop mogelijk produceren

·
Registered
1,219 Posts
Ik vind het nieuwe ontwerp nog wel OK. mooi is anders, lelijk is ook anders.

En laten we eerlijk zijn: dit is direct naast t spoor gebouwd, hier kunnen ze niet de hoofdprijs vragen en kun je dus ook geen hoogwaardige architectuur verwachten gezien de locatie/potentiële huurprijs.

Als De Laak of die andere 160plussers naast HS worden gebouwd, dan zie je deze torentjes amper

·
Registered
1,952 Posts
Nu zijn de Binckhorst en Laakhavens ook sinds jaar en dag gebieden met een zeer onaantrekkelijke en onherbergzame buitenruimte. Ik ben allang heel blij dat deze gebieden überhaupt zo ambitieus ontwikkeld gaan worden. Ik vind het niet vreemd dat dit op dit moment nog geen toplokaties zijn, die voor de hoogste prijs weggaan. Op lokaties als Waldorpstraat aan het spoor kan je geen topkwaliteit verwachten. Tegelijkertijd komen er zeker ambitieuze projecten die vermoedelijk (best) mooi gaan worden: de Kolhoff toren aan de Verheeskade, the Grace, de torens achter HS, een aantal projecten in de Binckhorst...

Het upgraden van deze onherbergzame buurten start bij nul en gaat gradueel zijn en veel tijd kosten. Er moet ook zeer veel veranderen aan de buitenruimte. Uiteindelijk kom je over een aantal decennia hopelijk uit op een aantrekkelijk grootstedelijk gebied. De buitenruimte is wat mij betreft op veel plekken nu echt zeer onprettig en deprimerend. Door alle industrie en beton is het voor het merendeel levenloos en ongezellig. Daar valt nog een wereld te winnen. De Binckhorst en Laakhavens liggen aardig centraal en liggen ook mooi aan het water, met meerdere haventjes. Dat water ligt nu vaak nog verscholen tussen industrie, maar kijk eens naar de Fokkerhaven, bij de Kompaan brouwerij of Mama Kelly hoe leuk je dat gebied kan maken. Bij de nieuwe Caland Dock gebouwen is ook een mooie klassieke kade aangelegd. De waterkant kan je hier overal ontsluiten en aantrekkelijk maken voor mensen, zoals dat in Rotterdam ook is gedaan rondom Hotel New York en Katendrecht. Een kade met groen die open oogt en uitnodigt tot wandelen en die ligt aan aantrekkelijke woongebouwen en op strategische plaatsen horeca, zal een wereld van verschil maken. Zet het gele poppetje van googlemaps eens op de uiterste punt van de Goudriaankade (of fiets er eens langs). Je hebt daar prachtig breed uitzicht over het water (en op het nieuwe gebouw aan de Neherkade). Daar vlak naast komt The Grace en je hebt daar het in dat topic veelbesproken havenhuisje. Je kan daar echt een mooie grootstedelijke plek krijgen.

Ik geloof dus zeker in de potentie van de Laakhavens en de Binckhorst, maar vooralsnog is het potentie, het is nu nog weinig en je zal de buitenruimte op heel veel gebieden dienen aan te passen, van gesloten en mensvijandig naar aantrekkelijk en vriendelijker. Verbetering zal nog meer ambitie en mooiere gebouwen aantrekken. Als het al lukt, gaat dat decennia duren. De nieuwe gebouwen trekken voor zover ik het zie nu veel jonge professionals aan (en studenten in de studentengebouwen), dat is een doelgroep die in Den Haag ondervertegenwoordigd is t.o.v. andere steden en een doelgroep die de gemeente graag wil binden. Het zijn vooralsnog geen buurten voor de vaak wat oudere gearriveerde mensen, die gaan naar Statenkwartier, Archipelbuurt en Benoordenhout.

·
the double dude!
1,947 Posts
hier kunnen ze niet de hoofdprijs vragen en kun je dus ook geen hoogwaardige architectuur verwachten
Waar dan wel ?????overal in DH is het qua hoogbouw halfbakken.......
Kijk naar RD , codrico, rise , zalmhaventoren..
Is toch echt van een andere orde.......
'T is idd ook nog niet gebouwd, maar alleen al het verschil in renders, die zijn daar wel fantastisch, hier in t geval ben the grace bv ook al kut vergeleken met bv codrico.
En zalmhaven is onderweg en wordt echt strak.
Het is gewoon het verschil in beleid, RD wil echt mooier/indrukwekkender worden in DH is het al gauw te gek, daar moet is verandering in komen!!
De hoogte van the Grace is wel ok maar het straalt nou niet echt klasse uit, dat wat ik dan juist wil.

341 - 351 of 351 Posts