SkyscraperCity banner

721 - 740 of 755 Posts

·
Registered
129 Posts
670057

Borghese Real Estate heeft een multi-tenant kantorencomplex,18 appartementen en 130 parkeerplaatsen gelegen in het centrum van Den Haag gekocht van Ten Brinke Group en Duqer.

Het kantoor heeft circa 8.500 m2 bruto vloeroppervlak en is gelegen aan de Noordwal zijde. De 18 woningen zijn gelegen aan de Pieterstraat. Het complex bevat een tweelaagse ondergrondse parkeergarage met 130 parkeerplaatsen. Het pand is in de komende jaren nog verhuurd aan diverse huurders en kent daarmee een beperkte leegstand. De ligging van het complex is midden in het centrum van Den Haag, op fiets- en loopafstand van het Centraal Station.

Met deze aankoop ziet Borghese Real Estate kans voor een unieke binnenstedelijke herontwikkeling, die de mogelijkheid biedt om het gehele complex te verduurzamen naar de hoogste duurzaamheidsnormen.

Borghese Real Estate koopt multi-tenant kantoren- en wooncomplex Noordwal in Den Haag - Borghese

·
Registered Abuser
5,415 Posts
Afschuwelijk gebouw inderdaad. Ook mooi hoe het wordt aangeprezen als 'op loopafstand van het Centraal Station'. Natuurlijk, ieder gezond mens kan die 2 kilometer lopen maar welke forens doet het?

·
Livin' 28-high
1,908 Posts
Poeh, dit is denk ik het pand in het gehele centrum waar ik mij het meest aan stoor. Op plintniveau is het nog erger dan bovenstaande foto, met die vreemde galerij waar niemand loopt en enkel fietsen en troep staan/liggen. Ik denk dat het wel een vorm van verdichting moet zijn en dat we niet terug zouden moeten naar de foto van Peter, maar ik ben het er zeker mee eens dat we iets meer in de buurt moeten komen van de omringende bouwstijlen.

·
Registered
2,069 Posts
Het complex loopt door in de Torenstraat en Pieterstraat, dus genoeg mogelijkheden om de gevel aan de Noordwal relatief laag te houden en daarachter te verdichten en hoger te gaan. Het hoekpand en het witte pandje er naast van de foto er naast staan er nog steeds, dus het zou mooi zijn daar qua stijl en hoogte bij aan te sluiten met eventueel een opbouw richting de Torenstraat, daar tel ik momenteel 6 lagen. Hoek Torenstraat/Pieterstraat zou je een bescheiden torentje kwijt kunnen.

·
Registered
687 Posts
Poeh, dit is denk ik het pand in het gehele centrum waar ik mij het meest aan stoor. Op plintniveau is het nog erger dan bovenstaande foto, met die vreemde galerij waar niemand loopt en enkel fietsen en troep staan/liggen. Ik denk dat het wel een vorm van verdichting moet zijn en dat we niet terug zouden moeten naar de foto van Peter, maar ik ben het er zeker mee eens dat we iets meer in de buurt moeten komen van de omringende bouwstijlen.
Misschien iets in deze trant?

·
Registered
4,002 Posts
de uitdaging is –en dat ligt aan de 19e eeuwse stationsweg en willemstraat totaal anders– de uitdaging is hoe je hier uitdrukking geeft aan het feit dat de singel de bebouwingsgrens was tussen 19e eeuwse zeeheldenbuurt en 16e eeuwse stad.
het huidige project van ontwikkelaar Boheemen –de gemeente betaalde bij om die arcade te maken– is ontworpen door van Veldhoven en werd in de jaren 80 als postmodern icoon verwelkomd. dat geeft stof tot nadenken over de houdbaarheid van modieuze gebouwen.
het is een evidente tegenpool van het marinecomplex op de andere hoek van de Torenstraat van architect Schippers in een sobere beheerste nieuwe haagse school architectuur. en die hangt weer samen met de Openbare Bibliotheek op de derde hoek van veenkade en bilderdijkstraat van architect Schadee en Pet.
wanneer je de oude situatie van 1970 leest als een mengelmoes van bescheiden panden die uitdrukking zijn van nijverheid en wonen langs de singel dan doe je er stedenbouwkundig iets versterkende mee dat deel is van de overzijde en deel is van de lange singelwand van de Noordwal.

als we dàt de opgave noemen, wat past er dan beter dan dit gedrocht?

hga001-502727-jpg.670288

·
Registered
Resident Residence
929 Posts
Trafo Muzentoren naar 2 hotels zit nog leven in. Wordt tijd dat deze ook weer eens een functie krijgt. In de link onder de foto's, PDF met meer foto's. Zal er foto's bij plaatsen voordat een forummer in m'n nek gaat hijgen ;)

Omgevingsvergunning - Verlengen behandeltermijn regulier, Wijnhaven 6, 8, 16, 24 en 60 te Den Haag

Het gewijzigd uitvoeren van de verleende vergunning met kenmerk 201710038/6529012 d.d. 06 november 2017 ten behoeve van het hotel Wijnhaven 6, 8, 16, 24 en 60 (Muzentoren) welke wijziging bestaat uit een gewijzigde indeling.

Officiële bekendmakingen

933606

933607

933617

933618

Muzentoren

·
Registered
124 Posts
Ik blijf dit qua architectuur een heel mooi plein vinden, zoveel aandacht voor detail zie je lang niet bij alle projecten. Het lukt alleen maar niet om het echt ‘leefbaar’ te maken en bij de stad te betrekken. Hopelijk verandert dat met de ombouw tot hotel en de Bellevue plannen. Dit plein verdient beter.

·
HHF user
2,139 Posts
Inderdaad. Maar zolang de plint grotendeels uit woningen bestaat, gaat het lastig zijn bijv. horeca naar het plein te brengen, nog los van wat de huidige bewoners daar van gaan vinden. Kleinschalig aanpakken dus. Bijv. een waterpartij/vijver met een bescheiden fontein, kiosk met beperkt terras in het midden (mogelijk ook door het hotel uit te baten). Dan ook wat meer groen op straatniveau (borders/bakken) en een meer gevarieerde bestrating (bijv. met looppaden van schelpenzand) en meer sfeervolle verlichting. Maar sowieso hoop ik ook dat het met de komst van een hotel gaat lukken weer leven in de Muzentoren en vooral ook het - plein te blazen.

721 - 740 of 755 Posts