SkyscraperCity banner

741 - 760 of 768 Posts

·
HHF user
2,214 Posts
sweelinckplein heeft ook geen horeca. #niksmeemis
Daar zet je wel twee pleinen naast elkaar Peter, er is immers ook geen horeca op het Plein 1813... ;)

Anyway, waar het (ook) mij puur om gaat is te bezien of het Muzenplein, da's toch ook een publiek plein, meer open te stellen voor anderen dan alleen de bewoners er omheen, zeker zodra de beide BelleVues zijn gerealiseerd en wellicht/hopelijk op de kortere termijn zeker wanneer een hotel zich zou vestigen in de Muzentoren. Hoe kijk jij zelf dan tegen deze ontwikkeling(en) aan?

·
Registered
199 Posts
Inderdaad. Maar zolang de plint grotendeels uit woningen bestaat, gaat het lastig zijn bijv. horeca naar het plein te brengen, nog los van wat de huidige bewoners daar van gaan vinden. Kleinschalig aanpakken dus. Bijv. een waterpartij/vijver met een bescheiden fontein, kiosk met beperkt terras in het midden (mogelijk ook door het hotel uit te baten). Dan ook wat meer groen op straatniveau (borders/bakken) en een meer gevarieerde bestrating (bijv. met looppaden van schelpenzand) en meer sfeervolle verlichting. Maar sowieso hoop ik ook dat het met de komst van een hotel gaat lukken weer leven in de Muzentoren en vooral ook het - plein te blazen.
Juist dat soort relatief kleine ingrepen kunnen al heel veel doen. Wat zou dat een verbetering zijn..!

·
Registered
4,112 Posts
Daar zet je wel twee pleinen naast elkaar Peter, er is immers ook geen horeca op het Plein 1813... ;)

Anyway, waar het (ook) mij puur om gaat is te bezien of het Muzenplein, da's toch ook een publiek plein, meer open te stellen voor anderen dan alleen de bewoners er omheen, zeker zodra de beide BelleVues zijn gerealiseerd en wellicht/hopelijk op de kortere termijn zeker wanneer een hotel zich zou vestigen in de Muzentoren. Hoe kijk jij zelf dan tegen deze ontwikkeling(en) aan?
toen we met Rob Krier het plan voor de Resident uitwerkten wilde Rob een stedelijk plein vol drukte –denk Grote Markt. ons stond een Sweelinckplein voor ogen in de luwte van Herengracht en Plein...

·
Unregistered User
4,293 Posts
Van mij hoeft dit ook geen levendig plein te worden maar maak er dan in ieder geval een fijne plek om te verblijven van met bankjes, groen, etc voor mensen die juist even aan de drukte willen ontsnappen.
Dat is het beste plan. Een loopbrug vanaf Bellevue is dan ook niet nodig.

• Like
Reactions: peterdrijver

·
Unregistered User
4,293 Posts
Helaas ja. Maar aardig om te weten: Er zit een atoombunker onder uit de Koude oorlog.

·
Registered
564 Posts
Oh ik ben best wel blij met dat betonnen gebouw, hoeveel creatieve voorbeelden uit de jaren 70/80 hebben we nou in Nederland in die stijl? Anders blijft het alleen maar bij saaie blokken als Stichthage. Het staat helemaal niet op een prominente plek dus als je het niet wilt zien, kan je het makkelijk vermijden. Begin eerst maar met het slopen van de gebouwen die echt zonder creativiteit gebouwd zijn.

·
Registered
2,076 Posts
Op een vreemde manier ben ik wel aan die kolos gehecht, want ik ben op zo'n 100 meter daar vandaan opgegroeid. Ik reed altijd naar het centrum door die reuze gezellige straat tussen dat warme politiebureau en wat vroeger het stadhuis was aan het Burgemeester de Monchyplein (waar mijn vader werkte) en nu de levendige Bofill woningen met hun open plint en vriendelijke bewoners.

·
Hoogvlieger
1,747 Posts
Een update zonder foto's want veel te mistig, maar: de verbouwing van de Muzentoren is eindelijk van start gegaan. De draaideuren zijn er al uit gesloopt en er worden nu rijplaten gelegd en bouwhekken geplaatst. Op redelijke afstand van het gebouw, wat suggereert dat ze toch wel iets aan de buitenkant gaan doen.

·
Registered
2,136 Posts
Inderdaad. Maar zolang de plint grotendeels uit woningen bestaat, gaat het lastig zijn bijv. horeca naar het plein te brengen, nog los van wat de huidige bewoners daar van gaan vinden.
Aan een zijde van de plint van het Muzenplein zitten diverse commerciele ruimtes. Die zijn nooit een succes geworden door het gebrek aan aanloop hier.

·
Registered
The Hague High-Rise
565 Posts
Een update zonder foto's want veel te mistig, maar: de verbouwing van de Muzentoren is eindelijk van start gegaan. De draaideuren zijn er al uit gesloopt en er worden nu rijplaten gelegd en bouwhekken geplaatst. Op redelijke afstand van het gebouw, wat suggereert dat ze toch wel iets aan de buitenkant gaan doen.
Vandaag
DSC01212 by Haagse Hoogbouw, on Flickr

·
Registered
108 Posts
Er zijn serieuze lekkages, dat loopt al 1,5 jaar.
Kennissen van ons wonen in het lage gebouw en proberen te verkopen om van de ellende af te zijn.
Zelfs de parketvloer moest er weer uit.
Maar potentiele kopers schrikken natuurlijk van wat er zich afspeelt.

741 - 760 of 768 Posts